Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 246979 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

ron12

Citaat van: wim67 op di 24 dec 2013 - 09:04
Hier op schiphol veel uitwijkers vanuit Frankrijk en Engeland
zag het hier al, veel vliegtuigen vliegen rondjes boven Nederland http://www.flightradar24.com/52.08<4.92/8
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marsel

Zo, onrustige nacht gehad.
Loeiende wind, vrijwel constant uit vrij ongebruikelijke hoek. Dat levert toch wat meer gefluit en geraas op dan bij een normale westerstorm.
NW NL de hoofdprijs zo te zien. Pittig hoor voor een overheersend zuidelijke wind. De term gusts tot rond 100km/h voor de kustprovincies is op het hoogtepunt wellicht wat te voorzichtig geweest. En dan te bedenken dat ik al vrijwel boven alle EPS data ben gaan zitten in mijn verwachting.
Die max 30-40% op gusts > 100kt is dus uiteindelijk nog best aardig gebleken, althans voor de kustprovincies dan welteverstaan.

Hector Pascal

Citaat van: Bacci op ma 23 dec 2013 - 23:42
GFS komt weer met interessante ontwikkelingen na jaarwisseling. Dadelijk kaartjes.
Indrukwekkend...
Nul bestaat niet.

snowsquall

Duidelijk een onderschat windje stormpje door de 'weerprofs' van tv gezien de schade overal......

Ik heb gezocht(maar niet gevonden) Iemand een idee wat Piers Corbyn over de rest vd winter in petto had?

SniperEye

Citaat van: Marsel op di 24 dec 2013 - 09:12
Zo, onrustige nacht gehad.
Loeiende wind, vrijwel constant uit vrij ongebruikelijke hoek. Dat levert toch wat meer gefluit en geraas op dan bij een normale westerstorm.
NW NL de hoofdprijs zo te zien. Pittig hoor voor een overheersend zuidelijke wind. De term gusts tot rond 100km/h voor de kustprovincies is op het hoogtepunt wellicht wat te voorzichtig geweest. En dan te bedenken dat ik al vrijwel boven alle EPS data ben gaan zitten in mijn verwachting.
Die max 30-40% op gusts > 100kt is dus uiteindelijk nog best aardig gebleken, althans voor de kustprovincies dan welteverstaan.

Hier in Weert toch tenminste 2 bomen gesneuveld (flinke jongens). Één hiervan viel rakelings langs een brandweerwagen die 1 van de 2 bomen stond te verwijderen.

Joep

Echt hele zware windstoten tot nu toe!!

Joep

Drukke ochtend brandweer

De storm die dinsdag over ons land trekt, bezorgt de brandweer een drukke ochtend. Tussen 06.00 en 08.00 uur rukten de hulpdiensten meer dan 1000 keer uit wegens meldingen van stormschade of wateroverlast. Dat blijkt uit gegevens van Alarmeringen.nl.

In totaal moest de brandweer tot 08.00 uur dinsdagochtend 1900 keer uitrukken. Vooral in de regio's Midden- en West-Brabant en Hollands Midden kwamen veel meldingen binnen over stormschade. Breda had van de steden de meeste meldingen (58) gevolgd door Rotterdam (49), Amsterdam (40), Apeldoorn en Eindhoven (beide 34).

Telegraaf

riddler

Who, het was inderdaad een erg roerige nacht. Alles rammelt en klappert, anders dan normaal, met die zuidelijke wind.
Het viel me al op dat het beste windstoten waren, en dit kaartje verklaart dat. Dat is dan de 3e storm in zo'n korte tijd, best uniek.
Wat ook opvalt is de intensiteit verder het land in, heeft dat zijn oorsprong in de low level jet ?
Zal me benieuwen hoe de windstoten straks gaan uitpakken op het front.
En meteen fijne dagen en een goed 2014 voor allemaal !

TaL

Ligt mooi front klaar voor onze kust
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Stephanie

Hier gaat het ook al de hele nacht en ochtend flink tekeer. De steady wind en windstoten zijn hier heftiger dan bij de vorige stormen. Gelukkig nu geen blaadjes meer aan de bomen, wat toen wel het geval was.

SniperEye

Citaat van: Joep op di 24 dec 2013 - 09:36
Drukke ochtend brandweer

De storm die dinsdag over ons land trekt, bezorgt de brandweer een drukke ochtend. Tussen 06.00 en 08.00 uur rukten de hulpdiensten meer dan 1000 keer uit wegens meldingen van stormschade of wateroverlast. Dat blijkt uit gegevens van Alarmeringen.nl.

In totaal moest de brandweer tot 08.00 uur dinsdagochtend 1900 keer uitrukken. Vooral in de regio's Midden- en West-Brabant en Hollands Midden kwamen veel meldingen binnen over stormschade. Breda had van de steden de meeste meldingen (58) gevolgd door Rotterdam (49), Amsterdam (40), Apeldoorn en Eindhoven (beide 34).

Telegraaf

Het is belangrijk om niet voor elke afgebroken tak de brandweer te bellen en zelf goed te kijken of je het zelf kan verhelpen. Let daarbij wel op gevaar voor je zelf. Ik zag vandaag op Twitter brandweer inzetten voor bomen die het formaat dikke tak hadden die goed door één persoon zo van de weg geduwd of getrokken had kunnen worden.

Ijsbloem

 :o Ook hier afwijkende geluiden om het huis vanwege de storm uit een niet gewende hoek.
En Snowsquall....Piers Corbijn verwacht volgens mij een koudere tweede helft
van de winter.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

snowsquall

Dankje Ijsbloem,  warmer kan ook bijna niet ;). Joe Bastardi heeft het er ook al over(en meerdere) dat het een koude en sneeuwrijke Jan/Feb zou worden.... fingers crossed dus  ;D

DSDLimburg

Flink windje buiten :). Voor zuid Limburg is dit toch wel heftig te noemen, veel meer wind als bij de vorige storm. Af en toe hoor je het dak kraken dat je denkt het vliegt me er dadelijk  van af! Ik heb ook niet echt het idee dat de wind aan het afnemen is maar nog juist aan het aantrekken is. Met de neerslag valt het tot nu toe mee.
pluim,
seizoen 2018/2019

Reutel

Prachtige fluitstorm hier in Tilburg. En het gaat nog steeds behoorlijk te keer. De zuidenwind zorgt voor veel overlast hier, ik denk dat deze storm toch wel de heftigste van de drie is voor deze regio.  8)

DSDLimburg

gilleeesss :
ja op LT is dit toch ook wel redelijk opgewarmd, of niet, want ik ken er niets van xd ik weet alleen dat dat blauw serieus vermindert is
[/quote]

Moet je hier eens lezen, misschien heb je er wat aan.
https://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/sudden-stratospheric-warming
seizoen 2018/2019

ron12

Citaat van: Reutel op di 24 dec 2013 - 11:04
Prachtige fluitstorm hier in Tilburg. En het gaat nog steeds behoorlijk te keer. De zuidenwind zorgt voor veel overlast hier, ik denk dat deze storm toch wel de heftigste van de drie is voor deze regio.  8)
Nijmegen ook , Nr1 24 december, nr2 28 oktober, nr3 5 december, volgende week (nr4?) weer kans(je) op storm  ;) met name op vrijdag en maandag
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

matroesjka-world

Citaat van: bliksems op di 24 dec 2013 - 11:51
nou he,wat een geweldige kaarten...


Ja erg indrukwekkend, ben benieuwd, als dat uitkomt dan kan de winter niet meer kapot  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Zynex

Moet nog naar de stad :( volgens de buienradar zou het hier nu droog moeten zijn, maar het gaat hier te keer!

Powered by EzPortal