Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250310 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

snowman23

Ik vind Ukmo heel goed. Het laagje kan een tikkeltje beter, maar wel een hele mooie blokkade. ;D


Remy

Het is tenslotte de telegraaf he :) Schrijven met chocolade letters :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Weerextrem

Citaat van: gilleeesss op di 23 dec 2014 - 12:33
Inderdaad, GFS blijft maar volhouden dat het gewoon regen word, de neerslag is er, maar alle leden lijken het me toch wel met elkaar eens.

(Hier de temps op hoogte en neerslag van de GFS 6z pluim van Brussel) (Heb even de -5°C grens op 850hpa duidelijker gezet)

volgens GFS Para trekt laag wel onder Nederland door, dat wil zeggen dat we allerwaarschijnlijkste gewoon sneeuw krijgt. maar op 850 hpa wordt er inderdaad weinig kou berekend. toch let ik veel meer op UKMO, die is toch wel consistent .




TaL

Citaat van: Koen-IJM op di 23 dec 2014 - 11:15
Neerslagafkoeling a.g.v. koude bovenluchten en een NW-stroming. Hierdoor zou, mogelijk m.u.v. een smalle kuststrook, de neerslag over kunnen gaan in sneeuw. Timing speelt ook nog een rol. Sneeuw in de nacht en vroege ochtend levert de grootse kansen voor een gesloten dek op.

EC geeft een zuidelijke wind weer dus ook aan zee een aflandige wind, daardoor kan het ook aan zee wit komen te liggen, aldus EC
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

ron12

De koudste periode van het hele jaar 2014, gaat vanaf zaterdag aanbreken. :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: ron12 op di 23 dec 2014 - 13:33
De koudste periode van het hele jaar 2014, gaat vanaf zaterdag aanbreken. :P
zou toch helemaal toppie zijn  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter67

Hoe groot schatten jullie de kans op droge sneeuw voor regio Dordrecht?
En hoe onzeker is het nog? En hoeveel sneeuw zou er ongeveer kunnen vallen?

gilleeesss

Citaat van: winter67 op di 23 dec 2014 - 14:08
Hoe groot schatten jullie de kans op droge sneeuw voor regio Dordrecht?
En hoe onzeker is het nog? En hoeveel sneeuw zou er ongeveer kunnen vallen?

aangezien laagjes moeilijk te voorspellen zijn (het is nog 5 dagen dus zal nog wel wat opschuiven) & gfs en EC het nog niet met elkaar eens zijn, zou ik zeggen NIEMAND kan er al iets zeker zeggen dat er ergens bijvoorbeeld 5cm gaat vallen (als er wel gaat vallen..) er is nog niets zeker :)

xzaz

Citaat van: winter67 op di 23 dec 2014 - 14:08
Hoe groot schatten jullie de kans op droge sneeuw voor regio Dordrecht?
En hoe onzeker is het nog? En hoeveel sneeuw zou er ongeveer kunnen vallen?
Donderdag kan je er pas echt wat goeds over zeggen, nu is het in grote lijnen even in de gaten houden.
De winter is nog niet eens begonnen!

Jan van Ooijen

Zo daarnet de slee's al van zolder gehaald. Kids vragen: "Papa wat ga je daar mee doen" Ik zo..... verkopen we krijgen nooit geen sneeuw. Waarop de oudste achter de PC kruipt en zegt: "Papa de weerkaarten geven zaterdag sneeuw".... Kan niets meer verborgen houden grrrr
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

schapekop

Jan je verwacht dus een leuk laagje sneeuw ?  aangezien je nu met de slee loopt te slepen  :)

jtebbens

Tja Jan, blijkbaar wordt het met de paplepel ingegoten.  ::)

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op di 23 dec 2014 - 14:35
Zo daarnet de slee's al van zolder gehaald. Kids vragen: "Papa wat ga je daar mee doen" Ik zo..... verkopen we krijgen nooit geen sneeuw. Waarop de oudste achter de PC kruipt en zegt: "Papa de weerkaarten geven zaterdag sneeuw".... Kan niets meer verborgen houden grrrr
De winter is nog niet eens begonnen!

Eric

Citaat van: Jan van Ooijen op di 23 dec 2014 - 14:35
Zo daarnet de slee's al van zolder gehaald. Kids vragen: "Papa wat ga je daar mee doen" Ik zo..... verkopen we krijgen nooit geen sneeuw. Waarop de oudste achter de PC kruipt en zegt: "Papa de weerkaarten geven zaterdag sneeuw".... Kan niets meer verborgen houden grrrr
:P ;D

Vincent

Citaat van: Jan van Ooijen op di 23 dec 2014 - 14:35
Zo daarnet de slee's al van zolder gehaald. Kids vragen: "Papa wat ga je daar mee doen" Ik zo..... verkopen we krijgen nooit geen sneeuw. Waarop de oudste achter de PC kruipt en zegt: "Papa de weerkaarten geven zaterdag sneeuw".... Kan niets meer verborgen houden grrrr

Goed opgevoed dus.  8)

arjanbruggink

Citaat van: Henk1976 op di 23 dec 2014 - 10:05
Het is niet eerlijk..... ;)
Nee haha. Maar was ff gekheid. Maar als het a.s. zaterdag nog zo erop staat word het nog een leuke voor mijzelf. Kan zo maar eens zijn dat ik vanaf Nieuweschans (daar zit ik dan voor mijn werk) lekker naar huis mag ploeteren door de sneeuw..... Leuk man!!
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

MamaAs

Ha, het is weer druk  ;D

Wij gaan zaterdag naar de winter Efteling... vanaf Workum 200 km....
Als ze vrijdag nog steeds sneeuw verwachten blijven we thuis haha.

Hoe zit het trouwens met de wind? Nog steeds een dikke storm?

Joep

Jan, Johan, iemand al de nieuwe gfsrun  :-\

bliksems

je bent al 2,5 jaar lid hier,maar je weet nog steeds niet dat die om 16:30 begint?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Citaat van: MamaAs op di 23 dec 2014 - 16:18
Ha, het is weer druk  ;D

Wij gaan zaterdag naar de winter Efteling... vanaf Workum 200 km....
Als ze vrijdag nog steeds sneeuw verwachten blijven we thuis haha.

Hoe zit het trouwens met de wind? Nog steeds een dikke storm?

Je wilt winterefteling of niet ;) Maar storm is een groot woord, aan de kust net aan een 8 BFT met windstoten tot 90 km/h

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal