Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 246965 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DSDLimburg

Op deze satelliet foto is mooi te zien hoe de kou komt binnen stromen in de loop van de dag,
seizoen 2018/2019

Reutel

Citaat van: xzaz op do 05 dec 2013 - 13:16
Conclusie van afgelopen uur is dus dat de storm zuidelijker trekt dan verwacht was?

Afgaande op de update van Estofex wel ja, level 2 komt nu een stuk zuiderlijker. De uiteindelijke richting is altijd erg moeilijk te voorspellen, en vaak pas op het allerlaatste moment duidelijk.

Hier in Tilburg, as we speak, nog niet veel aan de hand. Vanmorgen mooie mammatus wolken en nu een licht briesje.

daankempeneers

Zie webcam Vlissingen.. http://www.zeegat.nl/

Water moet nog ruim 1,5 uur stijgen.

GHkstra

Citaat van: daankempeneers op do 05 dec 2013 - 13:50
Zie webcam Vlissingen.. http://www.zeegat.nl/

Water moet nog ruim 1,5 uur stijgen.

Hoogwater valt daar vanmiddag wel mee.
Vannacht om 03:40 wordt +385 verwacht.
Dat is 15cm boven het alarmpeil.
http://www.meetadviesdienst.nl/nl/water-en-weer_verwachtingen-water_kust_stormvloedwaarschuwingen-.htm

teddybeer

Bruggen in 058 blijven dicht en de gemeente heeft uit voorzorg alle parken in Leeuwarden op slot gedaan.

Verder gaan er al diverse scholen dicht.
Ben benieuwd hoe het verloop voor de rest van de dag vergaat.
Ik moet vanaf half vijf weer door de stad fietsen om te patrouilleren :)
Hoop dat ik tegen de wind in kom hahaha

david_meyer25

 Zware wind, hinder treinverkeer

Vanmiddag vanaf 14.00 uur wordt de treindienst ten noorden van de lijn Amsterdam-Zwolle uit veiligheidsoverwegingen stilgelegd.
Dit naar aanleiding van de storm en de daarbij behorende code rood.
De trajecten waarop geen treinen rijden zijn:
Amsterdam – Haarlem
Amsterdam – Zaandam – Alkmaar – Den Helder/Hoorn - Enkhuizen
Zandvoort aan Zee/Haarlem – Alkmaar – Den Helder
Zwolle – Leeuwarden/Groningen
Leeuwarden – Stavoren/Harlingen
Leeuwarden – Groningen
Groningen – Roodeschool/Delfzijl/Veendam/Nieuweschans/Leer
Zwolle – Mariënberg – Emmen
Ook in de rest van het land kan er hinder zijn van de storm.
Dit is een zeer ingrijpende situatie, noodzakelijk met het oog op de veiligheid  van reizigers en medewerkers.
Het is nu helaas nog niet duidelijk wanneer het treinverkeer weer hervat kan worden.
Wij adviseren onze reizigers om te zien naar alternatieven of hun reis uit te stellen.
Op ns.nl houden wij u op de hoogte van de actuele ontwikkelingen.

Bron: www.ns.nl

gilleeesss

toch wel leuk om eens roze op d ekaarten te gaan zien (mss) in nederland. Dan heb ik toch het gevoel dat de winter in de buurt is xDDDDDDD

Hopelijk gaat het zonder gevolgen die storm daar in nederland, het is leuk om te volgen, maar om mee te maken als je schade hebt...

GHkstra

SAR heli gaat een oefenvlucht maken vanaf vliegbasis Leeuwarden.
Je moet er maar zin in hebben met deze wind.

MWegman

Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

NitroGenetics


MWegman

Vierkante wielen! Nah, tuurlijk hebben ze redenen. Alleen een beetje zuur voor alle reizigers die niet de kans hebben gekregen eerder de trein te pakken.
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

Remy

Nu al hagel hier! Ben benieuwd hoe dit ontknoopt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Remy

Citaat van: GHkstra op do 05 dec 2013 - 13:57
SAR heli gaat een oefenvlucht maken vanaf vliegbasis Leeuwarden.
Je moet er maar zin in hebben met deze wind.
Juist met veel wind! Bij rustig weer is vliegen net zo saai als auto rijden.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Ramon Oost

Vanuit het noordwesten nadert het actieve koufront met zeer zware windstoten. Op de wadden zijn windstoten van (ruim) 140 km/h mogelijk! Daarnaast ook onweer en slagregens.


GHkstra

Best koud buiten met die wind.
M'n Zippo waait zelfs uit  ;)

weerinkatwijk


stuk van een gevel ingestort in katwijk, de wind neemt nu ook flink toe hier aan zee!

Tyshane

Citaat van: albalinda op do 05 dec 2013 - 13:13
Ja lekker hé zo thuis zitten, tussen 06 u- 11u alles hier stormvast gezet en nu lekker in de warmte genieten van wat er komen gaat  8)

Ha Marcel! Ja genieten geblazen dit! Warme choco erbij en de haard aan en kom maar op ermee!  8) Overigens waait het nu al aardig hier en af en toe flinke windstoten. De laatste bladeren zijn er nu wel af trouwens. ;)

NoBrain

Citaat van: teddybeer op do 05 dec 2013 - 13:54
Bruggen in 058 blijven dicht en de gemeente heeft uit voorzorg alle parken in Leeuwarden op slot gedaan.

Verder gaan er al diverse scholen dicht.
Ben benieuwd hoe het verloop voor de rest van de dag vergaat.
Ik moet vanaf half vijf weer door de stad fietsen om te patrouilleren :)
Hoop dat ik tegen de wind in kom hahaha
Dat van die parken gaat dan niet helemaal goed, kom net terug van de hond uitlaten. Bij de Potmarge kon ik nog overal langs. Daar was het vorige maand een slagveld qua omgewaaide bomen en er staan er nu nog een aantal op scherp.

Reutel

Citaat van: Ramon Oost op do 05 dec 2013 - 14:09
Vanuit het noordwesten nadert het actieve koufront met zeer zware windstoten. Op de wadden zijn windstoten van (ruim) 140 km/h mogelijk! Daarnaast ook onweer en slagregens.


Koufront komt er met een noodgang aan en lijkt recht op Nederland af te stevenen. Samen met de update van Estofex lijkt het er op dat de storm een meer zuidwaardse koers volgt. Eerdere berichtgeving gaf aan dat de Duitse kust de zwaarste klappen zou gaan krijgen, maar ik heb mijn bedenkingen...

Ramon Oost

Zwaarste windstoot vooralsnog 112 km/h in Wijk aan Zee. Zoals eerder gezegd komen de zwaarste stoten op het koufront voor.


Powered by EzPortal