Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 247417 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

DSDLimburg

Voor wat het waard is, misschien toch wat van winterse neerslag met de dagen rond kers. Maar niet te veel van verwachten want dat veranderd nog wel een paar keer. Maar kaartjes kijken blijft leuk :) zou dus ook gewoon regen kunnen zijn zie onderste kaart!
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Citaat van: Tjeerd op wo 18 dec 2013 - 18:25
Ja die laatste is een mooie Jens !
Er komt verandering aan dat kan niet missen.

Eerste week januari ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

hoffies

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 18 dec 2013 - 21:34
Eerste week januari ;)

Lijk me een mooi, Jan, vorig jaar zat je er ook zo vlak bij.. ;)
Twitter: @hoffnar2911

Barto

Ik hoop zo dat t met oud op nieuw droog blijft. Niks is zo vervelend dat t vuurwerk nat wordt

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 18 dec 2013 - 21:34
Eerste week januari ;)

Hoop wel dat we daarvoor nog wat sneeuw krijgen anders was december uitermate saai qua winterweer (slechts 1 dag winterse neerslag!), vorig jaar wel echt sneeuw begin december. Verder verloopt het ongeveer als vorig jaar, nu hopen dat eerste week Januari niet zo zacht als vorig jaar gaat worden. Verder denk ik dat de laatste week van december niet zo zacht als vorig jaar gaat worden, ik verwacht na de kerst steeds verder dalende temperaturen maar het kan ook zo zijn dat het net als vorig jaar zacht blijft alleen zie ik het eerder kouder worden met wellicht winterse neerslag.

Koen-IJM

Hallo Kerststorm  :o
Lage kerndruk...

Romigo

Citaat van: Koen-IJM op do 19 dec 2013 - 00:00
Hallo Kerststorm  :o
Lage kerndruk...

Tweede kerstdag toch nog een mogelijkheid, dat alle kerstballen uit de boom waaien....heerlijk.  :D Dat ruimt meteen op...

NitroGenetics

ben toch wel benieuwd hoeveel neerslag hierbij gaat vallen, zo'n sterke laag kan best voor veel neerslag zorgen :p

Frankieboy001

Leuke is in de 00Z run trekt het lagedrukgebied precies over Nederland heen, dus hebben we weer erg weinig wind. Afwachten dus maar.

Wouter Pringels

Ben benieuwd wat dat zal gaan geven  ;D

Jan van Ooijen

ECMWF geeft ook geen storm meer, maximale windstoten in de berekeningen nu 100 km/h
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Het Amerikaans weermodel geeft kans op winterse neerslag voor de Ardennen op Kerstavond, mogelijk ook voor uiterste zuiden van Limburg

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

De dag voor kerst erg zacht met temperaturen tussen de 10 en 15 graden. Sneeuw lijkt me niet heel realistisch voor die avond, zeker niet voor Nederland.


glenn

Het zou me niet verbazen dat we de komende week de runs gaan zien veranderen eb dat de laagjes een stukje dieper zullen duiken waardoor we toch in de koude lucht terecht komen en er toch verassingen mogelijk zijn puur afgaande op mijn gevoel 

SniperEye

De pluim is zeer mager op LT. Als je even terugkijkt dan zie je hoe onzeker alles is. Geen berekening is haast standvastig: wel storm, geen storm, wel sneeuw, geen sneeuw etc.

Jan van Ooijen

Is nog de oude pluim van gisterenavond ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost

Citaat van: Jan van Ooijen op do 19 dec 2013 - 10:02
Is nog de oude pluim van gisterenavond ;)

De nieuwe is niet zo heel veel anders ;)


Marsel

Citaat van: Ramon Oost op do 19 dec 2013 - 10:07
De nieuwe is niet zo heel veel anders ;)
Beetje 'eng' eigenlijk hoe constant en gefocust in een bepaalde zone deze pluim is.
Net zo verbijsterd ben ik over de consistentie tussen EC en GFS. Al is het wel zo dat GFS00Z in z'n operationele run een wat verzwakte WC weergeeft op de LT.
Maarja, dan pak je de pluim van onze Amerikaanse vrienden erbij en zie je dat binnen het ensemble de oper daar dan weer alleen in staat.
Tja, tot de jaarwisseling maar op dezelfde voet door denk ik?

Hector Pascal

Ik denk dat de pluim vanavond naar beneden wordt bijgesteld. Er zit wel degelijk een verandering aan te komen met depressies die de neiging hebben onderlangs te trekken...
Nul bestaat niet.

Powered by EzPortal