Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295826 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Deze winter nog niet gezien een sneeuwkans van 70% (noorden)

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Ik reken mezelf onder het noorden, dus laten we hopen dat er nu eindelijk een beetje sneeuw gaat vallen.
En dat het ook blijft liggen.
Daarna mag het wel gaan vriezen.
Het is hier rond het IJsselmeer en de Waddenzee vrij warm momenteel trouwens, dat is dan weer een beetje jammer.

Joep

UKMO ziet het wel zitten de kou.

kaart Dennis weernieuws

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op wo 22 jan 2014 - 09:00
UKMO ziet het wel zitten de kou.

kaart Dennis weernieuws

Euh welke kou? Smeriger dan dit kan niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 22 jan 2014 - 09:26
Voor zaterdag
Is de 2de afbeelding later op de dag ? omdat de 1ste afbeelding beter uit ziet voor hier.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Ook weerman RTV Utrecht (Arie Verhips) denkt gewoon regen/natte sneeuw voor midden Nederland.
Em als het gaat sneeuwen blijft het niet liggen.

Maar kaartjes Jan stemmen mij weer goed :)

DSDLimburg

Citaat van: Weatherman op wo 22 jan 2014 - 09:28
Is de 2de afbeelding later op de dag ? omdat de 1ste afbeelding beter uit ziet voor hier.
\
Dat kun je toch zien?
seizoen 2018/2019

Weatherman

Citaat van: Joep op wo 22 jan 2014 - 09:34
Ook weerman RTV Utrecht (Arie Verhips) denkt gewoon regen/natte sneeuw voor midden Nederland.
Em als het gaat sneeuwen blijft het niet liggen.

Maar kaartjes Jan stemmen mij weer goed :)
Kan jij mij misschien uitleggen waarom er zoveel verschil zit in beide kaarten.
Kaart 1 is zo ie zo al beter dan gisteren qua sneeuw kans, maar kaart 2 is heel stuk minder.

Ik interpreteer het als sneeuw overgaand in natte (sneeuw) of regen.

Hoop dat de 2de kaart nog wat bij draait.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherman

Citaat van: DSDLimburg op wo 22 jan 2014 - 09:35
\
Dat kun je toch zien?
Kan het zeker zien inderdaad, maar vaak wordt het later op de dag kouder, vandaar?
Daarom ook de de vraag hoe dat zit, dat juist dan de sneeuwkans afneemt. Wint de zachte lucht dan?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter

GFS pluim voor het midden van het land toch weer een stuk beter ook OP KORTE TERMIJN.
MIDDE LANGE TERMIJN = prachtig  Lange termijn = prachtig.
Maar korte termijn = redelijk wordt prachtig als alle 3 de storingen die over NEDERLAND heen trekken sneeuw achterlaten.
Wat wordt het spannend

Joep


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Danny

Citaat van: Weatherman op wo 22 jan 2014 - 09:40
Kan het zeker zien inderdaad, maar vaak wordt het later op de dag kouder, vandaar?
Daarom ook de de vraag hoe dat zit, dat juist dan de sneeuwkans afneemt. Wint de zachte lucht dan?

Al een aantal dagen is het verhaal gelijk aan elkaar. De zachtere lucht doet een aanval op de koude lucht. Hoe goed deze aanval lukt is niet te voorspellen. De modellen verwachten dus dat de zachtere lucht in de loop van de dag iets verder Nederland in zal trekken en er op meer plaatsen daardoor regen gaat vallen.
Alles zal nog wel gaan veranderen en de grens verschuift nog tal van keren de komende runs. De echte lijn kan alleen worden bepaald door nowcasten op de dag zelf.

Weatherman

Joh wat een hulp zeg als je wat vraagt, geeft fijn gevoel als je totaal genegeerd wordt.
Ik dacht dat Jan wel beter wist hoe ik in elkaar zit, heb het hem uitvoerig uitgelegd over het hoe en wat over mezelf.
Als ik een vraag stel, dan is het met een reden. Hoe lang ik ook bezig ben om dingen te leren! veel dingen heb ik gewoon enorm veel moeite mee. En blijkbaar is er weinig respect voor.

EDIT: Bedankt Danny  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Joep

Zelfs westen is niet verkeerd, alleen jammer voor zondag


DSDLimburg

Citaat van: Weatherman op wo 22 jan 2014 - 09:40
Kan het zeker zien inderdaad, maar vaak wordt het later op de dag kouder, vandaar?
Daarom ook de de vraag hoe dat zit, dat juist dan de sneeuwkans afneemt. Wint de zachte lucht dan?

Ja, maar pin je nog niet vast op deze kaartjes. Het kan zomaar zijn dat (even in mijn woorden ) Dat kou aan de oost kant de onderste lucht lagen laat afkoelen van het warmte front aan de west kant. En daarmee het gebied van (regen) en (natte sneeuw) overgaand  naar sneeuw wel eens iets korter bij de kust kan liggen, Maar dat hangt allemaal af van de trek richting van dat laag. Zoals ik laats van Johan een beetje begrepen heb. Ik zeg nu wel even dat ik het heb proberen uit te leggen in mijn woorden :)
seizoen 2018/2019

Marco_Goes

Voor hier zijn de meningen verdeeld, to say the least


Powered by EzPortal