Winter discussietopic 2013/2014 deel 5

Topic gezien door 294164 bezoekers
Gestart door Johann, do 09 jan 2014 - 19:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik V

Ik vind het toch wel elke x een teleurstelling Haha. Maar goed, we hebben nog even te gaan.

Weerfreak 1337

Citaat van: Tyshane op vr 10 jan 2014 - 11:23
Wat een uiteenzetting van Johann, klasse hoor, daar kan menig weerburo nog een puntje aan zuigen! Echt enorm leerzaam ook.

Ja lachen verder al die emoties gelijk bij veranderende pluimen! Dat hoort er juist een beetje bij, al die gemoederen! ;) Gewoon leuk dat deze situatie zich voordoet en het weer lekker druk op het forum is om de boel te volgen. Wat de uitkomst dan ook zal zijn, de voorpret is al prachtig, net als bij onweer!  8)

Overigens nu prachtig weer, een dagje vrij dus we gaan maar eens even van het weer genieten!

Was het even vergeten, bij deze Johann: Prachtig uiteengezet, top! Hopen op een goede afloop :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Energizer85

Haha die Vlaanderen interpretatie ken ik niet Johann ;-) laten we hopen dat  het dan inderdaad die opvatting wordt :-) trouwens ook namens mij complimenten voor jou uiteenzetting. Zelfs voor een iets minder professionele weerliefhebber, zoals mij :-) is het goed te volgen n.a.v jou schrijven ondersteund met weerkaartjes!

SniperEye

Citaat van: Johann op vr 10 jan 2014 - 10:24
Heb vanmorgen in het Alpenweer ook wat uitgebreider aandacht geschonken aan de komende spannende en complexe situatie. Voor de geïnteresseerden die de link (blog) nog niet kennen:  <<  http://bit.ly/oTej35 >>
Mocht je dagelijks het (Alpen)weerbericht via de blog automatisch willen ontvangen meld je dan even aan (zie optie rechter kolom)

Tja, het is moeilijk om eigen fouten toe te geven zeggen we dan maar (doelend op MC).

Never mind, in het oosten gaat het winteren. Als daar een voorraad kou voorhanden is en de stroming veranderd, kan het zomaar winter worden in ons kikkerlandje. De pluim heeft niet alles in de gaten uiteraard ;)

Romigo

In Amerika wordt het volgende week (waarschijnlijk) weer kouder en dat is toch slecht voor het winter weer in onze regionen?

DSDLimburg

verloop pluim van begin dit jaar ongeveer tot nu! We moeten de winter ook eens kans geven om op te starten en dat zal niet gaan zonder een overgangsfase denk ik.  Dus ook dagen met wat mindere runs van de pluimen zal dan logisch zijn lijkt me! Dan zou je de komende dagen misschien weer wat betere runs kunnen zien als duidelijker word waar die lage druk gebieden zich gaan nestelen ten zuiden van ons. Zie uitleg van Johan.
seizoen 2018/2019

gilleeesss

Citaat van: Bacci op vr 10 jan 2014 - 10:43
Haha!! ik moet wel altijd lachen van die pluim, ik trap er niet in.

hoe bedoel je? dat hij zal bijdraaien?

en wou gfs laat die depressie gwn niet meer naar zuiden trekken? en is toch serieus gegroeid sinds 5dagen geleden. ECMWF oper laat 'm wel nog mooi naar zuiden trekken :)

SniperEye


DSDLimburg

Citaat van: SniperEye op vr 10 jan 2014 - 13:17
Wow, netjes gedaan @DSDLimburg  ;)
Klein beetje onduidelijk misschien de plaatjes van de pluimen als ik straks wat meer tijd heb probeer ik ze even iets te verbeteren ;)
seizoen 2018/2019

grizzrh

Citaat van: DSDLimburg op vr 10 jan 2014 - 13:36
Klein beetje onduidelijk misschien de plaatjes van de pluimen als ik straks wat meer tijd heb probeer ik ze even iets te verbeteren ;)

Neuh is prima zo, ziet er goed uit!!
Nu maar hopen dat we eindelijk eens wat winter gaan krijgen....
Doenrade, Limburg

SniperEye

Eigenlijk zou je ze achter elkaar moeten plakken ;)

PatrickM

Citaat van: SniperEye op vr 10 jan 2014 - 14:11
Eigenlijk zou je ze achter elkaar moeten plakken ;)

In de vorm van een gifje zou wel leuk zijn. :P

Lucas

Citaat van: Romigo op vr 10 jan 2014 - 12:27
In Amerika wordt het volgende week (waarschijnlijk) weer kouder en dat is toch slecht voor het winter weer in onze regionen?

Mwah dat is redelijk normaal voor daar. die nul graden grens loopt nu door de Dakota's heen. vorige week was het daar -30
Aanhoudende sneeuwval

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Tyshane

Citaat van: SniperEye op vr 10 jan 2014 - 12:12
Tja, het is moeilijk om eigen fouten toe te geven zeggen we dan maar (doelend op MC).

Never mind, in het oosten gaat het winteren. Als daar een voorraad kou voorhanden is en de stroming veranderd, kan het zomaar winter worden in ons kikkerlandje. De pluim heeft niet alles in de gaten uiteraard ;)

Precies, mogelijkheden genoeg, laten we ons daar maar een beetje aan vasthouden. :)

Joep

Geen winterinval

De komende dagen wordt het kouder in Nederland, maar van een winterinval is geen sprake. Eerder deze week waren er signalen dat het vanaf maandag zou gaan vriezen en sneeuwen, maar inmiddels is duidelijk dat de grens met winterweer Nederland net niet bereikt.

Maandag valt er in Nederland regen, in Denemarken en het noordoosten van Duitsland valt dan sneeuw.

Doordat de wind de zuidwesthoek verlaat en geleidelijk naar zuidoost tot oost draait, wordt het in Nederland wel kouder. Maxima van 12 graden zijn voorlopig niet meer mogelijk. De temperatuur daalt geleidelijk tot de normale waarde voor deze tijd van het jaar. 's Middags wordt het een graad of 5 en in de nachten schommelt de temperatuur rond het vriespunt.

De eerste nacht met vorst is de nacht van zaterdag op zondag. Vooral in het zuiden en oosten gaat het dan licht vriezen.

Uitstel of afstel?


De kans op vorst de komende dagenOf uitstel van de winterinval leidt tot afstel valt nu nog niet te zeggen. Aan een belangrijke voorwaarde om winterlucht in Nederland te krijgen, wordt vanaf volgende week voldaan, namelijk dat er überhaupt kou in Europa aanwezig is.

De afgelopen twee weken was winterweer alleen in Lapland en ver weg in Rusland te vinden. In de loop van volgende week breidt de kou zich uit tot over heel Scandinavië en een deel van Centraal-Europa. De winter komt dus dichterbij, maar bereikt Nederland pas als de wind ook in de twee helft van volgende week uit het oosten blijft waaien. De kans daarop schat Weerplaza in op 50

Weerplaza

TimK21

Laten we gewoon zeggen waar het op staat; het wordt iets kouder, maar geen winter. Dat geven de pluimen en kaarten al dagenlang aan. Ik weet niet waarom men dat niet gehoord wil hebben hier, maar echte winter gaat het voorlopig echt niet worden. 's Nachts wat nachtvorst en overdag een graag of 2/3. Da's gewoon een kwakkelwinter. Lijkt me, gezien de kaarten en pluimen, een redelijke zekerheid dat dat het zal worden.
Challenge accepted!

klimascepie

Vorige winter ook gezien. De kou was in eens weg en ja daar kwam de negativiteit. Toc bleken de kaarten het fout te hebben. Moraal is gewoon niet te veel op de kaarten letten en afwachten.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

PatrickM

De spreuk 'als de dagen lengen , begint de winter te strengen' laat nog even op zich wachten. :P
Ik zie nu alleen maar uitstel en misschien ook wel afstel. Sinds een paar dagen wordt run op run slechter.

DSDLimburg

Citaat van: PatrickM op vr 10 jan 2014 - 14:13
In de vorm van een gifje zou wel leuk zijn. :P
ochtend run gifje: krijg het niet goed erop gezet dan maar even zo :-\




avond run: iets beter zichtbaar !


seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal