Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295868 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

PatrickM

GFS laat in ieder geval een stuk kouder weekend zien, met her en der wat sneeuwkansen. Nog steeds onzeker om er grote uitspraken over te doen, dus afwachten op wat komen gaat.

gilleeesss


J

GFS 12Z hoofdrun is helaas wel wat minder.. maargoed geen paniek nog tot de pluim bekend is  ;)

jens

Citaat van: J op di 21 jan 2014 - 17:38
GFS 12Z hoofdrun is helaas wel wat minder.. maargoed geen paniek nog tot de pluim bekend is  ;)
dat vind ik niet,een serieus pak sneeuw,de echte koude wordt wel enkele dagen uitgesteld maar in ruil krijgen we dus sneeuw
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

Sven

Zou iedereen in het topic er op willen letten goed te qouten. Het is erg hinderlijk om dit continu aan te passen.

Wanneer je op citaat klikt, krijg je vervolgens dit als voorbeeld:

[.quote author=gilleeesss link=topic=4784.msg75889#msg75889 date=1390321857]
tjah weer pak regen voor hier :)
[./quote]


Puntjes even wegdenken in de code. Het is dan vervolgens de bedoeling, dat je na het [./quote] je tekst gaat typen, en niet binnen in.
Bij voorbaad dank, om alvorens op verzenden te drukken dit nogmaals te controlen.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

J

Citaat van: jens op di 21 jan 2014 - 17:38
dat vind ik niet,een serieus pak sneeuw,de echte koude wordt wel enkele dagen uitgesteld maar in ruil krijgen we dus sneeuw
Ja klopt, maarja heb altijd zoiets van hoe eerder hoe beter... en aangezien ik in het westen woon is die sneeuw kielekiele.. maar hij hersteld zich wel aardig nu de rest binnen druppelt.

Bacci

Jeetje nieuwe GFS is het echt allemaal weer net niet, steeds sneeuw net over de grens, zo dichtbij!
Kijk deze afbeelding dan, volgende week woensdag opnieuw een storing (ook weer net niet). Lange termijn maar wel interessant om te zien hoe uitermate spannend dit is en wat we misschien net wel of net niet kunnen krijgen. Als ik zo de hoeveelheid sneeuw zie, willen we natuurlijk niet al dat witte goud missen!

grizzrh

Citaat van: Bacci op di 21 jan 2014 - 18:49
Jeetje nieuwe GFS is het echt allemaal weer net niet, steeds sneeuw net over de grens, zo dichtbij!
Kijk deze afbeelding dan:

7 Dagen kan nog heel veel veranderen hé! Hopen dat dit weekeinde goed wat sneeuw valt en het flink gaat vriezen!
Doenrade, Limburg

Weatherman

Wij hier in het zuiden kunnen lang wachten op sneeuw geloof ik.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Energizer85

Citaat van: Weatherman op di 21 jan 2014 - 19:10
Wij hier in het zuiden kunnen lang wachten op sneeuw geloof ik.

Evenals het westen...

Weerextrem

ECWMF... aii aiii spannend!, hoe veranderlijk is dat. Enkel zeeland en zuidwest brabant nog niet zo goed!?

gilleeesss

Citaat van: Weerextrem op di 21 jan 2014 - 19:25
ECWMF... aii aiii spannend!, hoe veranderlijk is dat. Enkel zeeland en zuidwest brabant nog niet zo goed!?

zoals altijd :) en die kaartjes van gfs sneeuw, weer bijna heel benelux bhalve west benelux

Extremissimorum

Citaat van: Weerextrem op di 21 jan 2014 - 19:25
ECWMF... aii aiii spannend!, hoe veranderlijk is dat. Enkel zeeland en zuidwest brabant nog niet zo goed!?

Dus ook Noord-West Nederland en Noord-Holland?

Straatje96

Hoe zit het met Zuid-Oost Nederland, is daar zaterdag kans op sneeuw?

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Ben ik nou gek of ziet ECMWF er niet slecht uit?!!! Als ik de 2m temperatuur kaarten van weer.nl mag geloven, ziet het er echt goed uit!?
Kan iemand dit bevestigen want ik kan mijn ogen niet geloven!!

Jenkie

Ik durf wel te zeggen dat ik er wel vertrouwen in heb voor zaterdag. Eigenlijk steeds weer op alle kaarten sneeuw!  :)

Edit: voor het oosten dan....

gilleeesss

Citaat van: Bacci op di 21 jan 2014 - 20:07
Ben ik nou gek of ziet ECMWF er niet slecht uit?!!!

voor het oosten wel :)

Bacci

Inderdaad niet slecht! en voor het noordoosten dan nog kouder he! Vooral de nachten zijn kouder geworden! alleen maandag en dinsdag overdag eventjes warmer. (Nu heb ik trouwens echt een raar gevoel, staan de kaarten er weer beter voor is het opeens stiller hier?)

Energizer85

Ik baal als een stekker dat t westen niet mee mag doen :(

Powered by EzPortal