Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 247008 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Danny

Nieuwste pluim. Behoorlijke spreiding te zien vanaf a.s. weekend. Het lijkt wel iets warmer te worden maar hoeveel daar zijn de leden het nog niet helemaal over eens.

Arend

Staat er nog ergens een cursus "plaatjes toevoegen" op het forum? In ieder geval al twee potentiële deelnemers gevonden.  >:(

Citaat van: winter op di 10 dec 2013 - 21:57
Jaja wordt een koude nacht! Pluimen erg saai voor een hele lange periode!

Citaat van: Zynex op di 10 dec 2013 - 22:13
wtf er is hier ijs op het dak maar volgens KNMI actueel is het hier 5 graden.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Ramon Oost

Citaat van: Arend op di 10 dec 2013 - 23:38
Staat er nog ergens een cursus "plaatjes toevoegen" op het forum? In ieder geval al twee potentiële deelnemers gevonden.  >:(

Er is al heel vaak gemeld dat de plaatjes niet als link toegevoegd dienen te worden maar graag ergens te uploaden. Dan blijven de afbeeldingen zichtbaar (leuk om later terug te kijken) en veranderen ze niet constant zoals bij de temperatuur kaarten het geval is. Helaas doen sommige mensen dit nog steeds niet.

zwoof

Citaat van: Ramon Oost op wo 11 dec 2013 - 00:35
Er is al heel vaak gemeld dat de plaatjes niet als link toegevoegd dienen te worden maar graag ergens te uploaden. Dan blijven de afbeeldingen zichtbaar (leuk om later terug te kijken) en veranderen ze niet constant zoals bij de temperatuur kaarten het geval is. Helaas doen sommige mensen dit nog steeds niet.

Waarom haal je niet gewoon de optie uit de editor? Deeplinking zou sowieso verboden moeten worden ivm het "stelen" van  traffic ruimte.

Actuele temp:

Ramon Oost

Citaat van: zwoof op wo 11 dec 2013 - 07:59
Waarom haal je niet gewoon de optie uit de editor? Deeplinking zou sowieso verboden moeten worden ivm het "stelen" van  traffic ruimte.


Ik ga daar niet over, dit leg ik dan ook graag bij iemand anders van het forum neer.

MSB





Ik wil graag leren ? zou dit een setting kunnen zijn voor een beetje winter weer of niet, als je naar de jet-stream kijkt dan gaat hij onder Nederland door, dit is toch positief voor winterweer ?

Ik hoor het graag  :) 

Lang leven de winter

vdweste

Citaat van: MSB op wo 11 dec 2013 - 12:02
Ik wil graag leren ? zou dit een setting kunnen zijn voor een beetje winter weer of niet, als je naar de jet-stream kijkt dan gaat hij onder Nederland door, dit is toch positief voor winterweer ?

Ik hoor het graag  :)

Lagedrukgebied tussen IJsland en Scandinavië, in een lagedrukgebied draait de wind tegen de klok in, volg de lijntjes even en je komt uit op een zuid-westen wind. Dit zal dus niet veel winterweer geven. Beter zou het zijn als er op die plek een hogedrukgebied lag.

gilleeesss

Citaat van: MSB op wo 11 dec 2013 - 12:02

Ik wil graag leren ? zou dit een setting kunnen zijn voor een beetje winter weer of niet, als je naar de jet-stream kijkt dan gaat hij onder Nederland door, dit is toch positief voor winterweer ?

Ik hoor het graag  :)

Jet stream ligt als je het bekijkt, 'goed', ten zuiden van ons. Maar volgens mij ligt hij te horizontaal. , een stevig lage druk gebied ligt er, waaruit we zuidwesten wind krijgen = warmere wind. Met lage druk gebieden op de noordzee gaan we niet zo rap winterweer krijgen.

Ik ben zelf amateur!!!! maar ik denk dat de jetstream beter rond dit komt te liggen?

jens.

denk ik ook maar mischien een grotere boog nemen via groenland??

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

SniperEye

Wow, dat is inderdaad "good shot".

Jan van Ooijen

Gaan er binnenkort nog mensen op wintersport? Hou dan topic met acties in de gaten!
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Snowfreak

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 11 dec 2013 - 16:16
Gaan er binnenkort nog mensen op wintersport?

ja volgende week naar serfaus , oostenrijk :)

NitroGenetics

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 11 dec 2013 - 16:16
Gaan er binnenkort nog mensen op wintersport?


noorwegen voor 2 weken @ eind januari ;)

gilleeesss

Citaat van: jens. op wo 11 dec 2013 - 13:17
denk ik ook maar mischien een grotere boog nemen via groenland??

ja zat het ook te denken. maar iedereen snapt wel wat ik bedoel, beetje die vorm, daar een hogedrukgebied :) meer naar groenland nog idd

MSB

Citaat van: MSB op wo 11 dec 2013 - 12:02


Ik wil graag leren ? zou dit een setting kunnen zijn voor een beetje winter weer of niet, als je naar de jet-stream kijkt dan gaat hij onder Nederland door, dit is toch positief voor winterweer ?

Ik hoor het graag  :)

Bedankt voor de opmerkingen ben weer iets slimmer geworden als het om het weer gaat.
Lang leven de winter

Zynex

echt prachtig weer hier, mag van mij zo de hele winter blijven!

gilleeesss

Citaat van: Zynex op wo 11 dec 2013 - 17:19
echt prachtig weer hier, mag van mij zo de hele winter blijven!

met een dik pak sneeuw ja :) anders ist ook saai

jens.

zijn er al enige tekens dat het eurohoog weggaat en er een winterse periode komt?

MSB

Gfs is de weg kwijt ??

Het zou mooi zijn als dit uitkomt

Lang leven de winter

Powered by EzPortal