Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 247312 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wimbaens

Wat een stomme zon na al die koude mistige zonloze dagen  ;)

gilleeesss

Citaat van: JerryL op zo 08 dec 2013 - 13:38
Ook dit jaar wéér geen witte kerst. Volgend jaar maar een reisje naar Noord-Zweden boeken......

je wet het precies al zeker? en is nog 2weken :D

Energizer85

Damn kerst is pas over 3 weken.... Pfffff er nu al vanuit gaan dat het niet winters wordt is wel heel voorbarig niet?

MSB

Beste mensen er staat misschien een winterse kerst, ik heb niets gezegd over een witte kerst, met winters bedoel ik uit mijn oogpunt een wat koelere kerst als afgelopen jaar, dat was toen bijna een zomerdag. ;)
Lang leven de winter

Zynex


Ramon Oost

Tja, voorlopig geen echt winterweer met een hogedrukgebied boven centraal Europa..


ron12

Hogedruk tot de kerst , op de verkeerde plaats? zo juist een mooie zonsondergang geweest in Nijmegen, Leek wel of alles in vuur en vlam stond  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

TaL

Citaat van: Ramon Oost op zo 08 dec 2013 - 16:44
Tja, voorlopig geen echt winterweer met een hogedrukgebied boven centraal Europa..


Vraagje Ramon, met welk programma zet je zo'n mooie pijl? Want ik ben het beu die kris kras scheve pijlen op paint te tekenen ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Johann

Citaat van: Ramon Oost op zo 08 dec 2013 - 16:44
Tja, voorlopig geen echt winterweer met een hogedrukgebied boven centraal Europa..

Inderdaad. Dit soort ommega-blokkades met hoog boven Europa kunnen bijzonder hardnekkig zijn en meerdere weken tot zelfs langer dan een maand aanhouden. Voor wat het waard is hieronder nog een 35 dagen trend ! :(


Ramon Oost

Citaat van: TaL op zo 08 dec 2013 - 16:56
Vraagje Ramon, met welk programma zet je zo'n mooie pijl? Want ik ben het beu die kris kras scheve pijlen op paint te tekenen ;)

Dat kan je heel gemakkelijk met Photoshop doen. ;)

zorba

Citaat van: Ramon Oost op zo 08 dec 2013 - 18:34
Dat kan je heel gemakkelijk met Photoshop doen. ;)

Zou de pluim ook gephotoshopped zijn? :P
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

ron12

Citaat van: Johann op zo 08 dec 2013 - 18:24
Inderdaad. Dit soort ommega-blokkades met hoog boven Europa kunnen bijzonder hardnekkig zijn en meerdere weken tot zelfs langer dan een maand aanhouden. Voor wat het waard is hieronder nog een 35 dagen trend ! :(
zo iets hadden we in 2003 ook toch, die warme hete zomer
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Borislav

Hoe kan deze site het zo koud laten worden ?   http://www.yr.no/sted/Nederland/Nord-Holland/Zaandam/langtidsvarsel.html

ECMWF lijkt me toch veel zachter ?
Borislav Lekic

Romigo

Citaat van: zorba op zo 08 dec 2013 - 18:59
Zou de pluim ook gephotoshopped zijn? :P

Ik denk eerder alle Oper kaarten, met dat hoog op de verkeerde positie.  ;D

grizzrh

Pluim gaat toch richting kou... Dus eerst maar eens kijken wat komede week ons gaat geven, misschien zet de kou wel door... Who knows :)
Doenrade, Limburg

vossejongk

Als ik het zo zie blijft die pluim lekker tussen de 0 en 5 graden plakken met 0mm neerslag :)

Jan van Ooijen

Matige vorst mogelijk (-6) dinsdag op woensdag volgens de recente berekeningen van het Europees weermodel icm heldere omstandigheden



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Zynex

ik vind dit wel mooi weer zo :) beter dan een WC, maar die zal waarschijnlijk hierna wel komen.

Romigo

Wat men wel vergeet is: dat het op de kalender officieel nog herfst is. Meteorologen hebben december dan wel een wintermaand genoemd, maar eigenlijk is dit weer heel normaal voor de tijd van het jaar. Ik vrees met grote vrezen, dat wij deze maand weinig van de echte kou zullen meemaken. Tenzij het hoog opeens verhuis plannen heeft richting Scandinavië, maar heb daar nog geen bericht van.  :-\

Edwin

Voor wie het niet kent, hier een verhelderend en goed beschreven uitleg van Johan van het huidige weer en een eventuele verwachting. http://alpenweer.blogspot.nl/
Never Stop Exploring

Powered by EzPortal