Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 247004 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nopie

Als ik de kaarten zo bekijk gaat de kou in Scandinavië ook flink temperen de komende dagen.

ron12

Misschien maar eens weekje ijsland  boeken,hier is het weer zo saai.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Hansle


Romigo

Citaat van: ron12 op za 07 dec 2013 - 12:16
Misschien maar eens weekje ijsland  boeken,hier is het weer zo saai.

SVP plaatjes uit de quote halen

Ik kan me voorstellen dat je het hier saai begint te vinden, vooral de komende periode. Na een storm wil je meer spektakel.  :P Als ik de oper kaarten bekijk, dan valt er weinig spektakel te verwachten de komende week en/of weken.

Weatherman

Citaat van: Hansle op za 07 dec 2013 - 13:15
Waar denken ze dan anders over?
Zoals je de verwachting kunt zien, eerst rond 10, daarna 5 graden of lager.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Bacci

Mensen, we hebben het hier over het weer, dat er even niets interessants gebeurd (misschien wel maar weten wij het gewoon niet) wil niet zeggen dat dit de komende weken ook het geval is. En al die lange termijn/maand verwachtingen zijn waardeloos (die worden continu aangepast). De pluim gaat ook weer richting het langjarig gemiddelde, het is even komkommer tijd.

NitroGenetics

Citaat van: Bacci op za 07 dec 2013 - 13:40
Mensen, we hebben het hier over het weer, dat er even niets interessants gebeurd (misschien wel maar weten wij het gewoon niet) wil niet zeggen dat dit de komende weken ook het geval is. En al die lange termijn/maand verwachtingen zijn waardeloos (die worden continu aangepast). De pluim gaat ook weer richting het langjarig gemiddelde, het is even komkommer tijd.


we hebben met een hoge druk gebied temaken de komende tijd en dat is wel al best zeker, hoog= geen sneeuw of dergelijke en de tempratuur gemiddelde voor de komende 2 weken zijn kortom saai te noemen aangezien het toch gewoon average blijft hangen. mischien hier en daar lichte nachtvorst maar dat is ook alles mee gezegt.

flyerke

en de extreme koude in the states is  ook nadelig voor onze weer ...
Winter is coming

Energizer85

Mijn water zegt.... Pas aan t einde van december, rond kerst en oud&nieuw.... Prima toch? ;-)

Wouter Pringels


jens

persoonlijk verwacht ik de echte kou pas in februari de poolwervel is momenteel veel te sterk en er is ook geen SSW
in december en januari misschien wat prikjes zoals we al een paar keer zagen maar meer niet,tegen eind januari verwacht ik de inval van de kou door de russische beer :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

winter

Winterweer is ver te zoeken bij de modellen.

ron12

Winter is heel erg ver zoeken , kijk naar de temperatuur afwijkingen op dit momenthttp://www.wettergefahren-fruehwarnung.de/GM/tdiff2m_01.htm tegen over normaal kijk naar het verre oosten :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

Weet niet of het zaterdagmorgen nog gesneeuwd heeft in Arnhem. Ik heb me lang uitgeslapen, dus heb ik wellicht gemist.

MSB

Misschien een winterse kerst ? (lange termijn, ik weet het )  ;) ;) .

Lang leven de winter

Borislav

GFS liet ook een mogelijkheid zien.
Borislav Lekic

winter

Klopt beide modellen zijn weer beter dan afgelopen 2 dagen redelijke pluimen meer leden komen naar het einde van de pluim met koudere oplossingen alleen weten we hoe dit situaties kunnen aflopen met een zeperd. Dus wordt gewoon nog een weekje wachten voordat waarschijnlijk serieus iets gebeurd.
Jan zelf verwacht pas in de 1ste week van januari echt winterweer dus misschien nog een maand wachten.

gilleeesss

Eventjes zeggen , het is enorm LT. En ik denk dat elk jaar de modellen tonen dat er kans is op witte kerst. Is elk jaar zo denkik xD maar ik weet het zo allemaal nie.. Het is tever dat, op KT niet veel soeps

schapekop

Citaat van: MSB op zo 08 dec 2013 - 03:31
Misschien een winterse kerst ? (lange termijn, ik weet het )  ;) ;) .

...knip...

ik zie op dat kaartje niet echt een winterse kerst ?

JerryL

Ook dit jaar wéér geen witte kerst. Volgend jaar maar een reisje naar Noord-Zweden boeken......

Graag op je taalgebruik letten

Powered by EzPortal