Onweer 5 Augustus Noord-Drenthe / omg. Hoogezand

Topic gezien door 1448 bezoekers
Gestart door Snakerider, di 06 aug 2013 - 15:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snakerider

Gister na een tijd wachten (denk dat et meer dan een jaar geleden is dat ik via volk van hier tips had gekregen voor onweersfotografie) de kans gekregen om foto's te gaan maken van et onweer. Instellingen enzo zijn nog zeker niet perfect maar ben al heel blij met wat ik bereikt heb.



Vanaf thuis deze foto genomen waarop ik besloot om toch maar wat meer vrij zicht op te zoeken, eerst naar de achterkant van het vliegveld Eelde gereden. Daarna was me eigenlijke bedoeling om naar de weg tussen Haren - Waterhuizen te rijden maar die bleek dicht waarna ik in midlaren belandde.



Van daaruit doorgereden naar de weg tussen Zuidlaren - de Groeve, waar mijn avond al goed werd door deze foto.



Van daaruit nog even doorgereden en uiteindelijk weer een plek met vrij zicht gevonden in Sappemeer-noord



Waarna ik weer naar huis ben gereden en daar nog een onweersbui over me heen kreeg maar daar heb ik geen foto's meer van gemaakt, vond et wel genoeg voor de eerste poging. Voor de volgende keer in ieder geval een lagere ISO-waarde, verder nog tips?

Groeten
Jeroen

arjanbruggink

Jammer van de foto's. Zoals hier vaker op forum is besproken: ISO 100, sluitertijd afhankelijk van intensiteit, diafragma zo laag mogelijk als het nog ver weg is tot 7 a 9 als het dichterbij is, enz... En manueel scherpstellen op evt lichtpunt in de verte of enkele testfoto's (bijv draaien op oneindig en tikkie terug)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal