Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 295658 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Cdtj3

Citaat van: Johann op ma 20 jan 2014 - 13:15
Toevoeging
1 mm regen staat gelijk  met 1 liter (kg) water op een oppervlak van 1 m2.
Dus 9 kg/m2 is 9mm regen

Vuistregel: 1mm = 1cm droge sneeuw. 
Dus zou het droge sneeuw betreffen dan idd 9cm sneeuw.
Probleem is alleen dat de evt sneeuw zeer nat zal zijn en deze regel niet meer opgaat!

Oke, dat laatste stukje wist ik wel maar dacht dat dat heel anders in elkaar zat, weet ik dat ook weer :D
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jenkie

Citaat van: Johann op ma 20 jan 2014 - 13:22
Het regent in Berlijn al sinds een uur of 2 bij temp. onder het vriespunt (Blitzeis). Zelfs te voet is bijna niets meer mogelijk. Wordt geadviseerd om niet naar buiten te gaan !

Zie oa. http://www.bild.de/news/inland/wetter/winter-kommt-nach-deutschland-blitzeis-34312386.bild.html

Ah, ok! Dat ziet er heftig uit!! Maar dan nog is de noodtoestand meer weggelegd voor staatsgrepen etc.  :) Maar inderdaad wel code rood  :D

Bacci

Net lekker uitgeslapen en dan zie ik allemaal prachtige kaarten, ik wist wel dat vandaag of gisteren de kaarten moesten veranderen, maarja nu het de goeie kant op gaat wordt de spanning alleen maar erger en we weten maar al te goed hoeveel mis kan gaan. Maar als ik al kijk naar de huidige temperaturen heb ik er een goed gevoel over. En hoe kan GFS sneeuw voor vannacht berekenen? foutje of?

grizzrh

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 20 jan 2014 - 13:47
Temperatuur (DMO) GFS

Wow... Meteen maar even 2 ijsdagen erin knallen  :o

Citaat van: Jenkie op ma 20 jan 2014 - 13:48
Ah, ok! Dat ziet er heftig uit!! Maar dan nog is de noodtoestand meer weggelegd voor staatsgrepen etc.  :) Maar inderdaad wel code rood  :D

Noodtoestand, Aldus een gevaarlijke situatie voor de mensen die er leven..
Of het nu ijs regen sneeuw kogels of granaten is/zijn.
Doenrade, Limburg

Johann

EC-MOS Eelde
Donderdagochtend en vrijdag overdag NO lichte en mogelijk matige vorst in drogere lucht (opklarend, lage DP)
Vandaag en morgen lichte sneeuw (synops code 70-71)

Diagram is copyright

Johannes96

3 ijsdagen :o Nu hopen dat het uit gaat komen, zou super zijn.

Edit: Als woensdag en donderdag ook nog eens een ijsdag worden, dan 5! Met een pakkie sneeuw er bij van 10-20cm ben ik wel klaar met de winter en is ie alsnog geslaagd!

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Energizer85

Hoe kan t dat ze bij t KNMI totaal geen winter zien? Als ik kijk naar de verwachtingen komt het neer op normale temperaturen. Over t weekend staat onder het tabelletje dat er regen komt met oplopende temperaturen?

Dit bedoel ik:
maandag 27 januari tot en met maandag 03 februari
Er is een grote kans (70%) op wisselvallig weer met temperaturen op of iets boven de normale waarde. Daarnaast is er een 30% kans op minder wisselvallig en kouder weer.

Shadow112

Citaat van: Energizer85 op ma 20 jan 2014 - 14:18
Hoe kan t dat ze bij t KNMI totaal geen winter zien? Als ik kijk naar de verwachtingen komt het neer op normale temperaturen. Over t weekend staat onder het tabelletje dat er regen komt met oplopende temperaturen?

Dit bedoel ik:
maandag 27 januari tot en met maandag 03 februari
Er is een grote kans (70%) op wisselvallig weer met temperaturen op of iets boven de normale waarde. Daarnaast is er een 30% kans op minder wisselvallig en kouder weer.


Zijn de gemiddelden voor de Bilt, hun spelen gewoon op safe zoals het voor hun natuurlijk ook hoort. Tevens is al aangegeven dat de temps op het scherpst van de snede zullen vallen en de Bilt ligt natuurlijk zuidelijk dan bv Leeuwarden. ;)

grizzrh

Citaat van: Energizer85 op ma 20 jan 2014 - 14:18
Hoe kan t dat ze bij t KNMI totaal geen winter zien? Als ik kijk naar de verwachtingen komt het neer op normale temperaturen. Over t weekend staat onder het tabelletje dat er regen komt met oplopende temperaturen?

Dit bedoel ik:
maandag 27 januari tot en met maandag 03 februari
Er is een grote kans (70%) op wisselvallig weer met temperaturen op of iets boven de normale waarde. Daarnaast is er een 30% kans op minder wisselvallig en kouder weer.

" Uitgifte: 20/01/2014 04.26 uur LT "

Toen waren de nieuwe kaarten er nog niet hé!!
Doenrade, Limburg

TaL

Hmmm, voor West-België ziet het er zo goed nog niet uit
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

wim67

Volgens jan visser alleen vrijdag daarna alweer oplopende temp. , je hoort overal verschillende berichten ik volg de J&J maar voor schiphol.... ;D ;D ;D

Joep

Ben benieuwd naar de pluim vanavond, GFS is in ieder geval postief als ik Jan's Gifje zie :)

Ramon Oost

In het noordoosten van het land af en toe wat motsneeuw.


Energizer85

Haha thx allemaal. Ik probeer ook positief te blijven op deze Blue Monday :-) inderdaad straks de nieuwe EC afwachten en de pluim vanavond. Hopelijk dat er nog ergens een sneeuw verassing in petto zit, dat kan bepaalde temperatuurverwachtingen nog aardig door de war brengen. We shall see 

xzaz

De enorme temperatuurverschillen zijn er ook weer. Goed vooruitzicht.
De winter is nog niet eens begonnen!

Joep

Citaat van: wim67 op ma 20 jan 2014 - 14:45
Volgens jan visser alleen vrijdag daarna alweer oplopende temp. , je hoort overal verschillende berichten ik volg de J&J maar voor schiphol.... ;D ;D ;D

Klopt hij kijkt naar EC oper :), zou me niet verbazen als pluim vanavond GFS gaat volgen  ;)

benjamin112

En wat kunnen we verwachten van het zuiden vanavond flink dalende temp plus een regenbui in aankomst.

vleesjus

Hier in het oosten ook dalende temperaturen; Tact 2.2°C (volgens buienradar zelfs nog lager(1,9° in arnhem)
Op de duitse buienradar momenteel de eerste natte sneeuw in het roergebied: http://www.niederschlagsradar.de/schneeradar-schnee-in-Deutschland.aspx

Powered by EzPortal