Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250385 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

flyerke

voor die kaarten van wetteronline te zien, moet je ingelogd zijn??? want heb de volledige site afgezocht en vind nergens geen neerslagkaarten, windkaarten etc. Toch niet de kaarten zoals Jan ze toont.
Winter is coming

MamaAs

Citaat van: Jan van Ooijen op di 23 dec 2014 - 16:33
Je wilt winterefteling of niet ;) Maar storm is een groot woord, aan de kust net aan een 8 BFT met windstoten tot 90 km/h

Haha ja dat is waar, maar sneeuw + harde wind op de snelweg is niet leuk. In 2005 10 uur over Leeuwarden - Apeldoorn gedaan, en met 2 kinderen op de achterbank zie ik dat niet zo zitten  :P

ThaGhostNL

Houdt het gezellig. Discussies kunnen ook via de chat worden gevoerd. Maak van het forum geen slowchat!
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

flyerke

op +120h lijkt gfs enorm verslechterd .... warmere temps, geen sneeuw
Winter is coming

joboy52

Nieuwe GFS run lijkt slecht te zijn kern trekt richting Zweden

Borislav

Borislav Lekic

gilleeesss

GFS lijkt duidelijk niet mee te gaan in het verhaal van de (meeste) modellen. Nog steeds ten noorden van de benelux en lijkt niet te zakken.

Weerextrem

inderdaad UKMO is prachtig, kijk maar hieronder!



(aflandige wind!= grote kans op sneeuw)


850 van 120h (van 96 zoek ik nog uit!)



gezien met deze stroming acht ik met dat kaart veel kans op sneeuw (lees >75%!!)




Borislav

GFS P Run lijkt weer mooi ..  UKMO Achterna ?
Borislav Lekic

joboy52

Citaat van: Borislav op di 23 dec 2014 - 17:15
GFS P Run lijkt weer mooi te zakken de depressie.

Parallel ziet er inderdaad beter uit  :)

joboy52

Heeft iemand een linkje waar ik het UKMO model kan bekijken, op wetterzentrale lijkt die raar te zijn weergegeven?

gilleeesss

Citaat van: Borislav op di 23 dec 2014 - 17:15
GFS P Run lijkt weer mooi ..  UKMO Achterna ?

Denk dat het nog iets zuidelijker mag, of niet? en heeft geen koude bij zich o 850hPa. Maargoed, details komen nog wel, het is opzich wel al beter, ben vooral naar EC of hij blijft bij zijn verhaal, of terug krabbelt.

Citaat van: joboy52 op di 23 dec 2014 - 17:19
Heeft iemand een linkje waar ik het UKMO model kan bekijken, op wetterzentrale lijkt die raar te zijn weergegeven?

http://www.meteociel.fr/modeles/ukmo2.php?ech=6&carte=1021

flyerke

Winter is coming

joboy52


Weerextrem

Citaat van: gilleeesss op di 23 dec 2014 - 17:20
Denk dat het nog iets zuidelijker mag, of niet? en heeft geen koude bij zich o 850hPa. Maargoed, details komen nog wel, het is opzich wel al beter, ben vooral naar EC of hij blijft bij zijn verhaal, of terug krabbelt.

kaart dus

Ja mag ietsjes Zuidwestelijker zijn... maar ik ga echter vanuit dat GFS-P mis zit met 850 hPa temperaturen, want Lagedruk komt van orgine uit de koude put.

flyerke

Winter is coming


gilleeesss

Citaat van: Weerextrem op di 23 dec 2014 - 17:23
Ja mag ietsjes Zuidwestelijker zijn... maar ik ga echter vanuit dat GFS-P mis zit met 850 hPa temperaturen, want Lagedruk komt van orgine uit de koude put.

Maaar ja GFS weet het volgens mij nog niet helemaal, aangezien de oper toch helemaal anders doet dan alle modellen, geef mij maar de pluim & EC vanavond

flyerke

bedankt.

Hopelijk lopen UKMO en EC nog steeds hand in hand vanavond :D
Winter is coming

Powered by EzPortal