Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 246988 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

gilleeesss

dit is hier dus ook echt doodstil he.. Gfs heeft de stormen wat gemindert

Ik weet, het is een ensemble. Maar opzich wel mooi? maar niet stevig genoeg


Kermisspin

Het is echt stil ja. Het is tijd dat een eventuele storm de boel eens flink overhoop gooit zodat het winterweer meer kans krijgt  :)
Volvo for life!

jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op zo 15 dec 2013 - 18:23
dit is hier dus ook echt doodstil he.. Gfs heeft de stormen wat gemindert

Ik weet, het is een ensemble. Maar opzich wel mooi? maar niet stevig genoeg

OT:
Zeg Gilleeess zou het kunnen dat ik een artikel over jou heb gelezen op Focus? Of zit ik hier bij de verkeerde persoon?  ;)

gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op zo 15 dec 2013 - 18:56
OT:
Zeg Gilleeess zou het kunnen dat ik een artikel over jou heb gelezen op Focus? Of zit ik hier bij de verkeerde persoon?  ;)

ehmm,, ik zou nie weten over wat ze moeten schrijven met mij xdd zal wel een andere zijn xd

Oele

T is Stil
Het zijn echt een beetje de donkere dagen voor kerst!
Of de donkere dagen voor de Winter die er toch hopelijk aankomt?


winter

Jan/Johann verwachten jullie nog steeds verandering in dit weertype naar winter? of niet meer?
Jullie dachten toch over ongeveer 2 weken dat er iets zou moeten gebeuren. ( jan pas 1 ste week januari)

gilleeesss

Citaat van: winter op zo 15 dec 2013 - 21:26
Jan/Johann verwachten jullie nog steeds verandering in dit weertype naar winter? of niet meer?
Jullie dachten toch over ongeveer 2 weken dat er iets zou moeten gebeuren. ( jan pas 1 ste week januari)

ze zijn stilletjes, Ze gaan niets posten als ze zelf nog niet zeker zijn hoor. Er zijn zoiezo wel ontwikkelingen bezig, en ben zeker dat tegen weekend we een serieuze reactie krijgen van jan/johan, misschien zelf nieuw topicje :)

SniperEye

@Joep

Leuke kaart die tweede kaart maar lijkt me sterk overdreven. Zeker in het binnenland kom je dat soort wind zelden tegen. Neemt niet weg dat ik het een leuke kaart vind, volgens mij niet eerder gezien nog :)

Jan van Ooijen

Citaat van: SniperEye op ma 16 dec 2013 - 07:49
@Joep

Leuke kaart die tweede kaart maar lijkt me sterk overdreven. Zeker in het binnenland kom je dat soort wind zelden tegen. Neemt niet weg dat ik het een leuke kaart vind, volgens mij niet eerder gezien nog :)

Dat is ook een kaart op 1500 meter ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

Ik denk eerder wij een onstuimige kerst krijgen i.p.v. een witte kerst, als ik naar de kaarten kijk. En daarna mag het van mij koud worden... :P

Hector Pascal

Als er al een omslagpunt komt, dan denk ik dat het rond de jaarwisseling is...
Nul bestaat niet.

ries1407

Bij laatste GFS run geen "kerststorm" meer te zien.
Zo het loof niet valt voor St. Martijn (11 nov.) zo zal 't een harde winter zijn.

ron12

Citaat van: Hector Pascal op ma 16 dec 2013 - 11:43
Als er al een omslagpunt komt, dan denk ik dat het rond de jaarwisseling is...
yep  van 2013 naar 2014  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Romigo

Citaat van: ries1407 op ma 16 dec 2013 - 11:48
Bij laatste GFS run geen "kerststorm" meer te zien.

Ik zie op tweede kerstdag nog steeds een klein verfijnig laag in onze regionen.

jens.

ik denk dat na de 'herfstorm' er wat gaat veranderen aan de weerkaarten, ik persoonlijk denk aan een herhaling van vorig jaar toen het ook maar laat begon te winter . half januari schat ik de eerste winterkaarten... mijn gevoel natuurlijk

Giso84

Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Johann

Citaat van: winter op zo 15 dec 2013 - 21:26
Jan/Johann verwachten jullie nog steeds verandering in dit weertype naar winter? of niet meer?
Jullie dachten toch over ongeveer 2 weken dat er iets zou moeten gebeuren. ( jan pas 1 ste week januari)

Het stromingspatroon op het NH, met Europa in de warme opgaande tak van de Rossby golf, is behoorlijk vastgeroest en de  (fase)veranderingen gaan uitermate langzaam en moeizaam. Ofschoon de tijd "uns davon läuft" ben ik nog steeds niet gerust over hetgeen vandaag ook weer door de weermodellen wordt voorgeschoteld. (misschien tegen beter weter in) Langzaam moeten nu toch de eerste tekenen van een weersomslag in de modellen gaan verschijnen wil het dit jaar überhaupt nog wat worden. Maar goed, tot de kerst is nog 9 dagen te gaan en voor mij zijn alle opties (ook winterse) nog open !

Nopie

Behoorlijk zacht vandaag, 13 graden in Limburg, maar vorig jaar december liep net zo, winter begon ook pas halverwege januari.

grizzrh

Citaat van: Nopie op ma 16 dec 2013 - 14:27
Behoorlijk zacht vandaag, 13 graden in Limburg, maar vorig jaar december liep net zo, winter begon ook pas halverwege januari.

Vorig jaar waren er ook al wat sneeuwbuien gevallen ;) en meer vorst dan nu..
Seizoen zal wel maandje opgeschoven zijn!
Doenrade, Limburg

winter

Pluimen beginnen op lange termijn toch weer winter te vertonen. Krijgen Johan en Jan toch weer gelijk.


Powered by EzPortal