Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 246962 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op wo 18 dec 2013 - 09:50


Trekruggetje Jan, wordt platgewalst of passeert ons waarna depressies weer vrij spel krijgen ;).

Nee nee, wordt niet platgewalst.... let maar op
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

flyerke

Winter is coming

SniperEye

Die stormkaart is wel erg cool die Jan op de vorige kaart poste. Goed voor een flinke dosis voorpret. Uiteraard met de kanttekening "als als als" :)

Edwin

Beter komt er een storm met sneeuw :)
Never Stop Exploring

theowl999999


Marsel

Pluimpje van EC 00Z. Tja, tot na de kerst vrij steady tussen 5-10 graden zonder significante kans op omschakeling.
Pas na de jaarwisseling de eerste frissere lijntjes.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op wo 18 dec 2013 - 11:01
Pluimpje van EC 00Z. Tja, tot na de kerst vrij steady tussen 5-10 graden zonder significante kans op omschakeling.
Pas na de jaarwisseling de eerste frissere lijntjes.

Het kan aan mij liggen, maar ik zie ze al eerder ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Een witte kerst lijkt uitgesloten, jammer maar helaas, we zijn de laatste jaren goed verwend dus heel erg vind ik het ook niet. Een stormpje zou wel leuk zijn, hebben we toch iets spannend om naar uit te kijken en te volgen. Net als de sintstorm nu idd een kerststorm, leuk.  :D

Als het met oud-en-nieuw maar windstil is! ;) Oh en tweede kerstdag, want dan gaan we een dagje weg, dus niet te grote windstoten dan! ;)

Tyshane

Citaat van: Marsel op wo 18 dec 2013 - 11:01
Pluimpje van EC 00Z. Tja, tot na de kerst vrij steady tussen 5-10 graden zonder significante kans op omschakeling.
Pas na de jaarwisseling de eerste frissere lijntjes.

Iets voor oud-en-nieuw zie je de eerste lijntjes al, maar goed, het stelt bar weinig voor.  ;)


Citaat van: SniperEye op wo 18 dec 2013 - 10:29
Die stormkaart is wel erg cool die Jan op de vorige kaart poste. Goed voor een flinke dosis voorpret. Uiteraard met de kanttekening "als als als" :)

Precies, zo dacht ik er ook over, alleen de voorpret is al leuk! (en dromend een combi met sneeuw ;) )

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 18 dec 2013 - 11:25
Het kan aan mij liggen, maar ik zie ze al eerder ;)
Ligt niet aan jou ;). Laten we het woordje 'significant' dan toevoegen.
Immers, dat gepruttel rond de kerst en de jaarwisseling is het binnendringen van polaire lucht in de achterkamer van depressies, oftewel niet interessant voor de liefhebbers van écht winterweer.

Edwin

Citaat van: Tyshane op wo 18 dec 2013 - 11:26
Een witte kerst lijkt uitgesloten, jammer maar helaas, we zijn de laatste jaren goed verwend dus heel erg vind ik het ook niet. Een stormpje zou wel leuk zijn, hebben we toch iets spannend om naar uit te kijken en te volgen. Net als de sintstorm nu idd een kerststorm, leuk.  :D

Als het met oud-en-nieuw maar windstil is! ;) Oh en tweede kerstdag, want dan gaan we een dagje weg, dus niet te grote windstoten dan! ;)

Wanneer zijn wij goed verwend en waarmee? Niet met kerst in ieder geval....oud en nieuw bij voorkeur niet geheel windstil, dan krijg je dat dooie, grijze, saaie en mistige weer ;)
Never Stop Exploring

Marsel

Citaat van: Edwin op wo 18 dec 2013 - 11:34
Wanneer zijn wij goed verwend en waarmee? Niet met kerst in ieder geval....oud en nieuw bij voorkeur niet geheel windstil, dan krijg je dat dooie, grijze, saaie en mistige weer ;)

Even offtopic:
Jawel joh, machtig mooi. Dan blijven die rooksporen zo mooi hangen :). Wordt alleen 's avonds rond 00:00 dan wellicht wat lastiger. Maar de kans op een windstille jaarwisseling lijkt op dit moment verwaarloosbaar groot.

Tyshane

Citaat van: Edwin op wo 18 dec 2013 - 11:34
Wanneer zijn wij goed verwend en waarmee? Niet met kerst in ieder geval....oud en nieuw bij voorkeur niet geheel windstil, dan krijg je dat dooie, grijze, saaie en mistige weer ;)

Mijn geheugen kan me in de steek laten, ben tenslotte ook geen 18 meer, lol, maar de afgelopen jaren toch een aantal keer een witte kerst gehad en sowieso best veel sneeuw rond de kerstdagen. Oh vorig jaar niet nee, toen zaten we in de tuin met kerst geloof ik. ;)

Wat betreft liever niet windstil, daar heb je helemaal gelijk in, dat mistige is ook niets, dus liever geen mist, regen en harde wind!  ;D


Citaat van: Marsel op wo 18 dec 2013 - 11:37
Even offtopic:
Jawel joh, machtig mooi. Dan blijven die rooksporen zo mooi hangen :). Wordt alleen 's avonds rond 00:00 dan wellicht wat lastiger. Maar de kans op een windstille jaarwisseling lijkt op dit moment verwaarloosbaar groot.

Dat 12 uur moment is het belangrijkste moment juist! :P Maar dat blijven hangen van al die rook en dampen is juist niet zo mooi vind ik, je ziet dan ook niet de mooie vuurpijlen verderop, dat is jammer.

/offtopic uit ;)

ron12

Citaat van: Tyshane op wo 18 dec 2013 - 11:38
Mijn geheugen kan me in de steek laten, ben tenslotte ook geen 18 meer, lol, maar de afgelopen jaren toch een aantal keer een witte kerst gehad en sowieso best veel sneeuw rond de kerstdagen. Oh vorig jaar niet nee, toen zaten we in de tuin met kerst geloof ik. ;)

Wat betreft liever niet windstil, daar heb je helemaal gelijk in, dat mistige is ook niets, dus liever geen mist, regen en harde wind!  ;D


Dat 12 uur moment is het belangrijkste moment juist! :P Maar dat blijven hangen van al die rook en dampen is juist niet zo mooi vind ik, je ziet dan ook niet de mooie vuurpijlen verderop, dat is jammer.

/offtopic uit ;)
witte kerst mooi lijstje http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/wittekerst.html en nog een mooi lijstje gevonden http://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/kerst.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Beste wat ik uit de recente run kan halen voor Kerst. Bijna alles weg qua windstoten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

Begin langzaam te denken aan ( hoor de wind waait door de dennen) rond de kerst dagen ::)
seizoen 2018/2019

Bacci

Na kerst zie ik toch steeds signalen voor sneeuw, weinig (5-10%) maar wel consistent.

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op wo 18 dec 2013 - 12:18
Na kerst zie ik toch steeds signalen voor sneeuw, weinig (5-10%) maar wel consistent.

Mogelijk al wel wat winterse neerslag op tweede Kerstdag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Ik zie eerder een depressie trein voorbij komen met regen...:P zolang het niet gaat vriezen hoef ik geen sneeuw en dat zit er ook niet te gebeuren tot en met de kerst.
Never Stop Exploring

Henk1976

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 18 dec 2013 - 12:20
Mogelijk al wel wat winterse neerslag op tweede


Winterse neerslag betekent in ieder geval niet dat het 'Grillwetter' gaat worden. De pluimen zijn voor het NO in ieder geval nog wat koeler. Dus wellicht een hageltapijtje op Kerst?   :P

Powered by EzPortal