Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 247432 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bacci

@Jan hoe staat het met de sneeuwbuien?  ;D

Remy

Was even compleet wit hier. Dikke thundersnow/hagel/regen! Alles tegelijk :)

Filmpje zit in de queue :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

NitroGenetics


GHkstra

De eerste satellietwagen is al gesignaleerd haha  :D


NitroGenetics

Citaat van: GHkstra op do 05 dec 2013 - 16:09
De eerste satellietwagen is al gesignaleerd haha  :D


heb je een website waar je die beelden vandaan haalt?

GHkstra

Citaat van: NitroGenetics op do 05 dec 2013 - 16:10
heb je een website waar je die beelden vandaan haalt?

Jazeker, http://www.webcam-harlingen.nl/
Staat ook in m'n signature hieronder

Tyshane

Zo een paar fikse klappen zeg! Ik heb mijn kadootjes al gehad! :P


Ramon Oost

Er trekt een zware buienlijn van noordwest naar zuidoost over het land met flink wat onweer, slagregens en zware windstoten!


Marcellang

Citaat van: Ramon Oost op do 05 dec 2013 - 16:17
Er trekt een zware buienlijn van noordwest naar zuidoost over het land met flink wat onweer, slagregens en zware windstoten!
Mooi om te zien,net voordat hier hier zou doortrekken verpieterde hij  8) ( 30 km ten Oosten van Klazienaveen)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

hoffies

Onweer, hagel, regen en sneeuw in amsterdam
Twitter: @hoffnar2911

zwoof


Jenkie


franssie

Front is net Muiden gepasseerd, heerlijk veel wind, hagel (je kon 25 meter kijken, zag de overkant van de Vecht geeneens meer) met een paar mooie ontladingen. Blij dat ik droog thuis ben aangekomen om hier door te werken (lang leve internet) met een schuin oog op dit forum!

GHkstra

Water is alweer stijgende. Laagste punt was +70.
Nu op naar de +330  ::)

jens

wow die buienlijn ziet er wel heel actief uit,ik hoop dat hij nog aan de westkant blijft aangroeien zodat ik ook wat meekrijg :)
onweersdagen 2013:6
hevige onweersdagen 2013:2

GHkstra

CiteerHoogwater verwacht rond 23.00 uur

Rond 23.00 uur is het hoogwater. Naar verwachting is dit 3.30m NAP. Dit betekent dat rond 19.00 uur de coupure in de keermuur wordt gesloten. De kade bij de vluchthaven kan overstromen. Het is daarnaast mogelijk dat het water over de kade op de Willemshaven komt.

Wanneer het hoogwater is, wordt sterk afgeraden de kades te betreden.

Uit voorzorg is vanmiddag al een deel van de Nieuwe Willemskade afgesloten. Het gaat om het deel ten oosten van de loodsen die tijdens de storm in oktober zwaar beschadigd zijn. Dit is de weg tussen de keermuur en de loodsen. Tijdens de storm in oktober zijn de loodsen op de Willemshaven zwaar beschadigd. Om te voorkomen dat dit er tijdens de storm van vandaag gevaarlijke situaties ontstaan, wordt de weg met hekken afgesloten.
Bron: Gemeente Harlingen

jorentje1997

 Provinciaal rampenplan afgekondigd, omgeving Bredene SAS wordt momenteel geëvacueerd door gevaar voor overstroming, verkeer ligt hier ook volledig in de knoop #wateendag

Bacci

De eerste buien komen er ook al aan!

benjamin112

Denk dat het hier rond een uur of 18:00 de piek komt. Deze storm is hier duidelijk harder en meer regen dan de vorige keer al een leuk sinterklaas cadeau.





BRON TELEGRAAF!Meer evacuaties aan kust Engeland

LONDEN -
De bewoners van 9000 gebouwen in Great Yarmouth aan de Engelse Noordzeekust worden geëvacueerd vanwege hoogwater. Dat meldde de BBC donderdag. Op zeker 28 plekken in Wales en Engeland zijn waarschuwingen voor ernstige overstromingen gegeven.

De Engelse oostkust krijgt te maken met de hoogste vloed in 60 jaar, meldden de autoriteiten. Eerder werden in het graafschap Essex bewoners van 2500 huizen geëvacueerd. In Blackpool, in het westen van Engeland, is de promenade ondergelopen.
Wales kampt al met overstromingen. In de plaats Rhyl, aan de Ierse Zee, staan zo'n 300 woningen onder water.
Premier David Cameron liet via Twitter weten dat de regering en hulpdiensten er alles aan doen om mensen te helpen bij de storm.
De Vlaamse kustgemeente Bredene evacueert uit voorzorg ruim 2000 inwoners wegens de storm. Het gaat om de inwoners van een wijk die nog maar gedeeltelijk is beschermd tegen overstromingen.
Bredene gaat de zwakke plekken versterken met zandzakken. ,,Als er iets gebeurt, dan zal dat het eerste getroffen gebied zijn. Ik hoop dat we vrijdag in hetzelfde Bredene wakker worden als donderdagochtend", aldus de burgemeester van de gemeente. De evacués worden opgevangen in een congres- en evenementencentrum.

Powered by EzPortal