Xtremechasing.nl >> Openings Chaseverslag 7 April 2014

Topic gezien door 1808 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, wo 09 apr 2014 - 23:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Graphicnizor

Omdat alle teamleden op chase konden vandaag en daarmee ook flink wat materiaal aangeleverd hebben word dit toch wel een van de beste start van een chaseseizoen. Om te beginnen Had SWE een LVL1 aangekondigd. Dat was dan ook op de kaarten af te lezen dat we een flinke buienlijn konden verwachten vanuit Frankrijk. Deze zou aan de Franse kust doorstromen naar zeeland om dan diagonaal over Nederland heen te trekken. Zoals normaal bij een eerste chase van het seizoen verwachten we niet veel maar toch hebben we flink wat mee kunnen krijgen. Zowel Sven, Ghost en Tim van team Zuid-West als Joey en kersverse lid Base-Aid van team Zuid zijn op pad gegaan. Team Zuidwest is begonnen aan de kustgebieden en team Zuid heb ik laten stationeren omstreke Eindhoven/Nijmegen. Hieronder kunnen jullie de verslagen lezen en de fotos staan apart in een gallery. Bij elke foto heb je de gelegenheid deze te delen via social media.

Team Zuid-West - Verslag: Sven Swalef

Eindelijk was het dan zover, de eerste spannende dag van 2014 is aangebroken. Het zou er vandaag om gaan spannen qua tijd, word het einde van de middag, of toch avond werk. Omstreeks de eerste helft van de middag begon het boven het kanaal en west-frankrijk al te broeien, meerdere bliksemontladingen werden geregistreed. Daarop vreesde ik het ergste, namelijk dat alles te vroeg zou komen en ik niet gereed zou kunnen zijn voor de chase (aangezien er ook gewoon gewerkt moest worden) en ook nog een andere verplichting had. Gelukkig kon ik een uurtje eerder naar huis, en kon ik snel de andere verplichting vervullen, en was dus rond 5 uur klaar voor de chase. Helaas kwam Tha-ghost met slecht nieuws, het stond helemaal vast in Schiedam en het zou dus nog lange tijd kunnen duren voor hij bij mij in Spijkenisse arriveerde. Maar dat was niet het enigste, vanuit onze xtremechasing whatsapp groep kwammen er meldingen binnen vanuit het westland dat de eerste shelfcloud al arriveerde. Ik was op dat moment op een afgesproken locatie aan het wachten en moest toen snel een beslissing maken.. of richting schiedam gaan en ergens anders afspreken of naar huis en via ander vervoer snel de polder induiken om de shelf te fotograferen.. Ik besloot het laatste en hoopte optijd te zijn voor de shelfcloud. Maar tijdens de wandeltocht naar huis keek ik richting het westen en zag de shelfcloud al hangen in de verte, en kreeg er flink de P in, de eerste van 2014 en heb geen goede locaties hier (#^@%#) Gelukkig was mijn vader de reddende factor en besloot direct met mij de auto in te gaan en richting de polder te gassen. Eenmaal daar aangekomen, oogde de shelf mij vreemd.. er was niks van over, wel bleef er een rolwolk achtig iets over. Tijdens de passage van de rolwolk is inmiddels ook Tha-ghost gearriveerd. En konden we dus echt gaan chasen, deze rolwolk was immers maar een voorproefje. In het westen van Belgie was namelijk een flinke buienlijn ontstaan met veel onweer. We besloten daarop richting Bergen op zoom te rijden. Eenmaal daar werden de plannen direct gewijzigd omdat het front niets tot nauwelijk richting het oosten bewoog maar nog steeds richting het noord-oosten. We hadden dus mooi de tijd om richting Kapelle Biezelinge te rijden. En het geheel daar te aanschouwen. Onderstaande panorama is daar genomen: Na de passage hebben we nog geprobeerd om er weer vooruit te komen, maar gezien de snelle afname van het onweer, hebben we dit maar gelaten. Al met al niet echt een boeiend verslag, maar goed het seizoen is nog jong, en ben buiten het feit dat de chase geslaagd was niet tevreden, de eerste echte mooi bliksemfoto voor dit jaar ontbreekt nog steeds. Maar we blijven positief en hopen spoedig weer erop uit te trekken.

De rest van het verslag kun je lezen op onze kersverse website : xtremechasing.nl
Want ook ik en Tim Heusschen hebben een verslag ingeleverd!
HOE?
Of je klikt op t rode vakje bij de slider met de foto van Tim Heusschen of je navigeert naar beneden en klikt op de foto van het chaseverslag. Lekker makkelijk!!










Tyshane

Top! En een compliment voor de website, ziet er fraai uit!


Powered by EzPortal