Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 249707 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Armand

Maar de pluim van GFS voor zuidoost Nederland is helemaal niet eens zo verkeerd. Zie ook de sneeuwkansen onderaan bij de datum!



Koen-IJM


sneeuw040

even een vraagje, veel van jullie praten over sneeuw zaterdag, maar op elke weersite zie ik een temperatuur van +3 tot +6 hoe zit dat precies?

Danny

De sneeuwkansen volgens de laatste EC run. 60% kans op sneeuwval (in De Bilt) zaterdag waarvan 40% op 3 tot 10cm.


Koen-IJM

Citaat van: sneeuw040 op di 23 dec 2014 - 11:12
even een vraagje, veel van jullie praten over sneeuw zaterdag, maar op elke weersite zie ik een temperatuur van +3 tot +6 hoe zit dat precies?

Neerslagafkoeling a.g.v. koude bovenluchten en een NW-stroming. Hierdoor zou, mogelijk m.u.v. een smalle kuststrook, de neerslag over kunnen gaan in sneeuw. Timing speelt ook nog een rol. Sneeuw in de nacht en vroege ochtend levert de grootse kansen voor een gesloten dek op.

Danny

De laatste dagen van 2014 (tussen 26 dec. en 1 jan.) gemiddeld tussen de 50 en 80% kans op vorst in de nachten volgens de laatste EC kansberekening. Als we naar de ijsdag kansen kijken zien we op 1 jan. daar 40% kans op temperaturen onder 0 overdag staan.

Alle onderstaande berekeningen gaan uit van De Bilt.

dennis089

Kom maar door met die sneeuw  ;D ik heb vertrouwen dat het komen gaat ;D

winter

Wat een pluimen! Hopelijk valt alles op z'n plaats met als eerst een dik pak sneeuw hoop op 10 cm! en vervolgens een week of meer een oosten wind en daarna weer noorden wind (sneeuwbuien).

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Deadmau5


Deadmau5

Para doe mee, oper slecht. Wij wel geen sneeuw doordat het laagje over ons passeert



bliksems

Citaat van: Deadmau5 op di 23 dec 2014 - 11:29
Para doe mee, oper slecht. Wij wel geen sneeuw doordat het laagje over ons passeert
wel sneeuw of geen sneeuw?welke is het nou??
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Scully


gilleeesss

Citaat van: bliksems op di 23 dec 2014 - 11:44
wel sneeuw of geen sneeuw?welke is het nou??

Wij wel geen sneeuw is in belgie meer bepaald 'Wij geen sneeuw' (dus als het laagje OP benelux trekt, heeft belgie minder kans op sneeuw. Voor belgie moet het laagje wel degelijk ONDER belgie door gaan om sneeuw te krijgen (heel belgie)

Nopie

Citaat van: Deadmau5 link
GFS crasht

Extreme temperatuur verschillen verwacht in NL  :P

snowsquall

Citaat van: bliksems op di 23 dec 2014 - 11:25
nou,ik hoop op 30 cm hoor  ;)
Laat maar komen idd, ik ben er klaar voor ;D

Armand

GFS doet weer niet mee en berekent het laag ver boven Nederland. Dadelijk eens kijken wat de pluim doet!

Deadmau5

Citaat van: bliksems op di 23 dec 2014 - 11:44
wel sneeuw of geen sneeuw?welke is het nou??

"Welke is het nou" versta ik dan weer niet.

Ik weet niet eens wat nou betekent? En "Welke is het"? vind ik ook al zo een rare zin.

Mrkos

Welke van de 2 bedoel je nu? Zo beter ? :P

Powered by EzPortal