Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250331 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

pietjelol

Moet zeggen dat het er nu wel erg goed uit begint te zien. I.p.v dat het warmer wordt richting die dag lijkt het er op dat het juist alleen maar frisser word. Maar ik ben nog steeds voorzichtig.

J

Met zo'n pluim wou ik dat het al vrijdagavond was.. nu is het komende dagen toch steeds een beetje bibberen bij uitgave van een nieuwe pluim.

Hector Pascal

Nul bestaat niet.

Weerfreak 1337

Ook op de extreem lange termijn is de pluim flink verbeterd ten opzichte van vanmorgen!  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Eendagseend

Oooh ik ben het forum qua lezen al dagen aan het volgen.

*Even offtopic* Ik heb even een ander account aangemaakt (ik ben dondertje127, oftewel in de chat bekend als Donderwolk) maar mijn computer is een tijd geleden gecrasht, wist m'n wachtwoord niet meer (opgeslagen in gecrashte computer) en dus even een tijdelijk ander account aangemaakt op een computer in bruikleen vanaf vandaag, en omdat ik ook niet in m'n live mail kan, dus even deze weg gekozen via Outlook. Hoop dat het oké is?  ???*ontopic*

Inmiddels kan ik eindelijk melden dat ik in m'n oude woonplaats op 8 december nog 2 maal onweer en hagel heb gehad, dus nog wel in Arnhem zuid toen ik daar moest zijn voor het oude huisje. Op de 11e heb ik in dezelfde Laar Oost in Arnhem nog wat kletsnatte sneeuwvlokken gezien op m'n voorruit van m'n brombolide. Het mocht verder niet zo'n grote naam hebben, maar was wel duidelijk te onderscheiden. Lang heb ik dit even moeten opkroppen, maar kan het eindelijk kwijt :)

De sneeuwkansen voor het weekend volg ik al vanaf het begin zo'n beetje op de voet, evenals het spannende vooruitzicht. Ik laat me verassen, en ik kan alleen maar erg hopen dat het gaat sneeuwen en vriezen, en dat daarmee de winter z'n intrede zal doen tot en met eind februari. Kortom, het kriebelt al een tijdje en ik was zo wanhopig, dat ik noodgedwongen een 2e account heb aangemaakt als noodoplossing. Ik kon gewoon niet langer meer verkroppen om dit alles even mede te delen en niets te laten horen :)
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Tyshane

Citaat van: Eendagseend op di 23 dec 2014 - 21:56
Oooh ik ben het forum qua lezen al dagen aan het volgen.

*Even offtopic* Ik heb even een ander account aangemaakt (ik ben dondertje127, oftewel in de chat bekend als Donderwolk) maar mijn computer is een tijd geleden gecrasht, wist m'n wachtwoord niet meer (opgeslagen in gecrashte computer) en dus even een tijdelijk ander account aangemaakt op een computer in bruikleen vanaf vandaag, en omdat ik ook niet in m'n live mail kan, dus even deze weg gekozen via Outlook. Hoop dat het oké is?  ???*ontopic*

De sneeuwkansen voor het weekend volg ik al vanaf het begin zo'n beetje op de voet, evenals het spannende vooruitzicht. Ik laat me verassen, en ik kan alleen maar erg hopen dat het gaat sneeuwen en vriezen, en dat daarmee de winter z'n intrede zal doen tot en met eind februari. Kortom, het kriebelt al een tijdje en ik was zo wanhopig, dat ik noodgedwongen een 2e account heb aangemaakt als noodoplossing. Ik kon gewoon niet langer meer verkroppen om dit alles even mede te delen en niets te laten horen :)

Welkom back natuurlijk.  8) Ja balen als je dan niet op het forum kan inloggen als je ziet dat er dit soort spannende dingen aan de hand zijn.  :)

Rogierhgv

Tijd voor een sneeuwkansen topic?? ;D

Arnold BT

Deze situatie doet een beetje denken aan eindejaar '78, die winter was constant een gevecht tussen zachte, subtropische lucht en de koude lucht vanuit het oosten. Zie de veranderingen die we elke dag hebben tussen de verschillende luchtsoorten en we zaten ook heel de tijd op het grensvlak. Hopelijk ooit nog eens een herhaling van winter '79 met de beruchte sneeuwstormen??? :)

Fean Dennis

Tijdje weggeweest van het forum. nu weer terug. Spannende situatie, hoop als fotograaf op een mooie winterse verassing komend weekend!

Erg leerzaam om dit forum te volgen! :)


Eendagseend

Citaat van: Tyshane op di 23 dec 2014 - 22:10
Welkom back natuurlijk.  8) Ja balen als je dan niet op het forum kan inloggen als je ziet dat er dit soort spannende dingen aan de hand zijn.  :)

Dank u, dank u. Het scheelt dat ik wel helemaal op to date ben :)

Edit: Gelijk even vermelden dat ik dit jaar 30 onweersdagen heb meegemaakt. Het aantal lag hoog, en dat had ik niet durven denken vantevoren maar alleen elk jaar weer hopen. Nu hopelijk op naar de eerste twee sneeuwdagen. Of eigenlijk 3 met die natte sneeuwvlokken, en wie weet nog meer in 2014.
2014 Arnhem Laar Oost:
Onweer: 28
Weerlicht: 9
Onweer elders: 2 (resp. in Wageningen en Velp)

2014 Velp:
Natte sneeuw: 1
Droge sneeuw: 2
Zwaarste onweer in 2014: 3 januari 2014 (zwaarste windstoten en zwaarste hagel) en 28 juli (zwaarste regen en blikseminslagen.

2015:
Natte sneeuw: 3 (waarvan 1 korrelsneeuw)
Droge sneeuw: 6
IJsdag: 2
Onweer: 1
Hagel: 2

Energizer85

kennen jullie 'het' woord nog???


Lantarenpaalstaren  ;D

eindelijk weer eens (oke nu nog met een slag om de arm maar krijg steeds meer hoop!!

Borislav

Ik hoop dat GFS nu ook eens bijdraait. 
Borislav Lekic

gilleeesss

Citaat van: Borislav op di 23 dec 2014 - 22:30
Ik hoop dat GFS nu ook eens bijdraait.

Hij is nu aan het 'draaien' ik hoop dat nederlands dit verstaan, anders is de mop verpest :D

Hij is dus aan het binnenlopen de gfs run, laat ons hopen dat hij ook bijdraait inderdaad. Zou wel eens mogen vind ik.

Deadmau5

Citaat van: gilleeesss op di 23 dec 2014 - 22:34
Hij is nu aan het 'draaien' ik hoop dat nederlands dit verstaan, anders is de mop verpest :D

Hij is dus aan het binnenlopen de gfs run, laat ons hopen dat hij ook bijdraait inderdaad. Zou wel eens mogen vind ik.

Draai een keer in het rond
Want GFS maakt het stilaan maar al te bont!


gilleeesss

Citaat van: Deadmau5 op di 23 dec 2014 - 22:35
Draai een keer in het rond
Want GFS maakt het stilaan maar al te bont!

Waai de sneeuw maar in de lucht, ga nu zitten met een zucht, stap nu rond als een man, dit is de Winterdans!

Deadmau5

Citaat van: gilleeesss op di 23 dec 2014 - 22:37
Waai de sneeuw maar in de lucht, ga nu zitten met een zucht, stap nu rond als een man, dit is de Winterdans!

Omdat we yoloswek hebben  ::)

gilleeesss

Citaat van: Deadmau5 op di 23 dec 2014 - 22:39
Omdat we yoloswek hebben  ::)

Jeweetzeluuuufff

Hopelijk gaat GFS eens naar EC, die pluim is echt om 'WOW' tegen te zeggen :p

Jan van Ooijen

Sneeuwkansen en kansen op vorst en ijsdag



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Nopie

Wow ziet er goed uit allemaal, nu maar hopen dat GFS gaat bijtrekken en anders zwaar ongelijk gaat krijgen. De komende dagen zullen we het zien..

Deadmau5

Citaat van: Jan van Ooijen op di 23 dec 2014 - 22:45
Sneeuwkansen en kansen op vorst en ijsdag





Jan, als jij in het zuidwesten van Belgie woont, hoe zou jij dan de situatie omschrijven?

Powered by EzPortal