Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 246954 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MSB

Citaat van: Edwin op ma 09 dec 2013 - 11:51
Voor wie het niet kent, hier een verhelderend en goed beschreven uitleg van Johan van het huidige weer en een eventuele verwachting. http://alpenweer.blogspot.nl/

Inderdaad mooi geschreven, we wachten af wat er gaat komen.
Lang leven de winter

flyerke

Winter is coming

flyerke

even een vraagje



Mocht deze LT setting uitkomen krijgen we dan een zeer zware storm?
Winter is coming

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Citaat van: flyerke op ma 09 dec 2013 - 12:14
even een vraagje

(effigies hic erat)

Mocht deze LT setting uitkomen krijgen we dan een zeer zware storm?

Als het over twee weken nog steeds in de modellen staat: ja. Is alleen nog zeer LT, dus nog geen waarde aan hechten. Net zo min als aan deze pluimen van ECMWF voor NW-Nederland op 18 december. Zou natuurlijk wel mooi zijn! ;D

Bacci

Ik vind de pluim wel interessanter geworden of ben ik de enige?

grizzrh

Kwakkelpluimpje weet niet wat ie wilt ? :P
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Is ook de typische kerstdepressie die er opstaat hoor. Komt ieder jaar tevoorschijn :) het kan uitkomen, maar ook vaak niet :D en wat een kwakkelpluim, maar niets van winter te zien, enkel komende 2dagen misschien wat liche vorst.

NitroGenetics

Citaat van: gilleeesss op ma 09 dec 2013 - 13:54
Is ook de typische kerstdepressie die er opstaat hoor. Komt ieder jaar tevoorschijn :) het kan uitkomen, maar ook vaak niet :D en wat een kwakkelpluim, maar niets van winter te zien, enkel komende 2dagen misschien wat liche vorst.

als die LT uitkomt dan kan je sneeuw wel vergeten met een west zuidwesten wind denk ik, of de zee moet echt goed afgekoeld zijn maar wat ik zie is dat het relatief veel warme lucht mee zal trekken met zo'n systeem

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

grizzrh

Doenrade, Limburg

Jan van Ooijen

Citaat van: flyerke op ma 09 dec 2013 - 12:14
even een vraagje



Mocht deze LT setting uitkomen krijgen we dan een zeer zware storm?

Graag in het vervolg de afbeelding uploaden ipv de directe link pakken. Deze is over 6 uurtjes niet meer te zien. Maar zou mooi zijn als dit op de LT werkelijkheid wordt. De bezem even flink door de atmosfeer en vervolgens de winter in. De straalstroom is aan de hand van die kaart ook weer wat zuidelijker komen te liggen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 09 dec 2013 - 14:26
Graag in het vervolg de afbeelding uploaden ipv de directe link pakken. Deze is over 6 uurtjes niet meer te zien. Maar zou mooi zijn als dit op de LT werkelijkheid wordt. De bezem even flink door de atmosfeer en vervolgens de winter in. De straalstroom is aan de hand van die kaart ook weer wat zuidelijker komen te liggen

dat is waar, een serieuze bezem dan :) maar nog 3weken wachten op winterweer is wel erg lang :(

Bacci

Citaat van: gilleeesss op ma 09 dec 2013 - 15:02
dat is waar, een serieuze bezem dan :) maar nog 3weken wachten op winterweer is wel erg lang :(

Nouja als het dan echt winterweer wordt kan ik wel even wachten en in die 3 weken kan er nog veel gebeuren.

gilleeesss

Citaat van: Bacci op ma 09 dec 2013 - 15:06
Nouja als het dan echt winterweer wordt kan ik wel even wachten en in die 3 weken kan er nog veel gebeuren.

ja :D maar je hebt ook geen garantie op erna winterweer dus kwil nie wachte :$ xD

grizzrh

Tis wel leuk om die LT's te laten zien....
Kijk dan eens naar deze LT!
Doenrade, Limburg

GHkstra

Aan het eind van de dag toch nog een glimp van de zon.


Jan van Ooijen

Citaat van: grizzrh op ma 09 dec 2013 - 15:56
Tis wel leuk om die LT's te laten zien....
Kijk dan eens naar deze LT!

Lekker, een bak met regen  :-\
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: grizzrh op ma 09 dec 2013 - 15:56
Tis wel leuk om die LT's te laten zien....
Kijk dan eens naar deze LT!

Een bak regen?

Hector Pascal

@ grizzrh

Leg me dat kaartje even uit. Ik geloof dat ik het niet snap. Hoe kun je zien of die neerslag als sneeuw valt of als regen? En waarom is het dan een mooie kaart?
Nul bestaat niet.

Powered by EzPortal