Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250390 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

winter67


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Mmmm gfs is wel standvastig zeg ben zeer zeer benieuwd naar de pluim vanavond

Lucas

Die nieuwe GFS Paralel is heel anders dan zijn oude broer. Wat is het verschil tussen die twee?
GFS P ziet er best goed uit! (Stevige Russische beer die weerstand bied vanuit het oosten)
Aanhoudende sneeuwval

J

Positionering van t laag bij GFSp is inderdaad wel oke. Ik zie alleen wel temps van rond de 4-5C (zelfs van za op zo nacht) dusja.. Ik heb überhaupt wel zo mn vraagtekens of de 2m temps wel koud genoeg gaan zijn (voor hier in het westen al helemaal). Volgens de laatste EC net aan wel.. vanavond even afwachten wat EC doet.

GFSoper blijft daarentegen gewoon standvastig zijn vorige run vasthouden, niet goed dus.

UKMO wel goed... storing onder ons door..
GME over ons heen... twijfelachtig..
GEM laat hem zo ver om ons heen gaan (ten zuidwesten) dat er geen neerslag meer wordt berekend.

Joep

Weerman op NL 1 zaterdag kans op sneeuw 50/50

Helga van Leur zegt mogelijk sneeuw maar modellen zwabberen heen en weer.

Niemand durft een echte uitspraak te doen en terecht denk ik, het is nog 4 dagen  ;)

Marcellang

Citaat van: Joep op di 23 dec 2014 - 18:18
Weerman op NL 1 zaterdag kans op sneeuw 50/50
Ja, dan zit hij altijd goed  ::) eigenlijk moet zo iemand eens een keer zijn nek durven uitsteken :)
Maak je haar los en maak er 60/40 van..............
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

DSDLimburg

Citaat van: J op di 23 dec 2014 - 18:08
Positionering van t laag bij GFSp is inderdaad wel oke. Ik zie alleen wel temps van rond de 4-5C (zelfs van za op zo nacht) dusja.. Ik heb überhaupt wel zo mn vraagtekens of de 2m temps wel koud genoeg gaan zijn (voor hier in het westen al helemaal). Volgens de laatste EC net aan wel.. vanavond even afwachten wat EC doet.
GFSoper blijft daarentegen gewoon standvastig zijn vorige run vasthouden, niet goed dus.

UKMO wel goed...
Het gaat niet alleen om 2m temps, maar ook dauwpunt niet vergeten. En de verschillen op hoogte! WRF geeft b.v vrijdag nacht temps op 2m    6 graden maar dauwpunt rond nul. Kan tot die dag zelf steeds nog veranderen, maar zo zie je de verschillen maar. Het kan 5 graden zijn en toch sneeuwen.
seizoen 2018/2019


J

Citaat van: DSDLimburg op di 23 dec 2014 - 18:22
Het gaat niet alleen om 2m temps, maar ook dauwpunt niet vergeten. En de verschillen op hoogte! WRF geeft b.v vrijdag nacht temps op 2m    6 graden maar dauwpunt rond nul. Kan tot die dag zelf steeds nog veranderen, maar zo zie je de verschillen maar. Het kan 5 graden zijn en toch sneeuwen.

Het kan ja. Maar hier aan de kust heb ik het niet tot zelden wit zien worden met 2m temps van 5C. Hooguit halfuurtje tijdens een bui en daarna was t meteen weer weg. Natuurlijk hoeft het niet 0C te zijn maar 5 vind ik wel behoorlijk gortig voor n wit tapijtje.

J

Citaat van: winter67 op di 23 dec 2014 - 18:23
Echt wel
Dat is de pluim van 14.00uur en dus de pluim van GFS06Z. Niet van GFS12Z

Weerextrem


Deadmau5

Bajoat gie da ga ier zwoar wintren wi :D

aukjeveenstra

Droomt van een strenge winter met veel seeuw :)

J

Helga van Leur (RTL4) blijft ook even voorzichtig en houdt het bij ''wipwappende kaarten''  ::)

Deadmau5

Citaat van: flyerke op di 23 dec 2014 - 17:29
bedankt.

Hopelijk lopen UKMO en EC nog steeds hand in hand vanavond :D

Dat zijn zo van die momenten dat ik hou van homootjes  :-*

dees lid van GFS is anders ook wel hail

Deadmau5


J

Citaat van: Deadmau5 op di 23 dec 2014 - 18:35
Dat zijn zo van die momenten dat ik hou van homootjes  :-*

dees lid van GFS is anders ook wel hail
Waar kan je de leden individueel bekijken eigenlijk? Zocht r n keer naar op meteociel maar kon t zo 123 niet vinden.

Deadmau5

Citaat van: J op di 23 dec 2014 - 18:37
Waar kan je de leden individueel bekijken eigenlijk? Zocht r n keer naar op meteociel maar kon t zo 123 niet vinden.

Sil te plait

http://www.meteociel.fr/modeles/gefs_cartes.php?code=20&ech=6&carte=&mode=0

DSDLimburg

Citaat van: J op di 23 dec 2014 - 18:24
Het kan ja. Maar hier aan de kust heb ik het niet tot zelden wit zien worden met 2m temps van 5C. Hooguit halfuurtje tijdens een bui en daarna was t meteen weer weg. Natuurlijk hoeft het niet 0C te zijn maar 5 vind ik wel behoorlijk gortig voor n wit tapijtje.
Dit is voor de vrijdag volgens WRF in de ochtend.
seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal