Herfst discussietopic 2013

Topic gezien door 127400 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 30 aug 2013 - 10:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Op uitgebreide schaal al grondvorst op 10 centimeter hoogte in Nederland,bron weerplaza
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Diem

Wat een weer zeg, heerlijk!
Een graad of 11, veel zon, weinig wind, echt gewoon warm.
Zo, en nu snel weer de tuin in 8)

Diem

Ook vandaag weer heerlijk buiten gezeten in de zon. Vergelijkbaar met woensdag: 11 graden, veel zon en nauwelijks wind, een ideale combinatie.
Heel misschien morgen nog als de zon doorbreekt, en anders moeten we helaas weer een tijdje wachten op zulke dagen.
Hopelijk in februari weer :)

ron12

Hier nu (zeer)dichte mist in nijmegen,In een klein half uurtje helemaal dicht getrokken bij 3 graden.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

dondertje127

In Arnhem Zuid is alles kalm en ook het water staat helemaal stil. En totaal geen mist te zien maar wel bewolkt. Net een HD plaat.

Tyshane

Citaat van: Diem op vr 15 nov 2013 - 20:35
Ook vandaag weer heerlijk buiten gezeten in de zon. Vergelijkbaar met woensdag: 11 graden, veel zon en nauwelijks wind, een ideale combinatie.
Heel misschien morgen nog als de zon doorbreekt, en anders moeten we helaas weer een tijdje wachten op zulke dagen.
Hopelijk in februari weer :)

Was zeker lekker Diem, ik heb er ook zo van genoten! Uit de wind in de zon was het net lente, heerlijk!

Diem

Citaat van: Tyshane op za 16 nov 2013 - 12:07
Was zeker lekker Diem, ik heb er ook zo van genoten! Uit de wind in de zon was het net lente, heerlijk!
Ik dacht al: Ben ik nou de enige die van dit mooie weer geniet? :P
Ik denk dat veel mensen niet weten dat het nog zó lekker kan zijn buiten uit de wind en in de zon.
-----
Het weer is de laatste dagen niet echt eentonig te noemen: hier was het dinsdag slecht, woensdag mooi, donderdag slecht, vrijdag mooi en vandaag weer slecht. Echt een somber weertje, als de zon nog even weet door te breken ziet het er meteen heel anders uit :)

Tyshane

Citaat van: Diem op za 16 nov 2013 - 13:38
Ik dacht al: Ben ik nou de enige die van dit mooie weer geniet? :P
Ik denk dat veel mensen niet weten dat het nog zó lekker kan zijn buiten uit de wind en in de zon.
-----
Het weer is de laatste dagen niet echt eentonig te noemen: hier was het dinsdag slecht, woensdag mooi, donderdag slecht, vrijdag mooi en vandaag weer slecht. Echt een somber weertje, als de zon nog even weet door te breken ziet het er meteen heel anders uit :)

Ja ik kan er ook van genieten hoor, maar eigenlijk wel van elk weertype. Heerlijk om dat buiten te ervaren en in je op te nemen! Vandaag is hier de zon er nog doorgekomen trouwens en ja het werd gelijk een stuk vriendelijker. Hier was het vanochtend eerst ook grijs en somber. Ook vandaag dus nog even een frisse neus gehaald en een lekkere herfstwandeling gemaakt, heerlijk! :)

Arend

Geweldig! De zon schijnt hier, na de eindeloze grijze meuk van de afgelopen dagen een hele verademing. Wel een koude start vanmorgen maar dat maakt de zon momenteel helemaal goed.  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Zynex

Na de pluim in het wintertopic kom ik hier maar weer posten  ;D.
Perfect dagje zo. mooi zonnetje, hou ik van!

Arend

Vrijdag/zaterdag sluit de meteorologische herfst in stijl af. Wind en regen, zoals het hoort.

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Arend

Morgen een waarschuwing van Estofex voor NL:

A level 1 was issued for NW Germany, the Netherlands and parts of Belgium mainly for isolated severe wind gusts.

http://estofex.org/

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

GHkstra

Actueel een windkracht 7 (14 m/s) en windstoten rond de 60 km/u.

Jasneker

Stvige regen en windkracht 6 hier in Sneek, niks om wakker van te liggen... ;)

GHkstra

Citaat van: Jasneker op vr 29 nov 2013 - 13:18
Stvige regen en windkracht 6 hier in Sneek, niks om wakker van te liggen... ;)

Na de windkracht 11 van vorige maand valt alles mee  ;)

Edit: Zonnetje komt er zelfs even door.


Powered by EzPortal