Winter discussietopic 2013/2014 deel 3

Topic gezien door 245722 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, wo 04 dec 2013 - 20:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MamaAs

BAH, ik ben ZO klaar met dit weer.
Daarom ben ik blij met een beeeetje positieve geluiden. Ik hoop dat Jan en Joe gelijk krijgen.
Ik ben wel toe aan een Elfstedentocht  :-X :P

DeCle

Citaat van: Joep op vr 27 dec 2013 - 21:46
zeg het maar kan vriezen kan dooien

Is de pluim van gisteren...

Joep



DSDLimburg

Citaat van: Barto op vr 27 dec 2013 - 21:50
Maar uhh geweldige winter liefhebbers....voordat die toeslaat krijgen we eerst oud op nieuw. Is t niet leuk voor de vuurwerk gekken om dagelijks een regen kaartje of weer updatje er tussen door te gooien? Gewoon omdat ik jullie heel lief vind en jullie dat graag voor de rest willen doen haha
http://forum.topshelfmeteo.nl/index.php/topic,3362.msg73605/topicseen.html#msg73605

kijk hier maar eens ;)
seizoen 2018/2019

Barto


ron12

Citaat van: Extremissimorum op vr 27 dec 2013 - 21:53
... of stormen! Ik zie nu stormpjes ontwikkelen op LT (4,5,6 januari). Nadelig voor de winter toch? Zit te denken aan dat wc verhaal.
Dit is toch geen wc, alle stormen gaan ter hoogte van Schotland links af richting Ijsland , dat is al weken zo. :-\ Trok er maar eens een keer dwars over Nederland. Liefst een van noordwest naar zuidoosten over ons land. :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Winter wordt in het westen en midden van Rusland helemaal maal van de kaart geblazen http://www.myweather2.com/rh850temp/player.aspx?fc=47 helemaal niet zo gek als je de luchtstroming ziet boven groot deel van Rusland http://www.myweather2.com/rh2mtemp/player.aspx?fc=47  :(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Commentaar, zaterdag 28 december, 08:45 uur:

ECMWF (oper) komt wederom met een zachte tiendaagse.
Tegen het einde van de periode vertoont de temperatuurcurve flinke schommelingen.
De neerslagkansen nemen vooral vanaf 2 januari weer toe.

Jan Visser


Joep


Piers Corbyn voorspelt opnieuw stormen voor januari.

Special Extra item from Piers Corbyn added 28th 00z GMT at front end of this Storm blogPost

WHY ARE WE GETTING ALL THESE STORMS?
Prepare for even more dangerous storm events including 'smowmageddon conditions' in parts of Britain / Ireland and Europe!


December is ongewoon stormachtig geweest , zoals voorspeld in onze WeatherAction prognose , in Groot-Brittanniƫ + Ierland , delen van Europa en de VS.
De reden is de persistente zonne- invloed en hun maan modulatie en de zeer actieve en wilde straalstroom .
Het wilde gedrag van de straalstroom wordt gedreven van boven en is geassocieerd met extra en extreme veranderingen in elektrische en magnetische activiteit boven de stratosfeer en de ionosfeer en de zonnewind van geladen deeltjes afkomstig van de zon en de gebeurtenissen op de zon zelf

Deze extreme agitatie van de atmosfeer en toenemende stormen is niet van plan om weg te gaan , maar zal opnieuw ontstaan(samen met extra verhoogde zonne- ctiviteit en poollicht ) vooral rond het begin van de maand en opnieuw in januari .
Extreem en gevaarlijk weer wordt voorspeld door WeatherAction met name rond 31 december - 2 januari ( een R5 + periode )
Dit omvat zware storm kracht, schadelijke wind ( windkracht 11 ) in Noord- en West Europa, Windstoten van 90 - 100mph en meer (145 tot 160 km/uur) met sneeuwstorm of ' snowmageddon voorwaarden ' in Schotland en Noord- delen van Engeland , Wales en Ierland.
Waarschijnlijk met meer overstromingen en bedreigingen voor Engels en Nederlands Noordzeekust in de nasleep van de storm ( versterkt door Nieuwe maan 1 januari ) .

Piers Corbyn

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Southman

Ik moet zeggen, dat je hier in Beijing, wel een echt winter gevoel hebt. In de nacht vriest het dat het kraakt, en overdag rond of onder nul met volop zonneschijn. Alles wat nat is, verandert in ijs. Helaas is er geen sneeuw.
I like extreme weather!

Joep

MeteoConsult-Weer.nl ?

Een doorbraak naar winterweer lijkt de komende weken niet waarschijnljk.
Zuidwescirculatie buldert door en houdt 't wisselvallige weer erin.

winter

ECMWF en GFS zijn echt slecht! Wat een slecht gemiddelden.

Jasneker

Corbijn en Joe Bastardi lopen wel wat meer te kraaien over horror winters enzovoorts, daar kwam ook niet veel van uit, sensatie voorspellingen allemaal.
De zonne activiteit is voor een zonnevlekken maximum op een laag peil en heeft dus weinig invloed op de bovenste atmosfeer...

Waaien zal het wel met deze west circulatie maar storm zie ik nog niet in de boeken staan zoals Bastardi & Coweer loopen te kraaien zeker niet met sneeuw....

ron12

Ligt wel een monster klaar op de oceaan lekker groot windveld  :-X
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Edwin

Die corbijn is gewoon een aandachts.... die elke keer in de media wil met onzinnige stukken tekst.

Gelukkig schijnt de zon ook weer eens :) wel jammer dat er geen spoor van de winter te bekennen is, ja op 900 km in de Alpen liggen dikke pakketten. Officieel is de winter ook pas net begonnen en hebben we nog ruim 2 maanden te gaan
Never Stop Exploring

Jasneker

Inderdaad, het weer doet toch wat het wil, en voor de eerste 14 dagen zie ik geen winter in de kaarten komen, maar Januari en Februari en begin Maart kunnen nog altijd voor verrassingen zorgen dat hopen we dan maar ;)

Bacci

Dit begint toch erg veel op vorig jaar te lijken, nu maar hopen dat het vervolg ook zo is, dan kan ik wel even wachten :P

pascal

Zo hoe het nou uitziet zit ik goed met mijn prognose nl, helmangetal november 0, gem. temp 8, helmangetal december 0, gem temp 7, helmangetal januari 0, gem. temp  5, helmangetal februari 2, gem temp 3, helmangetal maart 0, gem. temp 8

totale winter 2 helmannen, en gem. temp. 7.75 graden

Powered by EzPortal