Winter discussietopic 2014/2015 deel 4

Topic gezien door 250222 bezoekers
Gestart door Johann, ma 22 dec 2014 - 20:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jones

blijft toch vreemd dat verschil tussen gfs en ecmwf op een termijn van 4 dagen.. hopen op ec!!

bliksems

Citaat van: Deadmau5 op di 23 dec 2014 - 12:18
"Welke is het nou" versta ik dan weer niet.

Ik weet niet eens wat nou betekent? En "Welke is het"? vind ik ook al zo een rare zin.

ja,ik had al zo'n vermoeden dat je dat raar zou vinden.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

dick_laurent

Citaat van: bliksems op di 23 dec 2014 - 11:25
nou,ik hoop op 30 cm hoor  ;)

Och, waarom niet gelijk 3 meter??!  ;)

Hey maar gaan jullie hier dan wel foto's posten van jezelf terwijl jullie intens gelukkig door de sneeuw dartelen?
Bedoel, k zou het wel mooi vinden om te zien hoe gelukkig jullie dan eindelijk zijn.

Nee serieus, geen sarcasme.  ::)

bliksems

Citaat van: jones op di 23 dec 2014 - 12:21
blijft toch vreemd dat verschil tussen gfs en ecmwf op een termijn van 4 dagen.. hopen op ec!!

zelfs op de dag zelf tijdens het nowcasten kan het laagje nog anders gaan dan de modellen of een model een dag van tevoren voorspeld hadden.
dus zo gek is het verschil niet,want het is niet goed te voorspellen zoiets.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

Citaat van: dick_laurent op di 23 dec 2014 - 12:25
Och, waarom niet gelijk 3 meter??!  ;)

Hey maar gaan jullie hier dan wel foto's posten van jezelf terwijl jullie intens gelukkig door de sneeuw dartelen?
Bedoel, k zou het wel mooi vinden om te zien hoe gelukkig jullie dan eindelijk zijn.

Nee serieus, geen sarcasme.  ::)
nou,als je toch bezig bent doe dan maar gelijk 22 meter.
en ik denk dat men een mooie sneeuwpop gaat maken en er lekker mee gaat zoenen etc.;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

winter

Citaat van: bliksems op di 23 dec 2014 - 12:28
zelfs op de dag zelf tijdens het nowcasten kan het laagje nog anders gaan dan de modellen of een model een dag van tevoren voorspeld hadden.
dus zo gek is het verschil niet,want het is niet goed te voorspellen zoiets.

Ja dat klopt. Het is echt enorm lastig. Het laagje zou zelfs te ver onder Nederland kunnen duiken waardoor er nauwelijks sneeuwvalt.
Ideale situatie zou zijn dat het met zijn kern over zuid/mid België heen trekt en het een beetje stagneert.
Maar heb ook ergens gezien dat er één heel groot lagedrukgebied is en er later een kleiner lagedrukgebiedje zich afsplitst van het geheel volgens mij was dat de GFS dat liever niet aangezien het grote lagedrukgebied boven Nederland trok.
Begint nu zeker spannend te worden aangezien het nog maar 4 nachten slapen is :P

Ben echt benieuwd hoe groot het neerslaggebied zal zijn en hoe de trekrichting is. GFS berekent enorm veel neerslag maar helaas het grootste gedeelte als regen voor een groot deel van Nederland. Het oosten zou eerst sneeuw krijgen overgaand in natte sneeuw en waarschijnlijk ook in regen overgaand.

gilleeesss

Inderdaad, GFS blijft maar volhouden dat het gewoon regen word, de neerslag is er, maar alle leden lijken het me toch wel met elkaar eens.

(Hier de temps op hoogte en neerslag van de GFS 6z pluim van Brussel) (Heb even de -5°C grens op 850hpa duidelijker gezet)

Deadmau5

Citaat van: bliksems op di 23 dec 2014 - 12:24
ja,ik had al zo'n vermoeden dat je dat raar zou vinden.
jij woont in amsterdam, ik woon op 20 km van Rijsel/Lille. Niet verwonderlijk dat we een klein beetje andere taal hebben. Veel Franse en Engelse invloed hier. Ik woon op 1-2 km van de taalgrens. Ik doe mijn boodschappen in Frankrijk dusja.

dick_laurent

Citaat van: bliksems op di 23 dec 2014 - 12:31
nou,als je toch bezig bent doe dan maar gelijk 22 meter.
en ik denk dat men een mooie sneeuwpop gaat maken en er lekker mee gaat zoenen etc.;)

22 meter? nice! Ik woon op de 7e etage.... dat zou betekenen dat ik de lift niet meer hoef te nemen en gewoon vanaf buiten zo mijn balkon op kan stappen, scheelt weer tijd.  8)

bliksems

Citaat van: Deadmau5 op di 23 dec 2014 - 12:34
jij woont in amsterdam, ik woon op 20 km van Rijsel/Lille. Niet verwonderlijk dat we een klein beetje andere taal hebben. Veel Franse en Engelse invloed hier. Ik woon op 1-2 km van de taalgrens. Ik doe mijn boodschappen in Frankrijk dusja.

ja klopt,was beetje flauw van me.excuses;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Deadmau5

Citaat van: winter op di 23 dec 2014 - 12:32
Ja dat klopt. Het is echt enorm lastig. Het laagje zou zelfs te ver onder Nederland kunnen duiken waardoor er nauwelijks sneeuwvalt.
Ideale situatie zou zijn dat het met zijn kern over zuid/mid België heen trekt en het een beetje stagneert.
Maar heb ook ergens gezien dat er één heel groot lagedrukgebied is en er later een kleiner lagedrukgebiedje zich afsplitst van het geheel volgens mij was dat de GFS dat liever niet aangezien het grote lagedrukgebied boven Nederland trok.
Begint nu zeker spannend te worden aangezien het nog maar 4 nachten slapen is :P

Doe maar nauw van Calais enzo over Lille, en zo voorbij ten zuid van Arlon richting Vogezen en dan naar Genua.

dick_laurent

Citaat van: Deadmau5 op di 23 dec 2014 - 12:34
jij woont in amsterdam, ik woon op 20 km van Rijsel/Lille. Niet verwonderlijk dat we een klein beetje andere taal hebben. Veel Franse en Engelse invloed hier. Ik woon op 1-2 km van de taalgrens. Ik doe mijn boodschappen in Frankrijk dusja.

Ah west vlaams. Ik vind dat een fascinerend taaltje. Het is vlaams en dus 'nederlands' en theoretisch zou je het als Nederlander moeten kunnen verstaan. Echter in de praktijk, versta je er geen hol van  :P

  :-\

Jur

Fantastisch allemaal.

Nu weer on-topic, niemand zit te wachten op een slowchat over wie waar vandaan komt en wie wat wel of niet begrijpt. (sidenote: .NL)

snowman23

Na de regen/(natte)sneeuw zaterdag/zondag, zou het zo maar kunnen dat er een scandi ontstaat. De para run van gfs komt er nu mee.
Ik zelf denk dat Ec hier ook mee gaat komen, de komende runs.  8)

dick_laurent

Citaat van: Jur op di 23 dec 2014 - 12:48
Fantastisch allemaal.

Nu weer on-topic, niemand zit te wachten op een slowchat over wie waar vandaan komt en wie wat wel of niet begrijpt. (sidenote: .NL)

Ohja, nee sorry, het is inderdaad veel toffer en boeiender om continu over eventuele hypothetische sneeuw door te blaten ;)

carry on! 

Remy

Telegraaf is er al bij met een Kerststorm des doods topic:
'Veel overlast door sneeuw na de kerstdagen'
Sneeuwval op komst
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23486026/__Sneeuw_op_komst__.html
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

vossejongk

Grappig mini lagedrukgebiedje voor de westkust van Italië :) http://www.sat24.com/nl/it

Deadmau5


winter

Citaat van: Remy op di 23 dec 2014 - 12:58
Telegraaf is er al bij met een Kerststorm des doods topic:
'Veel overlast door sneeuw na de kerstdagen'
Sneeuwval op komst
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23486026/__Sneeuw_op_komst__.html


Als je nu uitlogt bij hotmail krijg je ook bij het voornieuws : Dik pak sneeuw opkomst
Niet normaal toch hahha.

Lothiriel

Citaat van: Remy op di 23 dec 2014 - 12:58
Telegraaf is er al bij met een Kerststorm des doods topic:
'Veel overlast door sneeuw na de kerstdagen'
Sneeuwval op komst
http://www.telegraaf.nl/binnenland/23486026/__Sneeuw_op_komst__.html

Wel grappig dat de titel zo bombastisch is, terwijl het wat in het artikel staat veel meer de werkelijkheid betreft en redelijk goed uitgelegd is :P.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Powered by EzPortal