Lente discussietopic 2014

Topic gezien door 109174 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 17 feb 2014 - 10:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Heb zo'n vermoeden dat rokjesdag vroeg valt dit jaar.. :P
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

MamaAs

Ik vermoed het ook, haha.
Ondanks dat ik groot winterliefhebber ben, en ik de winter echt heb gemist, vind ik dit toch wel heel erg lekker hoor.
Vol op genieten!

Hector Pascal

Citaat van: MamaAs op wo 05 mrt 2014 - 09:02
Ik vermoed het ook, haha.
Ondanks dat ik groot winterliefhebber ben, en ik de winter echt heb gemist, vind ik dit toch wel heel erg lekker hoor.
Vol op genieten!

Volledig mee eens.
Nul bestaat niet.

Eveline

Citaat van: MamaAs op wo 05 mrt 2014 - 09:02
Ik vermoed het ook, haha.
Ondanks dat ik groot winterliefhebber ben, en ik de winter echt heb gemist, vind ik dit toch wel heel erg lekker hoor.
Vol op genieten!

Absoluut! Het is helaas geen winter geweest.. Dat zal nu niet meer gebeuren ook, dus laat het nu maar lekker lente worden, heerlijk!!

Tyshane

17 graden, sodeju, dat overtreft mijn verwachtingen! Laten we nou net een weekendje weg gaan. :) Barbecue maar aan!  8)

Fluffje

Citaat van: Tyshane op wo 05 mrt 2014 - 10:21
17 graden, sodeju, dat overtreft mijn verwachtingen! Laten we nou net een weekendje weg gaan. :) Barbecue maar aan!  8)

Heerlijk, wat heb ik zooo uitgekeken naar dit weerplaatje, stabiel zonnig lenteweer.
barbecue, yummie!!!
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

Wertha

Aantal onweersdagen 2024: 3 | 2023: 17 | 2022: 21

Jan van Ooijen

Ook GFS komt met 15+ graden aan voor zaterdag, zondag en maandag





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 05 mrt 2014 - 12:36
Ook GFS komt met 15+ graden aan voor zaterdag, zondag en maandag

EC laat dit scenario ook mooi zien. Tx voor dezelfde periode (za t/m ma) in het midden maar vooral in het zuiden rond of iets boven de 15, volgens vrijwel het hele 00z ensemble.

Jan van Ooijen

Ook in de recente GFS run 16 à 17 graden mogelijk van het weekend. Lokaal warmer?





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jasneker

Lekker hoor, meer daarvan ;)

Jan van Ooijen

EC ietsjes warmer, mogelijk 18 graden in zuidoosten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Blijft heerlijk om die lentetemperaturen terug te zien op de kaarten!



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mike25

Ziet er goed uit en zal heerlijk zijn 8)

ron12

Zou het niet zo kunnen zijn dat er hele droge periode eraan komt de komende tijd, lijkt wel of de Oceaan ten (zuid) westen van Engeland aan het afkoelen is, lang geleden dat ik zulke kaarten gezien heb . Dat er nu minder vocht in de atmosfeer komt ? http://www.esrl.noaa.gov/psd/map/clim/sst.shtml moet je ook eens kijken ten westen van Afrika die afkoeling daar, maar dat komt door de vele stormen van de afgelopen tijd op de Oceaan.Middelste rij plaatjes bekijken
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Hebben hier wel vaker een periode met droogte na een periode met wisselvallig weer, dat slaat deze maand wel weer een keer om.
Never Stop Exploring

Arend

De laagste temperatuur vannacht gemeten aan de grond op Twente. In de meteorologische winterperiode is het zo koud niet geweest. Op Twente gaat de temperatuur over het algemeen vrij gemakkelijk onderuit en is niet erg representatief voor de omliggende stedelijke omgeving. Maar het blijft opvallend dat we nu pas dit soort temperaturen weten te scoren.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jasneker

Voor Sneek staat vorst ingetekend, maar dat hadden we hier niet, laagste temp was + 2.3 C hier op 1.5 meter boven de grond.
Nu 7 C ;)

Powered by EzPortal