Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295688 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Joep

Vorst valt volgens GFS in heel NL vanaf woensdag in hoor :)

ron12

Zeer hoge luchtdruk boven Rusland, volgende week vrijdag  Misschien hebben we hier in Februari veel plezier van :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TaL

Wow, als ik dat zo zie zit ik morgen op die 543 meter echt goed voor sneeuw :D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

wimbaens

Citaat van: ron12 op vr 24 jan 2014 - 18:23
Zeer hoge luchtdruk boven Rusland, volgende week vrijdag
Misschien hebben we hier in Februari veel plezier van :P

Heeft helaas weinig nut als er geen uitloper is tot in Scandinaviƫ, dan mag die luchtdruk nog zo hoog zijn.

Joep

Wordt echt snowcasten volgens GFS voor NO nederland
net wel, net niet?

Maar goed het is maar 1 van de modellen kijken waar de pluim mee komt vanavond.

jens

even een vraagje:is het nu niet veel kouder in noord nederland dan berekent niet zozeer dat het heel koud is maar dat het al vriest over een groter gebied dan verwacht ;D
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Joep

Lol sneeuwuilen gespot in Noord Holland en waddeneilanden.

Denk dat daar de sneeuw gaat vallen :)


Bacci

Citaat van: Joep op vr 24 jan 2014 - 18:27
Wordt echt snowcasten volgens GFS voor NO nederland
net wel, net niet?

Maar goed het is maar 1 van de modellen kijken waar de pluim mee komt vanavond.

Stop met die slechte kaarten te posten, nu weten we het wel!   >:( Ik ga weer verder met huilen, daaaaag!  :'(

gilleeesss

Citaat van: Bacci op vr 24 jan 2014 - 18:34
Stop met die slechte kaarten te posten, nu weten we het wel!   >:( Ik ga weer verder met huilen, daaaaag!  :'(

Tot binnen een uurtje, voor EC :)

Remy

Citaat van: Joep op vr 24 jan 2014 - 18:09
OK wrijf ik even terug, maandag en dinsdag ook dooi bij jullie 8)
Mag ik even subtiel mededelen dat compleet heel de afgelopen week minder dan een graad verschil is geweest hier en dat het vandaag gewoon winter is hier. Alle berichten gaan momenteel direct naar de stort omdat er niets van komt. Ik kijk gewoon naar buiten momenteel om te zien wat voor weer het hier is omdat dure computers het voor mijn situatie niet beter doen.
Kijk ook mijn foto reportage van vanmiddag even terug.Dan begrijp je direct dat nowcasten eigenlijk beter is.

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

Citaat van: Bacci op vr 24 jan 2014 - 18:34
Stop met die slechte kaarten te posten, nu weten we het wel!   >:( Ik ga weer verder met huilen, daaaaag!  :'(

kom op Bacci  zal echt wel goed komen :) het is maar 1 run van GFS
Straks nieuw topic met fantastische kaarten hoop ik :)ben benieuwd.

Joep

Volgende week kouder Zeist (weeronline.nl), 24 januari 2014 - Laatste update: 18:01

De strijd tussen zachte lucht en koude lucht blijft zich afspelen in onze omgeving. De koudste lucht vinden we telkens in het oosten en noordoosten van het land, terwijl het weer in Zeeland weinig tot geen winterse aspiraties vertoont. Komende week wordt het geleidelijk wel kouder.


.Vanavond blijft het grotendeels droog met vooral in het zuidwesten een opklaring. Vannacht is het overal bewolkt. In het noordoosten vriest het een paar graden, terwijl in het zuidwesten de temperatuur een paar graden boven nul blijft.

Morgen is het overwegend bewolkt, met in de middag een spaarzame opklaring. De temperatuur stijgt naar 5-6 graden in de zuidwestelijke helft van het land en in het noordoosten ligt de middagtemperatuur net boven nul. In de avond trekt een neerslagzone over het land. In het westen valt regen, maar het oosten en vooral het noordoosten maken kans op (natte) sneeuw. In de nacht wordt het zo goed als droog en bij een graadje vorst kan de sneeuw in het noordoosten blijven liggen.

Zondag verandert er weinig en blijft het overwegend bewolkt en overdag ook droog. In het zuidwesten wordt het opnieuw 6 graden en in het noordoosten komt de temperatuur niet overal boven het vriespunt uit. In de avond en begin van de nacht valt opnieuw enige tijd regen met in het noordoosten kans op sneeuw en ook in de Limburgse Heuvels kan de neerslag een winters karakter hebben.Maandag is het licht wisselvallig weer met naast wolkenvelden ook enkele buien en tussendoor soms zon.

De dagen daarna neemt de neerslagkans af en wordt het geleidelijk kouder. Er is een redelijke kans dat we aan het eind van de week enkele ijsdagen krijgen; de temperatuur komt dan overdag niet meer boven het vriespunt uit.

jens

Citaat van: Joep op vr 24 jan 2014 - 19:00
kom op Bacci  zal echt wel goed komen :) het is maar 1 run van GFS
Straks nieuw topic met fantastische kaarten hoop ik :)ben benieuwd.
inderdaad,kijk maar eens naar WRF groot deel van het noordoosten 5 tot 10 cm :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

MamaAs


Bacci


jens

Citaat van: Bacci op vr 24 jan 2014 - 19:25
Zuidwesten 1,5 graad?
dat komt omdat er daar opklaringen zijn,bovendien is woensdrecht een streek met veel zandgrond(kalmthoutse heide)daardoor koelt het er af,hier in mechelen trouwens ook nog maar 1.8 graden
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Bacci

Citaat van: gilleeesss op vr 24 jan 2014 - 18:41
Tot binnen een uurtje, voor EC :)

Ach, ik kon het niet laten, EC is dramatisch voor morgen.

Extremissimorum

Citaat van: Bacci op vr 24 jan 2014 - 19:28
Ach, ik kon het niet laten, EC is dramatisch voor morgen.

... maar verbeterd voor zondag. Jan berichtte net op twitter dat koers laagje verbeterd is voor zondag, ook voor Noord-Holland, hetgeen mij uiteraard bijzonder verheugt! :D

Waar ligt Vaassen trouwens?

Schaatsliefhebber

Citaat van: Bacci op vr 24 jan 2014 - 19:28
Ach, ik kon het niet laten, EC is dramatisch voor morgen.
En voor volgende week? :)

Jasneker

Voorlopig is het - 0.6 C hier ;) lang niet gezien....

Powered by EzPortal