Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250398 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Fean Dennis op di 23 dec 2014 - 23:12
Piet P wil op wat natte sneeuw na niets weten van winterweer komend weekend. Normaal gesproken doet Piet er juist een schep(je) bovenop...

Van welke kaarten gaat hij uit?

Ben overigens geen fan van deze weerman.

Piet baseert zijn verwachtingen voornamelijk op Offenbach dacht ik.  ;)

jones

gfs gaat de goede kant op zo te zien ;)

Koen-IJM

Citaat van: winter op di 23 dec 2014 - 23:15
Volgens mij kijk je echt verkeerd. Voor nagenoeg heel Nederland gaat de regen over in sneeuw en daarna nog sneeuwbuien.

GFS berekend de tX te hoog. Door neerslagafkoeling en een koude NO wind zal de regen idd overgaan op sneeuw, uitgezonderd misschien de wadden.

Deadmau5

Parallel

IS AAN BOORD

Zelde trekrichting laag
Ietsje minder koude bovenluchten
Iets minder dan oper
maar beter dan vorige para die ook goed was

winter67

Zie ik het nou verkeerd of zie ik scandihoog?

Deadmau5


Borislav

Borislav Lekic

Deadmau5

Citaat van: winter67 op di 23 dec 2014 - 23:22
Zie ik het nou verkeerd of zie ik scandihoog?
ja scandihoog
maar niet goed ontwikkeld in de hoogte. Thermisch koud, maar dit betekent anderzijds ook weer dat de bovenluchten pakken kouder zijn en de koude ons makkelijker en sneller bereikt. Nadeel is dan weer dat het hogedrukgebied erg labiel en kwetsbaar is. Maar de WAA en rug zijn dan wel weer stabiel.

jones


Later in de week flinke ijsdagen berekend nu in GFS

Danny

Laatste EC sneeuwkansenberekening voor De Bilt. We tikken bijna de 100% aan op zaterdag


Deadmau5


Koen-IJM

Als we GFS mogen geloven belooft de laatste dag van het jaar ijskoud te worden in West-Europa   8)


winter

Zaterdag zou zomaar een ENORM DIK PAK SNEEUW kunnen opleveren.
Neerslaggebied:
Is erg groot
Lijkt een hoge intensiteit te hebben (waarschijnlijk door o.a. de warme Noordzee)
Kans op stagnatie

Belangrijkste factor: de trekrichting!

Koen-IJM

Citaat van: Danny op di 23 dec 2014 - 23:28
Laatste EC sneeuwkansenberekening voor De Bilt. We tikken bijna de 100% aan op zaterdag

Kans op een noemenswaardig sneeuwdek is dus gewoon gestegen tot 70%. Mooiste van alles was als deze situatie zich tijdens de kerst zelf zou voordoen  :P

jornonweer

Citaat van: winter op di 23 dec 2014 - 23:15
Volgens mij kijk je echt verkeerd. Voor nagenoeg heel Nederland gaat de regen over in sneeuw en daarna nog sneeuwbuien.
ook bij ons?
Danger is real, fear is a choice.

winter67

Citaat van: winter op di 23 dec 2014 - 23:32
Zaterdag zou zomaar een ENORM DIK PAK SNEEUW kunnen opleveren.
Neerslaggebied:
Is erg groot
Lijkt een hoge intensiteit te hebben (waarschijnlijk door o.a. de warme Noordzee)
Kans op stagnatie

Belangrijkste factor: de trekrichting!
Leuk en aardig maar zaterdag vriest het niet dus hoe kan er ooit droge sneeuw vallen.

Oxize

Offtopic:

Wintertopic discussiëren kan ook in onze chat. Zie: http://www.meteo-service.nl/index.php?page=chat

We heten iedereen welkom in onze chat. Of het nu over de winter gaat, of wat anders, je bent altijd welkom!

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Serge

Ik ga zondag naar Scheveningen, het idee is uitwaaien lol,.....
Waar is mijn cape

winter

People look at this!  GFS biedt weer een enorme potentie voor a.s. weekend ::) ::) ::) ::)

jones

Heeft er iemand een goede site om het verwachte 'modellwetter' en sneeuwdek te bekijken van modellen als GFS (zoals hierboven)? Ik keek vroeger altijd op wetter3.de maar deze kaarten laden om een of andere reden al een aantal dagen niet meer...

Powered by EzPortal