Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 247396 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

martijn

Citaat van: bliksems op di 24 dec 2013 - 11:51
nou he,wat een geweldige kaarten...
Mag ik over welke kaarten jullie het hebben ksn ze namelijk niet vinden

matroesjka-world

Citaat van: martijn op di 24 dec 2013 - 12:19
Mag ik over welke kaarten jullie het hebben ksn ze namelijk niet vinden


Nee, klopt wij kunnen ze ook niet vinden, vandaar onze reactie  :P  :-*
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Romigo

Citaat van: martijn op di 24 dec 2013 - 12:19
Mag ik over welke kaarten jullie het hebben ksn ze namelijk niet vinden

Dit is een mooie kaart... :P

ron12

Jemig mooie kaart, moet je alleen tot volgend jaar wachten ook nog. maar ik heb geduld hoor  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

De storm viel mee, niet gek met een overheersende zuidelijke richting.
In het binnenland viel de storm juist zwaarder uit dan de vorige stormen.
Daar zien we dan ook de meest enthousiaste berichten vandaan komen :P
Al met al ben ik wel aan het wennen aan deze zeer lange en onrustige herfst, deze storm deed daarom eigenlijk niet zoveel meer bij de lokale bevolking hier > In tegendeel tot de vorige stormen... toen was het goed raak en zat de "spanning er wel bij de meeste mensen in".

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Cdtj3

Hierzo voor het eerst de tuinset met glasplaat door de lucht gevlogen (snap niet dat de glasplaat nog heel is), werd vanochtend wakker en zag alles zo liggen:

Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Tjeerd

Ik lees soms wel eens van die verhalen dat er kou voorradig moet zijn bijvoorbeeld in Scandinavie om hier winter te krijgen. Op dit moment is er heel weinig kou voorradig om ons heen. Toch ben ik daar niet ongerust over immers met een strakke noord/oostenwind vanaf de pool regionen is er in januari toch snel winter te realiseren. Ook al heb je de lauwe visbak voor de deur. Moet je eens kijken waar het vorige week winterde ! Tot in Egypte hadden ze sneeuw.
De kaarten zijn nog niet wat wij er graag van willen zien, maar mocht er winter komen dan is januari ook weel de mooiste maand net als februari.
Mooi kaartje trouwens van de 6de januari.

Weerfreak 1337

Citaat van: vossejongk op ma 23 dec 2013 - 19:04
Met winter gevoel bedoel je de verwarming hoog stoken en buiten zelfs met winterjas bibberend door de koude regen met stevige woei, waarbij je geen handschoenen aan kan want die worden dan toch doorweekt.. :( ?

Nee, da's geen winter.. winter is gewoon overdag onder de -5 en alles wat naar beneden valt komt in de vorm van sneeuw, en dat minstens 2 weken lang. Dat is winter :)

@ron ga eens heul snel weg met dat oud en nieuw stormpje, teveel wind voor vuurpijlen en teveel water voor het overige spul :(

Weetje dat dagenlang  -5 overdag niet vaak voorkomt in Nederland?
Ik denk, ik zeg het even ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

aloa

Citaat van: Tjeerd op di 24 dec 2013 - 13:05
Ik lees soms wel eens van die verhalen dat er kou voorradig moet zijn bijvoorbeeld in Scandinavie om hier winter te krijgen. Op dit moment is er heel weinig kou voorradig om ons heen. Toch ben ik daar niet ongerust over immers met een strakke noord/oostenwind vanaf de pool regionen is er in januari toch snel winter te realiseren. Ook al heb je de lauwe visbak voor de deur. Moet je eens kijken waar het vorige week winterde ! Tot in Egypte hadden ze sneeuw.
De kaarten zijn nog niet wat wij er graag van willen zien, maar mocht er winter komen dan is januari ook weel de mooiste maand net als februari.
Mooi kaartje trouwens van de 6de januari.
Precies ja, in Lapland ligt trouwens genoeg sneeuw en de andere bron gebieden zijn koud genoeg. Als die wind gaat draaien en we krijgen een oostelijke stroming, dan kan de winter beginnen.

Bacci

Citaat van: bliksems op di 24 dec 2013 - 11:51
nou he,wat een geweldige kaarten...

Jajaja, was al laat gisteren. Die pluim shiet ook niet op, omslag moet nu toch een keer gaan verschijnen.

ron12

Citaat van: Tjeerd op di 24 dec 2013 - 13:05
Ik lees soms wel eens van die verhalen dat er kou voorradig moet zijn bijvoorbeeld in Scandinavie om hier winter te krijgen. Op dit moment is er heel weinig kou voorradig om ons heen. Toch ben ik daar niet ongerust over immers met een strakke noord/oostenwind vanaf de pool regionen is er in januari toch snel winter te realiseren. Ook al heb je de lauwe visbak voor de deur. Moet je eens kijken waar het vorige week winterde ! Tot in Egypte hadden ze sneeuw.
De kaarten zijn nog niet wat wij er graag van willen zien, maar mocht er winter komen dan is januari ook weel de mooiste maand net als februari.
Mooi kaartje trouwens van de 6de januari.
Winter is wel heel erg ver weg http://www.weeractief.info/weerkaarten/Wereldtemps.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

aloa

Van Twitter:
CiteerWeernieuws ?@buienradars 6m

Satellietbeelden: Een mooi animatie van Dirk. http://bit.ly/1kCziHV



gilleeesss

Winter komt dus wel begin januari, mooi! :)

& hier 98.7km/u om 5u15 gemeten. Niet boven de 100. beetje teleurgesteld :) en zelf paar uur gleden ook nog 1 van 92km/u, dus de wind is nog niet zo sterk afgenomen!

lindapinda

Ontstaat een trogje, echter een dag later alweer verdwenen op de kaarten


Deze ontwikkeling even in de gaten houden...

Jasneker

Voorlopig zie ik nog geen winter komen.
Deze stormdepressies schudden de atmosfeer behoorlijk door elkaar en met de kou in de USA lijkt er aan die trein met (storm) depressies uit het westen niet echt een eind te komen.
Uiteraard zijn Januari en Februari normaal kouder als December, maar dan moet er nog veel veranderen.
Ik ben persoonlijk die stormen wel ff zat, mijn antennes staan nog goed, maar winter zonder storm zou nu wel ff beter passen.
Maar goed, het is prima voor de gasrekening dit te warme weer ;)
Voorlopig is 1/3 van de winter ( bijna) voorbij en dat zonder de veel geslaakte horror winter voorspellingen zijn uitgekomen.
Vooruitkijkend naar het begin van Januari is er ook nog niet een erg hoopvol gegeven te zien....
Het enigste wit hier zit als poedersuiker op de oliebollen ;)
Maar blijven hopen op een omslag dus.

Marsel

Citaat van: lindapinda op di 24 dec 2013 - 14:35
Deze ontwikkeling even in de gaten houden...
Inderdaad, vooral omdat de wind volgens jouw pijl alle natuurwetten tart  ;D.
Foutje denk ik? Gewoon (zuid)westelijke stroming nog steeds op de jouw getoonde plaat.

Romigo

Citaat van: Marsel op di 24 dec 2013 - 15:04
Inderdaad, vooral omdat de wind volgens jouw pijl alle natuurwetten tart  ;D.
Foutje denk ik? Gewoon (zuid)westelijke stroming nog steeds op de jouw getoonde plaat.

Ik zat ook al verbaasd te kijken, want in een laag draait de stroming tegen de wijzers van de klok in en een hoog met de wijzers van de klok mee.  ;)

gilleeesss

Citaat van: Marsel op di 24 dec 2013 - 15:04
Inderdaad, vooral omdat de wind volgens jouw pijl alle natuurwetten tart  ;D.
Foutje denk ik? Gewoon (zuid)westelijke stroming nog steeds op de jouw getoonde plaat.

Klopt, hij heeft het mis op. maar kan het niet zijn dat hij bedoelt, die H boven scandi (die moet je in de gaten houden! )
VOlgens mij gaat dat hoog boven noordwest rusland op de wandel, zoals jan voorspelt(de).
Dan bedoel ik/hij dit waarschijnlijk?:

Ijsbloem

Zeer hoge AO index eerste helft januari.

Na half januari meer kansen.
Tot nu toe zit ik (helaas) op schema om de Hellmannwedstrijd te winnen.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Tjeerd

Citaat van: gilleeesss op di 24 dec 2013 - 15:21
Klopt, hij heeft het mis op. maar kan het niet zijn dat hij bedoelt, die H boven scandi (die moet je in de gaten houden! )
VOlgens mij gaat dat hoog boven noordwest rusland op de wandel, zoals jan voorspelt(de).
Dan bedoel ik/hij dit waarschijnlijk?:

Dan krijg je inderdaad die stroming volgens de pijl van Lindapinda. Ik moest eerst ook even kijken met die hoogjes boven centraal europa.
H met klok mee en L tegen de klok in.
Mooi het weer te bekijken. We kunnen wel kijken, maar voorspellen hoe het zich in januari gaat gedragen weet niemand. Wordt vast kouder  ;)

Powered by EzPortal