Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 247427 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

aloa


GekkeLeo

Citaat van: Johann op do 26 dec 2013 - 23:39
Apropos winter, afgelopen nacht en vandaag hier in Oberwallis de gehele dag gesneeuwd. Lokaal viel er 50 tot 120 cm en tot in het dal (680m) viel door de neerslag afkoeling 10cm sneeuw. Een paar foto's van vanmiddag.
Damn dat is pas een sneeuw dump :)

Bacci

Citaat van: GekkeLeo op vr 27 dec 2013 - 00:09
Damn dat is pas een sneeuw dump :)

Tja hier is 10cm al een sneeuwdump.

zorba

Haha lekker Johann, de hele dag sneeuwscheppen :P
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Johann

Citaat van: zorba op vr 27 dec 2013 - 00:14
Haha lekker Johann, de hele dag sneeuwscheppen :P

Ja zeg dat. Heb het ook ff wel gehad met die sneeuw. Eerst op Rosswald bij ons chalet geploetert en vanmiddag nog eens hier in Termen waar we wonen. Heel wat kuub door mijn handen gegaan.


Johann

Meeste sneeuw viel overigens in het Zwitserse Tessin (Alpenzuidkant), lok 180cm. Andere toppers sneeuwval Zwitserland: Simplongebied en centrale Alpensüdhang 100-150cm

Foto's vanuit Tessin vanmidag

Romigo

Citaat van: Johann op vr 27 dec 2013 - 00:48
Meeste sneeuw viel overigens in het Zwitserse Tessin (Alpenzuidkant), lok 180cm. Andere toppers sneeuwval Zwitserland: Simplongebied en centrale Alpensüdhang 100-150cm

Foto's vanuit Tessin vanmidag

Die auto is hoger dan 4 meter Johann, daar mag je zo niet meerijden.. ;)  ;D
Ik ben jaloers, wat een berg sneeuw.

gilleeesss

Wat een foto's :o hopelijk krijgen wij nog iets waar we al zolang op wachten :o

hoffies

Geweldige foto's, Johann... Dat is ff hard werken.. :)
Twitter: @hoffnar2911

gilleeesss

Wel prachtig hoe ECMWF zo snel de koude plots tot ons laat stromen. Maargoed, dat was een uitschieter.

aloa

GFS ziet er op LT niet verkeerd uit. Komt met steeds meer hogedruk in het noorden van Europa.


Ries

Geweldige foto's, Johann, hard werken is ook wel weer gezond  :P Heb het zelf in Oostenrijk wel eens zo meegemaakt, hele week sneeuwval...I loved it  ;D

Jaarwisseling lijkt steeds beter te worden. Europese pluim laat het zelfs in de avond opklaren en helemaal rustig worden. Pyrotime!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Unknown-user1778

als ik die plaatjes zie snak ik gewoon naar sneeuwval. geen skiën dit jaar dus moet het doen met hier.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Edwin

Nondeju wat een sneeuw in delen van de Alpen. Hier blijft het gewoon hetzelfde zo te zien....
Never Stop Exploring

Erik V

@jan :dat de Oper de "warmste" is, betekent dat dat het enthousiasme toch niet helemaal weg is? Ik ben dat troosteloze weer zo zat en smacht naar winter......
An

Jan van Ooijen

Citaat van: Erik V op vr 27 dec 2013 - 11:01
@jan :dat de Oper de "warmste" is, betekent dat dat het enthousiasme toch niet helemaal weg is? Ik ben dat troosteloze weer zo zat en smacht naar winter......
An

Inderdaad, de Oper is de warmste en dat zegt helemaal niets, wij moeten kijken naar het gemiddelde
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Pluim

Commentaar, vrijdag 27 december: scheve schaats van de 'oper'! De nieuwe run toont geen verkilling maar juist een sterke verzachting rond Driekoningen (6 januari).

De onderstaande grafiek toont de maxima (donker- en lichtrood) en minima (donkerblauw en lichtgroen) voor DE BILT op basis van uitsluitend de operationele oplossing (de 'oper') van het ECMWF voor de periode tot maandag 6 januari 2014. Het gaat hier om de runs van 26 december, 13 uur (lichtgroen/lichtrood) en 27 december, 01 uur (donkerrood en donkerblauw).
De tweede grafiek toont het neerslagdiagram van de operationele uitvoer. Het gaat hier om neerslag in millimeters per 6 uur voor het meetpunt De Bilt.

De derde grafiek, net onder de banner, toont het ensemblegemiddelde voor De Bilt (15-daagse: tot vrijdag 10 januari 2014) ofwel het gemiddelde van alle, aan het ECMWF gelieerde oplossingen. Bron van de grafieken is Speedwell weather.com.

Jan Visser




Powered by EzPortal