Winter discussietopic 2013/2014 deel 2

Topic gezien door 208504 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, ma 18 nov 2013 - 20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: winter op di 19 nov 2013 - 18:29
Lekker waar ik woon 70% kans op sneeuw haha!
Nu nog open dat het uitkomt het laagje netjes koerst en de neerslag intensief is en op het juiste moment valt. ( in de avond dus)

Waar haal je die 70% vandaan?

jorentje1997

Hier lag het net eventjes wit, hagel wit  ;)

Bacci


lans

achterhoek

Jan van Ooijen

Citaat van: Marcbb op di 19 nov 2013 - 16:34
Jan,

Je hebt nu al een paar keer de grafieken van Geleen/Heerlen laten zien, is dit omdat je een speciale band hebt met dit gebied, of omdat in dit gebied de sneeuwkansen het grootst zijn?

Dit omdat daar de meeste kans is op sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Nieuwste run van het Europees weermodel ECMWF

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Citaat van: Jan van Ooijen op di 19 nov 2013 - 21:19
Nieuwste run van het Europees weermodel ECMWF



Is toch leuk om dat roze te zien :D Helft van belgie gaat dan toch al sneeuw gezien hebben :)

& de pluim. --' ik weetniet wat ik er moet van verwachten? Lange termijn is toch heel veel verwarmt, oke ja, Mid termijn is goed...

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op di 19 nov 2013 - 21:19
Nieuwste run van het Europees weermodel ECMWF

Vooral dus waar de neerslagintensiteit het hoogst is.

Erik V


Zynex

ik zie toch een stuk of 10 leden die het met elkaar eens zijn :P! de rest doet allemaal maar wat!
+ de verwachting over 1 week is kouder geworden alleen het gemiddelde op LT is slechter.
Maar LT's gonna LT.

grizzrh

Pluim ziet er toch niet zo slecht uit of wel ?
Ik zou eerst wel eens willen zien wat er na vrijdag gaat gebeuren met de temperatuur!
Doenrade, Limburg

Jan van Ooijen

GFS geeft iedereen wat sneeuw



Hirlam

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jorentje1997

Citaat van: Jan van Ooijen op di 19 nov 2013 - 22:52
GFS geeft iedereen wat sneeuw

Behalve de Belgische kust  ;D . Maar die pittige hagelbuien bevallen me ook wel.

DoeEensGek

Als ze allemaal sneeuw geven... dan kan het toch niet uitblijven... De domper zal in ieder geval groot zijn als toch niet gebeurt. Maar we hebben er vertrouwen in.  :)
Zal wel een wat langere spits worden morgen.

wimbaens

Citaat van: DoeEensGek op di 19 nov 2013 - 23:04
Als ze allemaal sneeuw geven... dan kan het toch niet uitblijven... De domper zal in ieder geval groot zijn als toch niet gebeurt. Maar we hebben er vertrouwen in.  :)
Zal wel een wat langere spits worden morgen.

Ik verwacht dezelfde spits als dat het zou regenen. Even wat natte sneeuw die niet zal blijven liggen en snel zal overgaan in regen zal niet zo snel problemen geven.

winter

Dat ziet er mooi uit Jan! Hopen dat het nog beter wordt. Maar ja we weten het kan zo zijn dat alles als regen valt maar dat er ook onverwacht ergens een laagje van 3 cm sneeuw morgenavond ligt en de spits verrast wordt  ;)

gilleeesss

Benieuwd naar de 06z run en 12z run van morgen ;)

winter

Ja alles ligt nog open vooral de intensiteit en de trekking van het laag zal belangrijk zijn.
Oost-brabant heeft goede kaarten  :D Maar blijft vooral hopen dat het morgen gewoon niet warm wordt voordat de storing al aan land komt en dat de bovenluchten snel afkoelen onverwachts door een gekke extreme storing :P

jones

Ondertussen op de iets langere termijn dan de winterse neerslag van komende dagen... CFSv2 gaat voor temperaturen beneden normaal in december:

vossejongk

Citaat van: wimbaens op di 19 nov 2013 - 23:06
Ik verwacht dezelfde spits als dat het zou regenen. Even wat natte sneeuw die niet zal blijven liggen en snel zal overgaan in regen zal niet zo snel problemen geven.

Je zit niet genoeg op de weg.. een paar regendruppels geven al makkelijk 100km extra file tijdens de spits, maar zodra er een paar sneeuwvlokken naar beneden komen (zeker de 1e paar x in 't jaar) is het hek helemaal van de dam.

Powered by EzPortal