Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 246952 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

Iemand ook al de run 6h bekeken helemaal op het einde? Zou er misschien nu al ergens iets in de steigers staan voor de spreek woordelijke vinger? ik wil het kaartje wel plaatsen maar omdat het pas 10jan is heeft dat toch niet zo veel zin, maar zie het nu pas voor de eerste keer in de kaarten verschijnen!
seizoen 2018/2019

bliksems

Citaat van: DSDLimburg op wo 25 dec 2013 - 13:17
Iemand ook al de run 6h bekeken helemaal op het einde? Zou er misschien nu al ergens iets in de steigers staan voor de spreek woordelijke vinger? ik wil het kaartje wel plaatsen maar omdat het pas 10jan is heeft dat toch niet zo veel zin, maar zie het nu pas voor de eerste keer in de kaarten verschijnen!
er is altijd kans dat het uitkomt + leuk om te zien.
dus plaats maar.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

DSDLimburg

Citaat van: bliksems op wo 25 dec 2013 - 13:55
er is altijd kans dat het uitkomt + leuk om te zien.
dus plaats maar.
seizoen 2018/2019

Bacci


aloa

Het wordt tijd dat die hoogte stroming afzakt en het weer in Spanje gaat verpesten i.p.v. hier in Nederland. Zo te zien (op bovenstaande kaarten) zakt het wat op LT.

Tjeerd

ja hele leuke kaart alleen het duurt nog even whaaa. Toch heb ik er vertrouwen in dat we na de jaarwisseling ander weer mogen gaan verwachten. Je ziet de stromingen ook veranderen komt allemaal wat zuidelijker over de Middelandse zee. Eerst sneeuw en dan op naar echt winterweer half januari ? Is wel wat we gewend zijn van afgelopen winter.

DSDLimburg

Dit verklaart misschien een beetje de veranderingen op LT. Maar zoveel verstand heb ik er ook niet van!
seizoen 2018/2019

aloa

Citaat van: Tjeerd op wo 25 dec 2013 - 14:24
ja hele leuke kaart alleen het duurt nog even whaaa. Toch heb ik er vertrouwen in dat we na de jaarwisseling ander weer mogen gaan verwachten. Je ziet de stromingen ook veranderen komt allemaal wat zuidelijker over de Middelandse zee. Eerst sneeuw en dan op naar echt winterweer half januari ? Is wel wat we gewend zijn van afgelopen winter.
Ik denk persoonlijk dat de winter beter halverwege januari in kan vallen dan in december. Januari en februari blijven de maanden waarin het moet gebeuren.

winter

Citaat van: DSDLimburg op wo 25 dec 2013 - 14:40
Dit verklaart misschien een beetje de veranderingen op LT. Maar zoveel verstand heb ik er ook niet van!

Klopt een plotseling opwarming van de stratosfeer met tientallen graden. Leidt tot een SSW volgens mij zo noemen ze het oftwel gewoon een oostenwind met een blokkade tegen storingen. Dit luidt vaak een lange koude periode in.
Hopelijk net als vorig jaar veel sneeuw. Volgens Jan krijgen we een te koude januari met veel sneeuw(meer dan normaal). 

winter

GFS laat op lange termijn toch met alle leden een temperatuurdaling zien naar normale maandgemiddelde maar wij WILLEN MEER!

Romigo

Citaat van: DSDLimburg op wo 25 dec 2013 - 14:02


Leuk om te zien, dat het Azoren Hoog een huwelijk sluit met het Groenland Hoog. Daar kan iets leuks uit voort komen...?

Romigo

Citaat van: winter op wo 25 dec 2013 - 16:29
GFS laat op lange termijn toch met alle leden een temperatuurdaling zien naar normale maandgemiddelde maar wij WILLEN MEER!


Ja, alle lijntjes moeten onder die dikke zwarte streep.. :P

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: bliksems op wo 25 dec 2013 - 09:54
wil je nou dat het wel of niet opschuift?

Nee het mag nie meer opschuiven, het mag nu wel eens gaan winteren hoor! Ik kom depri van zo'n weer in de winter ...

ron12

Citaat van: ron12 op wo 25 dec 2013 - 12:43
Dit gaat ellende brengen in Engeland vrijdag http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php ga naar de uren links :'(
je moet voor de lol eens kijken op 186 en 300 uur, als dat uit komt , dan berg je maar.is ver weg maar toch :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter

Citaat van: ron12 op wo 25 dec 2013 - 19:41
je moet voor de lol eens kijken op 186 en 300 uur, als dat uit komt , dan berg je maar.is ver weg maar toch :o
Als ze nu boven Nfrankrijk gaan dan heb je een storm + sneeuw = sneeuwstorm :P

TaL

Citaat van: Romigo op wo 25 dec 2013 - 16:30
Leuk om te zien, dat het Azoren Hoog een huwelijk sluit met het Groenland Hoog. Daar kan iets leuks uit voort komen...?

Een scandihoog als kind  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Romigo

Citaat van: TaL op wo 25 dec 2013 - 19:59
Een scandihoog als kind  ;D

Dat zou zo maar kunnen...en daar hoef je niet 9 maanden op te wachten... ;)

Romigo

Citaat van: ron12 op wo 25 dec 2013 - 19:41
je moet voor de lol eens kijken op 186 en 300 uur, als dat uit komt , dan berg je maar.is ver weg maar toch :o

Het is nog LT en waarschijnlijk trekt dit nog wel bij.

Bacci

Citaat van: Romigo op wo 25 dec 2013 - 20:27
Het is nog LT en waarschijnlijk trekt dit nog wel bij.

:o Maarruh gewoon bak met regen...Deze run valt tegen.

Powered by EzPortal