Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 246947 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

aloa

Wind gaat nog verder toenemen, nu de gehele westkust van Nederland een windkracht 8. IJsselmeer zit nu op kracht 7.


matroesjka-world

Gaat de wind nog draaien?  ???  Lijkt nu wel een oostenwind  :-\
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

aloa

Citaat van: matroesjka-world op ma 23 dec 2013 - 20:01
Gaat de wind nog draaien?  ???  Lijkt nu wel een oostenwind  :-\
Voorlopig komt de wind zo'n beetje uit dezelfde richting. Zuid/zuidwest.

jonkheer

In leeuwarden een windkracht 6 a 7.

Joep

Heel NL windstoten tot ruim boven de 100 km/uur
Aan de kust windstoten van 110 tot 115 km/uur mogelijk!


matroesjka-world

Citaat van: aloa op ma 23 dec 2013 - 20:05
Voorlopig komt de wind zo'n beetje uit dezelfde richting. Zuid/zuidwest.

Voelt en klinkt hier als zuid-oost  :o
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Joep

Doden door storm in Groot-Brittannië LONDEN -

De storm in Groot-Brittannië heeft maandag aan twee mensen het leven gekost. Dat meldde de zender Sky News. In het noorden van Wales verdronk een vrouw in een rivier. In een rivier in het Noord-Engelse graafschap werd het lichaam van een man aangetroffen.

In heel Groot-Brittannië wordt het verkeer over de weg en het spoor en op zee gehinderd door hevige windstoten en hevige regenbuien. In meer dan 20.000 woningen is de stroom uitgevallen.

Alle vluchten van en naar de luchthaven van Southampton in het zuiden van Engeland zijn opgeschort. De Tamarbrug die de graafschappen Cornwall en Devon in het zuidwesten van Engeland met elkaar verbindt, is gesloten.

telegraaf


jonkheer

Citaat van: matroesjka-world op ma 23 dec 2013 - 20:15
Voelt en klinkt hier als zuid-oost  :o

Volgens plaatselijke weerstation in Leeuwarden komt inderdaad de wind uit zuid oosten.

Marsel

Citaat van: Joep op ma 23 dec 2013 - 20:12
Heel NL windstoten tot ruim boven de 100 km/uur
Aan de kust windstoten van 110 tot 115 km/uur mogelijk!
En dat baseer je op basis van 1 run zonder verder te kijken. Kom op Joep je weet beter dan dat, je draait hier immers lang genoeg mee.

glenn

win duit zuid oosten maakt niet zo veel verschil  ???

jonkheer

Citaat van: glenn op ma 23 dec 2013 - 20:32
win duit zuid oosten maakt niet zo veel verschil  ???

In dit geval volgens mij ook niet. De temperatuur stijgt en zit nu in Leeuwarden op 8.8 graden.

matroesjka-world

Citaat van: jonkheer op ma 23 dec 2013 - 20:20
Volgens plaatselijke weerstation in Leeuwarden komt inderdaad de wind uit zuid oosten.

Bedankt, ik dacht al "ben ik nu gek"  8)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

TaL

Citaat van: Marsel op ma 23 dec 2013 - 20:31
En dat baseer je op basis van 1 run zonder verder te kijken. Kom op Joep je weet beter dan dat, je draait hier immers lang genoeg mee.

GFS zegt dit toch al een tijdje hoor ;) En WRF is niet veel beter, of moet je zeggen slechter ;)

KMI schaalt haar rukwinden ook op, werd er eerst plaatselijk 100 km/u verwacht , verwachten ze nu al rukwinden tot 105 km/u. Zou me niets verbazen dat GFS/WRF gelijk krijgt
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

DSDLimburg

Citaat van: jonkheer op ma 23 dec 2013 - 20:20
Volgens plaatselijke weerstation in Leeuwarden komt inderdaad de wind uit zuid oosten.
volgens mij zzw, http://www.weerstationleeuwarden.nl/index.html#axzz2oKRyW4NZ
seizoen 2018/2019

Joep

8 BFT inmiddels en windstoten al bijna 100 km/uur


jonkheer


Joep


aloa

Vlieland zit inmiddels op 98 km, qua hoogste windstoot.

DSDLimburg

Citaat van: jonkheer op ma 23 dec 2013 - 20:48
De windpijl is nu zuid......maar was een hele tijd zuid oost. Zal wel schommelen.
Ja zou kunnen hoor net stond hij op zzw nu weer z , schommelen zal die nu zeker en hard ook denk ik  :) lol.
mooie foto,
seizoen 2018/2019

Frankieboy001

IJmuiden geeft momenteel 9 Bft met een windstoot van 104 km/h.

Powered by EzPortal