Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295667 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: Johannes96 op di 21 jan 2014 - 12:52


Betekent 8 ook 8cm of zit dat anders Jan?

6-8cm inderdaad zoals het er nu voorstaat
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Jeetje hoe spannend wil je het hebben, dit gaat nog tig keer verschuiven in positieve of negatieve zin. Ik bereid me al voor op de ergste teleurstellingen.

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op di 21 jan 2014 - 13:09
Jeetje hoe spannend wil je het hebben, dit gaat nog tig keer verschuiven in positieve of negatieve zin. Ik bereid me al voor op de ergste teleurstellingen.

Haha dan kan het alleen maar meevallen wil je zeggen? Voor mij maakt het niet zoveel uit wat er valt, vind dit veel spannender dan dat het al een week van tevoren bepaald is wat er valt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Bacci op di 21 jan 2014 - 13:09
Jeetje hoe spannend wil je het hebben, dit gaat nog tig keer verschuiven in positieve of negatieve zin. Ik bereid me al voor op de ergste teleurstellingen.

voor mij kan het enkel maar beter uitvallen , ontgoocheling is er nu al van mij. Dus kan enkel maar meevallen :)

Arend

Momenteel maar erg weinig lichtpuntjes voor nog wat serieus winterweer. Hieronder de AO en NAO verwachtingen, kijken maar wat er van terecht komt. Geen signalen voor een ophanden zijnde SSW. Voor de liefhebbers van het CFS-glazenbolmodel ook weinig hoop.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

petje

spannend wij eindhoven nu nog een grensgeval

arjanbruggink

Citaat van: Jan van Ooijen op di 21 jan 2014 - 13:06
Is sneeuw Theta-W dan?
Ik had vluchtig naar afbeelding gekeken. Maar als je er nou ook ff bijzet wat je er mee bedoeld.... Want de rest is weggesneden.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

jones

De serieuze winterkou zit nu echt niet ver weg, maar die extra paar honder km's is er blijkbaar (hopelijk voorlopig) net te veel aan :) Enkel Noord-NL lijkt wat mee te plukken

mauriceb

Zoals het er nu uitziet alleen sneeuw ten oosten van de lijn Den Helder - Maastricht. De koers van het beruchte laagje lijkt pal over Nederland te trekken. Kortom spannend want de koers blijft lastig in te schatten. De komende dagen zal dat wel meer en meer duidelijk worden

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op di 21 jan 2014 - 12:44
Even een afbeelding aan de hand van de recente EC uitdraai wat betreft de sneeuw



Hoe staat dit in verhouding tot het plaatje van Johann.
Twee verschillende runs? Bij Johann is groot deel van NL sneeuw te zien.
Ik weet is allemaal nog ver weg

Ijsbloem

Het westen van Benelux had de afgelopen vijf winters mazzel met de sneeuw.
Nu de andere helft weer eens.
Eerlijk is eerlijk.  ::)
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

gilleeesss

Citaat van: Ijsbloem op di 21 jan 2014 - 14:18
Het westen van Benelux had de afgelopen vijf winters mazzel met de sneeuw.
Nu de andere helft weer eens.
Eerlijk is eerlijk.  ::)

Als je het eerlijk wil maken, moet het westen dan ook in de vorst zitten. Ze hadden ook vorst toen we sneeuw hadden :)

Jan van Ooijen

ENS van 1. Noord 2. Midden 3. Zuid





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Noord bijna 10 dagen ijsdagen berekent in deze pluim :o

En ligt toch wat sneeuw in de ardennen, tot 5cm in Botrange


Lucas

Krijgt Zuid vanaf het weekend langzaam betere papieren dan Noord voor kou....Het lijkt wel zo volgens GFS
Aanhoudende sneeuwval

gilleeesss

Citaat van: Lucas op di 21 jan 2014 - 14:51
Krijgt Zuid vanaf het weekend langzaam betere papieren dan Noord voor kou....Het lijkt wel zo volgens GFS

Ik denk gewoon dat koude dieper (dan richting frankrijk ook) word gedrukt. Is beter voor heel benelux dan. Daarom gaat noorden niet minder kou krijgen. Zie die pluim, noorden bijna 10dagen ijsdagen vanaf vrijdag

Johannes96

Ziet er allemaal niet zo slecht uit, kansen voor midden en zuiden (en ook België) nemen toe. Nu eens kijken of het door kan zetten, hopelijk goede kaarten vanavond. Hier nu Tact 1.8c en de hele dag al een saai weerbeeld (op de sneeuwbuitjes van vanochtend na).

Jan van Ooijen

Pluim Amerikaans weermodel voor Noordoost telt bijna 9 ijsdagen!

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op di 21 jan 2014 - 15:06
Pluim Amerikaans weermodel voor Noordoost telt bijna 9 ijsdagen!



Wow, we kunne zeggen: WINTER.. Nu nog diep in west europa duiken en nog dikke maand winter!!!! (laat ons hopen) maar dat is allemaal zo makkelijk niet vrees ik xD

Powered by EzPortal