Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 246996 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

aloa

Citaat van: Weerfreak op di 24 dec 2013 - 22:41
Gelukkig lijkt oud en nieuw nu weer iets rustiger te verlopen dan vorige run :)
Oud en nieuw ziet er niet echt hoopvol uit. Zoals het nu staat is de kans groot dat het nat en winderig wordt.

Barto

Ik hoop zo dat t met oud op nieuw droog blijft. Dat zou super zijn.

Bacci

Ben ik nou de enige die enthousiast is over de nieuwe pluim? lange termijn en nog lang niet overtuigend maar gemiddelde gaat eindelijk onder die irritante 5 graden!

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op di 24 dec 2013 - 20:03
Mmmmm interessant of weer een flop, ga snel weer verder met mijn glazen bol poetsen ;)

Niet te hard poetsen Jan, want anders wordt de werking wat minder... :P

Ik wil alle forumleden hele mooie kerstdagen wensen en ik ga hopen dat we direct bij het begin van januari een koude weeromslag krijgen.

Unknown-user1778

please weergoden. droog NYE. kunnen de deskundigen zich eens uitlaten over deze speciale dag?

Bacci

Citaat van: dennis089 op wo 25 dec 2013 - 00:10
please weergoden. droog NYE. kunnen de deskundigen zich eens uitlaten over deze speciale dag?

Ga maar uit van het standaardweertype, beetje regen en matige wind.

gilleeesss

t mag wel neit blijven opschuiven --'

Joep

Brit+Ire+Europe

.
"This storm 27th dec is in another of our Red Warning R4 periods. This will be big and dangerous - with STRONGER WINDS THAN METO WILL EXPECT FROM eg 26th. There is more to come after this one too", said Piers Corbyn astrophysicist WeatherAction.



aloa

WRF komt met veel wind voor vrijdag. Of het echt gaat stormen is nog afwachten, misschien in het noordwesten.

bliksems

Citaat van: gilleeesss op wo 25 dec 2013 - 02:09
t mag wel neit blijven opschuiven --'
wil je nou dat het wel of niet opschuift?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

aloa

Voor hetzelfde is het gewoon droog tijdens de jaarwisseling. Lijkt er nu op dat het westen nat is en het oosten droog.


Romigo

Citaat van: bliksems op wo 25 dec 2013 - 09:54
wil je nou dat het wel of niet opschuift?

gilleeesss weet het zelf ook niet meer, denk ik?  ;)

DSDLimburg

.?????°?.?*. ?Prettige.°¨¨¨.?.?°?.???*°*?* ?.
?°_??_*.? *./ \ .? ?.? ?.?.*Feestdagen*?
? (´• ?•)*.?*/?.?\*?.* ?_?_____.?? ?.? ?.??* .
.°( . • . ) ?°./• '? ' •\.?*./______/~?*. ?*.??* ?
*(...'•'.. ) *???????°.??? ????????*?,pluim
seizoen 2018/2019

Romigo

Nou ja, lijkt er op dat het toch de koudere kant op gaat...

Jasneker

Voor wat geloof we eraan moeten hechten dan, pas over 14 dagen en in die tijd kan nog veel veranderen.
Net als vorig jaar de afloop van de kou werd uitgesteld krijg ik het "buikgevoel' dat dit jaar de inval van de kou en sneeuwpret maar blijft uitgesteld....

Terugkijkend naar de lange termijn verwachtingen die een Horror winter voorspelden met de start in begin December is dat wel lachen...
Maar voor mij mag het nu wel gaan winteren eigenlijk...1e kerstdag zonnetje 7 graden Celcius geeft niet echt een Kerstgevoel..

matroesjka-world

Wie kan er iets meer info geven over de voorspelde harde wind op 27-12 en op 31-12 ?

Worden het nog een paar stormen?  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

aloa

Citaat van: matroesjka-world op wo 25 dec 2013 - 12:16
Wie kan er iets meer info geven over de voorspelde harde wind op 27-12 en op 31-12 ?

Worden het nog een paar stormen?  :P
Vrijdag kan het wel gaan stormen. Ongeveer een zelfde situatie als maandag/dinsdag. Lage druk bij Engeland die in Nederland voor stormachtig weer zorgt. Misschien in het noordwesten storm (kracht 9). De windstoten zijn waarschijnlijk een stuk lager, rond de 90 km/u.


ron12

Dit gaat ellende brengen in Engeland vrijdag http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php ga naar de uren links :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

aloa

Citaat van: ron12 op wo 25 dec 2013 - 12:43
Dit gaat ellende brengen in Engeland vrijdag http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php ga naar de uren links :'(
Engeland krijgt wederom de grootste klapper. Het zuidelijk deel een zware storm vrijdag.





En windstoten boven de 140 km/u



Arend

Er is hier in 24 uur 30 mm regen gevallen. Bij de juiste temperaturen had dat een leuk sneeuwdekje opgeleverd. Nog een compliment richting Marsel want hij had (terecht) al weinig vertrouwen in een witte kerst. Misschien hebben we volgend jaar meer geluk.

Iedereen prettige kerstdagen toegewenst.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal