Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 246951 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jasneker

Allemaal slechts ter lering ende vermaeck ;)
Dat zagen we vorige winter al toen soms per paar dagen de situatie compleet anders werd als de kaarten aangaven, nu kijken we een maand vooruit.....leuk om te zien, maar hecht er geen waarde aaan en ga je niet verheugen op wat erop staat dan is de teleurstelling ook niet zo groot als het weer totaal anders is.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

dit is zo saai he, zo'n saaie kaarten, forum is echt doodstil

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op vr 13 dec 2013 - 20:27
dit is zo saai he, zo'n saaie kaarten, forum is echt doodstil

En de storm(en) dan? Komen en gaan van windvelden komende week/weken!

gilleeesss

Citaat van: Extremissimorum op vr 13 dec 2013 - 20:47
En de storm(en) dan? Komen en gaan van windvelden komende week/weken!

heb ik persoonlijk niets aan, het is winter :) nog niet gemerkt. vorige dagen wel wat vorst maarja.. dat was het dan.

Extremissimorum

Citaat van: gilleeesss op vr 13 dec 2013 - 20:51
heb ik persoonlijk niets aan, het is winter :) nog niet gemerkt. vorige dagen wel wat vorst maarja.. dat was het dan.

Oké dan: CFS 12z gaat ook voor een te koude februari en maart (voor wat het waard is (niets dus (maar wel leuk om te volgen!))).

jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op vr 13 dec 2013 - 20:27
dit is zo saai he, zo'n saaie kaarten, forum is echt doodstil

Gelukkig! Dan kunnen wij zonder afleiding studeren  ;D

Zynex

nu alweer feb? over 2 weken alleen maart en over 1 maand is het er allemaal uit :P

Henk1976

Hallo mensen. Zijn we nu al weer vergeten wat Johann een paar pagina's terug heeft uitgelegd.... ? Het is nog maar 13 december en iedereen laat de moed al zakken. Ik vind dat een beetje voorbarig. En het weer is nooit saai. Je moet niet alleen naar NL en België kijken. Ik vind het fascinerend wat er nu in het Midden-Oosten gebeurd.

Extremissimorum

Citaat van: Zynex op vr 13 dec 2013 - 21:24
nu alweer feb? over 2 weken alleen maart en over 1 maand is het er allemaal uit :P

Auw! Dat was wat bijtend sarcasme! Aangezien Jan al vertelde dat januari te koud zal verlopen volgens CFS, vond ik t niet nodig om dat te vermelden... Maar goed.... Kwartiertje nog tot de volgende pluim!

Citaat van: Henk1976 op vr 13 dec 2013 - 21:39
Hallo mensen. Zijn we nu al weer vergeten wat Johann een paar pagina's terug heeft uitgelegd.... ? Het is nog maar 13 december en iedereen laat de moed al zakken. Ik vind dat een beetje voorbarig. En het weer is nooit saai. Je moet niet alleen naar NL en België kijken. Ik vind het fascinerend wat er nu in het Midden-Oosten gebeurd.

Ik ben de grootste weeroptimist die er is! Witte kerst, let maar op!

Henk1976

Ach, ook al krijgen we geen Witte Kerst, wat heel normaal is, maar de winter schrijf ik niet af. Het heeft al gesneeuwd zelfs. Pas in april weten we het.

Marsel

Citaat van: Henk1976 op vr 13 dec 2013 - 21:39
Hallo mensen. Zijn we nu al weer vergeten wat Johann een paar pagina's terug heeft uitgelegd.... ? Het is nog maar 13 december en iedereen laat de moed al zakken. Ik vind dat een beetje voorbarig. En het weer is nooit saai. Je moet niet alleen naar NL en België kijken. Ik vind het fascinerend wat er nu in het Midden-Oosten gebeurd.
De vraag is of hij er nog steeds zo over denkt.
Vrijwel alle modellen laten t/m +240h totaal geen winterse setup zien. Niet alleen in de operationele uitvoer, ook vrijwel alle EPS data lijkt daar op de te wijzen. Slechts een enkel lid laat wellicht 's nachts een keer een graad vorst toe, maar écht winterweer is ver weg.
Sterker nog, hoe verder in de tijd hoe meer uitgesproken de koude poel nabij IJsland en Groenland wordt en hoe compacter de PV....

Nee, ik zie tot die tijd (zo tegen de kerst aan) absoluut geen rede tot optimisme voor hen die van uitgesproken kou houden.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: Marsel op vr 13 dec 2013 - 22:13
Nee, ik zie tot die tijd (zo tegen de kerst aan) absoluut geen rede tot optimisme voor hen die van uitgesproken kou houden.

Prima verwoord. Mooie pluim trouwens, wil het dan niet echt winteren, dan ook opzouten met die nutteloze kou zoals we die nu beleven. Doe maar weer een flinke storm en dan in januari een echte winterse setting met dan eerst een flink pak sneeuw. Temperaturen onder 0 zijn er trouwens alleen om een sneeuwdek in stand te houden, maar ik neem aan dat dit algemeen bekend is.  :P
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Extremissimorum


gilleeesss

Ja de britten hebben mer kans met dat laagje dat iedere run beerekent daar in de buurt. hier zal het wss regen zijn, heel misschien sneeuw? of het gaat helemaal veranderen en droog blijven? wi weet.

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Henk1976

Hopelijk zet die daling op LT door... Maar ja LT hè... :-\

TaL

Citaat van: Henk1976 op za 14 dec 2013 - 11:13
Hopelijk zet die daling op LT door... Maar ja LT hè... :-\

Als we op zo'n daling moeten rekenen ligt dat in februari nog niet onder 0, zeg dat dat gemiddelde maar gewoon hetzelfde blijft, gelukkig zeg je het zelf: LT  :P
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Extremissimorum

Nieuwe pluim ECMWF gezien? Eén lid van de windstotenpluim in Noord-West gaat voor windstoten tot 47 (!!) m/s = 169 km/h op 22 december.
Ik denk dat die een beetje de weg kwijt is...

Trouwens, kunnen jullie mijn uploads zien? Bijvoorbeeld die grafiek onder dit bericht?

Powered by EzPortal