Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295681 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Btouring

Nu inclusief windstoten, korrelsneeuw...

jens.

heb lataarnpaal staan staren ;D en zag natte sneeuw tussen de regen

Weerfreak 1337

Citaat van: pietjelol op do 23 jan 2014 - 21:21
moet je de wind kaart eens bekijken. Lijkt net of er een kern van een depressie in het midden van het land ligt?

Dat heb je helemaal goed gezien ;) Dat is namelijk ook zo. :P haha

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

zo dit hebben we dan gehad voor de winter :) nu is het aan NO voor de vorst sneeuw en alles. Hier weer HOGE temps komende dagen vrees ik .. Hopen op volgende week dat het iets word voor heel benelux (edit: en nog een donder om 21:28)

Joep

Volgens Reinier van de Berg is er een koude pluim in de maak :)

Joep


Energizer85


pgcpaul

Hebben jullie die pluim gezien? Dat is wel een heel koud recept deze keer. Wauw!!!

Energizer85

Citaat van: pgcpaul op do 23 jan 2014 - 21:40
Hebben jullie die pluim gezien? Dat is wel een heel koud recept deze keer. Wauw!!!

En het mooie is, dat alle leden op LT bijna onder nul gaan dit keer.... De oper en control zijn nog bijna de warmste oplossingen

gilleeesss

Citaat van: Bacci op do 23 jan 2014 - 20:24
Woohooo!!!!!! Wie bakt er taart?  ;D Spannend nog 1 dag te gaan en gaan we zien wat het werkelijk wordt!  :o

haha bacci, als het nog 'iets' meer naar westen opschuift ga ik een taart bakken :D oke?

Weerfreak 1337

Oper vond ik al niet superslecht, en staat er zelfs alleen voor nu! Hoe is het toch mogelijk. :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

Zondag maandag nog wel heel veel spreiding, kan alle kanten op.

Aern

Zijn GFS en ECMWF het nu eindelijk eens met elkaar eens? Als ik de pluim van het Europees model bekijk denk ik dat die op dinsdag dat zelfde laag berekent als GFS en zo te zien door bijna alle leden.

gilleeesss


Johann

ECMWF EC12 50 members T2m (N Ned)  :D

MamaAs

Ziet er goed uit, jammer dat het wéér een week 'weg' is. Uitstel, uitstel en nog eens uitstel.

Aern

Johann, bedankt voor de duidelijke uitleg in de pluim  :D ;)

Romigo

Citaat van: Joep op do 23 jan 2014 - 21:44
Zondag maandag nog wel heel veel spreiding, kan alle kanten op.

Ik vrees dat het voor een deel van het land toch regen wordt.. :-\ Zal spannend worden wat de temperatuur op 1500 m en aan de grond is als de neerslag gaat vallen.

Remy

Citaat van: MamaAs op do 23 jan 2014 - 21:53
Ziet er goed uit, jammer dat het wéér een week 'weg' is. Uitstel, uitstel en nog eens uitstel.

Ondertussen... Hier bij mij thuis gewoon ranzig wintertje. Geen leuke sneeuw maar wel glad door laagje fondant overal.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

DSDLimburg

pluim midden, noordoost en zuidoost.
seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal