Weerstation met onweer detectie

Topic gezien door 10315 bezoekers
Gestart door ron12, do 15 mei 2014 - 11:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Zou dit een betrouwbare weerstation zijn, een weerstation met in gebouwde onweer detectie , lijkt me wel een gaaf hebbeding, sinds kort op de markt http://www.weerstationkopen.nl/weerstations/ventus/w-266-weerstation  8)  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mike25

Citaat van: ron12 op do 15 mei 2014 - 11:40
lijkt me wel een gaaf hebbeding

Inderdaad een leuke hebbeding , ben er ook wel benieuwd naar :)

ThaGhostNL

Leuk die onweer detectie, ben wel benieuwd welk netwerk deze gebruikt. Ik neem aan de data set van het KNMI.
Neem aan dat het geen eigen detectie heeft, heb je weinig aan als je deze in je huis wilt gebruiken vanwege de vele storingen op de middengolf, deze moet je er op een of andere manier eruit filteren.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

Shadow112

En wat als je meerdere cellen hebt..geeft hij aan: voor, achter, boven je alles tegelijk :P Maar misschien wel handig als er een Squall line aankomt. Verder heb je er niet veel aan denk ik. :)

-edit- Vind wel dat er veel opzit voor die prijs!

wervelwindje

Vraagje Hoe zet ik foto's op de site via je smartphone?  Want het lukt mij niet.  Bvd Carina

Shadow112

Citaat van: wervelwindje op do 15 mei 2014 - 13:58
Vraagje Hoe zet ik foto's op de site via je smartphone?  Want het lukt mij niet.  Bvd Carina

Even uploaden via een fotodumper http://nl.tinypic.com/ bv, dan de link plaatsen.

wervelwindje


ron12

Ben al aan het kijken of ik een recensie zie op het internet zie van deze apparaat, heb wel een gebruiksaanwijzing gevonden,staat wel in het Duits en Engels http://www.ventusdesign.com/uploads/tx_hmrventus/VENTUS_W266_user_manual.pdf
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

arjanbruggink

Citaat van: Tha-Ghost op do 15 mei 2014 - 13:39
Leuk die onweer detectie, ben wel benieuwd welk netwerk deze gebruikt. Ik neem aan de data set van het KNMI.
Neem aan dat het geen eigen detectie heeft, heb je weinig aan als je deze in je huis wilt gebruiken vanwege de vele storingen op de middengolf, deze moet je er op een of andere manier eruit filteren.
Uit de User Manual:
"Lightning sensor is built inside the transmitter. It detects both cloud to ground and cloud to cloud lightning strikes.
When a lightning bolt strikes, a huge current flows and produces an electromagnetic field. The lightning sensor
receives and processes the signal generated by this field and estimates the distance from the edge of the
lightning activity. Human's senses can detect thunder from strikes which are maximum of 10km away. This is already too late. The
lightning sensor can alert when the leading edge of a storm is within 30km, providing sufficient time to head to
safety.
 
NOTE: The detection sensitivity and the estimated distance will be affected if the transmitter is close to
electromagnetic radiation sources such as electricity tower and electrical equipments. Place your transmitter
farther away from these sources if possible."
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ron12

Citaat van: Tha-Ghost op do 15 mei 2014 - 13:39
Leuk die onweer detectie, ben wel benieuwd welk netwerk deze gebruikt. Ik neem aan de data set van het KNMI.
Neem aan dat het geen eigen detectie heeft, heb je weinig aan als je deze in je huis wilt gebruiken vanwege de vele storingen op de middengolf, deze moet je er op een of andere manier eruit filteren.
Waarschijnlijk heeft die een AMS detectie eenheid,lees het hier http://www.wxforum.net/index.php?topic=21871.0 wel naar beneden scrollen daar staat het een en ander.Is dat systeem bekend hier??
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ThaGhostNL

Citaat van: ron12 op do 15 mei 2014 - 17:21
Waarschijnlijk heeft die een AMS detectie eenheid,lees het hier http://www.wxforum.net/index.php?topic=21871.0 wel naar beneden scrollen daar staat het een en ander.Is dat systeem bekend hier??

AMS is de meest slechtste in stand alone detectie en erg gevoelig op stroringen op de midden en lange golf. Zeker omdat de antenne in de transmitter is ingebouwd gaat dat voor heel veel storing zorgen (storingen die je weg moet filteren met een amplifier). Ook de afstand is niet 100% accuraat. Om een goede positie te krijgen met detectie heb je meer dan 3 stations nodig die met GPS locatie aan elkaar gekoppeld zijn (TOA) of het systeem wat boltek gebruikt op zijn netwerk, dat is ook AMS maar dan gekoppeld aan een netwerk van detectie stations.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

ron12

Citaat van: Tha-Ghost op do 15 mei 2014 - 18:12
AMS is de meest slechtste in stand alone detectie en erg gevoelig op stroringen op de midden en lange golf. Zeker omdat de antenne in de transmitter is ingebouwd gaat dat voor heel veel storing zorgen (storingen die je weg moet filteren met een amplifier). Ook de afstand is niet 100% accuraat. Om een goede positie te krijgen met detectie heb je meer dan 3 stations nodig die met GPS locatie aan elkaar gekoppeld zijn (TOA) of het systeem wat boltek gebruikt op zijn netwerk, dat is ook AMS maar dan gekoppeld aan een netwerk van detectie stations.
Dan maar wachten met koop, tot er een betere op de markt komt. ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Diem

Als je op internet de recensies leest van dit weerstation, dan zijn er heel veel mensen toch positief over, ook over de bliksemdetectie.
Nu mijn weerstation aan vervanging toe is aangezien hij niet veel meer doet, ben ik opzoek naar een nieuwe.
Dit weerstation lijkt me heel leuk en er zit van alles bij, zoals onweerdetectie, windmeter, regenmeter en UV-meter.
Het enige nadeel is dat dit eigenlijk op het dak gemonteerd moet worden en ik zie mezelf dat niet echt doen. En ik denk dat niemand echt zit te wachten op dit klusje, dus ik moet nog even kijken hoe ik dat moet doen :-\

Kres

Benaming is ook verkeerd... Het is geen transmitter maar een receiver. Hij zendt niks maar ontvangt alleen.

Diem

Vandaag heb ik dit weerstation ontvangen. Ik zal laten weten of die goed detecteert.
Daar hebben we onweer voor nodig, dus laat maar komen :P

Diem

Het was vandaag goed weer om het weerstation weer te testen.
De buien met onweer erin werden goed gedetecteerd.
Ook de afstand is redelijk nauwkeurig, dus tot nu toe vind ik hem goed werken.
Hier een foto van het weerstation:

Powered by EzPortal