Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 247150 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Jenkie

Citaat van: lans op vr 06 dec 2013 - 10:25
Ik ga morgen naar de kerstmarkt in Essen in Duitsland Ik heb geen winterbanden maar daar zullen morgen toch geen winterse toestanden zijn?

Maar winterbanden zijn gewoon verplicht in Duitsland!

arjanbruggink

Citaat van: lans op vr 06 dec 2013 - 10:25
Ik ga morgen naar de kerstmarkt in Essen in Duitsland Ik heb geen winterbanden maar daar zullen morgen toch geen winterse toestanden zijn?
Ga maar uit van wel. Maar net wat Jenkie zegt, ze zijn verplicht.

Maar mocht je gepakt worden door de polizei, de boete valt mee  8)

Duitsland kent een vast boetebedrag voor het niet voeren van winterbanden in winterse omstandigheden: €40. Bij hinder of gevaarzetting is de boete €80 en 1 strafpunt (bedragen gelden vanaf 4-12-2010).
©ANWB
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

GHkstra

Veel publiek in de haven voor het hoge water.


Johann

Citaat van: lans op vr 06 dec 2013 - 10:25
Ik ga morgen naar de kerstmarkt in Essen in Duitsland Ik heb geen winterbanden maar daar zullen morgen toch geen winterse toestanden zijn?

Ik zou toch even goed de weerberichten en verkeersinformatie in de gaan houden. Nier ver over de grens in NRW lokaal tot 10cm sneeuw.
Foto Kierspe bei Lennestadt (NRW)

lans

Citaat van: arjanbruggink op vr 06 dec 2013 - 10:33
Ga maar uit van wel. Maar net wat Jenkie zegt, ze zijn verplicht.

Maar mocht je gepakt worden door de polizei, de boete valt mee  8)

Duitsland kent een vast boetebedrag voor het niet voeren van winterbanden in winterse omstandigheden: €40. Bij hinder of gevaarzetting is de boete €80 en 1 strafpunt (bedragen gelden vanaf 4-12-2010).
©ANWB

Bedankt.
Maar dit geld alleen als er winterse omstandigheden zijn ik heb vorig jaar de anwb gebeld het is inderdaar verplicht maar alleen als er winterse omstandigheden zijn.
achterhoek

lans

Citaat van: Johann op vr 06 dec 2013 - 10:47
Ik zou toch even goed de weerberichten en verkeersinformatie in de gaan houden. Nier ver over de grens in NRW lokaal tot 10cm sneeuw.
Foto Kierspe bei Lennestadt (NRW)

ooh haha idd maar goed in de gaten houden.
achterhoek


lans

Citaat van: Vomera op vr 06 dec 2013 - 10:50
http://www.anwb.nl/rechtshulp/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/dossier-winterbanden/winterbanden-in-duitsland

Ja precies en daarom hoop ik niet op sneeuw. Wat ik normaal wel doe haha. Het weerbericht geeft regen aan maar zou het nog maar ff goed in de gaten houden
achterhoek

Jenkie

Citaat van: lans op vr 06 dec 2013 - 10:48
Bedankt.
Maar dit geld alleen als er winterse omstandigheden zijn ik heb vorig jaar de anwb gebeld het is inderdaar verplicht maar alleen als er winterse omstandigheden zijn.

Tja, er komt hier net weer een sneeuwbui voorbij. Dat zijn toch wel winterse omstandigheden  ;)

GHkstra

Het water is weer zakkende.
Hoogste punt was +318 NAP, nu is het +310 NAP.



Zynex

Hier nog erg veel wind met natte sneeuw!

4seasons

Hier aan de kust (bij Noordwijk) nu een zware hagelbui met onweer.

Het is nu wit - geen sneeuw.


ron12

Citaat van: ron12 op do 05 dec 2013 - 19:28
Ook leuk om te lezen stand van zake en feite tot nu toe van de storm die over trekt http://www.wettergefahren-fruehwarnung.de/Ereignis/20131205_e.html
nieuwe update beschikbaar kijk naar windsnelheden, en klik op de plaatjes, en ook leuk om te lezen  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Mijn uitzicht,het smelt wel maar echt heel langzaam,de straat was spekglad dus daar hebben we maar even wat zout gestrooid.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Citaat van: lans op vr 06 dec 2013 - 10:25
Ik ga morgen naar de kerstmarkt in Essen in Duitsland Ik heb geen winterbanden maar daar zullen morgen toch geen winterse toestanden zijn?
zou ze er toch maar opzetten
OOK VOOR JE EIGEN VEILIGHEID EN DIE VAN ANDERE  ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GHkstra

Stilte na de storm.


www.webcam-harlingen.nl

wimbaens

Citaat van: Wouter Pringels op vr 06 dec 2013 - 10:16
De voorbereidingen waren goed, daar zeg ik niks over. Beter dit dan niks te hebben gedaan uiteraard! Echter was dit geen "superstorm" zoals elke keer opnieuw door de media enzovoort word aangegeven. Je kan de reacties altijd de dag nadien lezen "storm in een glas water, ze maken ons bang voor niks, ..."

Wie gelooft dan ook nog de media :P
Alle officiële instanties hadden het dan ook niet over een superstorm maar over harde wind in samenwerking met hoog springtij. Maar wie luistert daar nu naar als je de sensatiemedia hebt. Als Bredene onder water was gelopen had je te horen gekregen dat er te weinig was gedaan.

GHkstra

UK-194 & NG-19 ?@elisabethbv

#UK194 lijkt los te drijven door het hoge water in #Harlingen.
Stijgers staan geheel onder water #storm


Arend

Citaat van: Jenkie op vr 06 dec 2013 - 10:54
Tja, er komt hier net weer een sneeuwbui voorbij. Dat zijn toch wel winterse omstandigheden  ;)

Jij zit steeds in het goede straatje. Hier heb ik zelf nog geen sneeuwvlok zien vallen. Misschien dat het er vandaag nog van komt, maar de koers van de straatjes lijkt vrij hardnekkig.

Citaat van: GHkstra op vr 06 dec 2013 - 11:51
#UK194 lijkt los te drijven door het hoge water in #Harlingen.
Stijgers staan geheel onder water #storm

Bedankt voor alle updates over Harlingen, jammer dat ze je geen eigen topic hebben gegeven. Echt zonde.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal