[IDEE] Chasetrip naar Duitsland (2014)

Topic gezien door 3451 bezoekers
Gestart door Graphicnizor, wo 24 apr 2013 - 15:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Graphicnizor

Het idee

Het klinkt vergezocht maar het hoeft niet zo te zijn.
Dit is ook puur om te kijken of hier animo voor is onder de chasers.

Sven en ik hadden het idee om 2 weken met chasers in het buitenland omgeving Munchen voor 2 weken te bivakeren in het onweers seizoen. Alles wordt dan geshared kwa kosten.
De opzet is om ergens in centraal duitsland een camping of hotel op te zoeken om vanuit daar onze chaseplannen op te zetten.
Eten en drinken en andere kosten worden gedeeld.

Dit is gewoon een idee die sven en ik wilden sharen om te zien of hier genoeg animo voor is.
Daarom is het ook niet voor dit jaar maar eventueel volgend jaar.
heb je ideeen of ken je vrienden/hotel in de buurt of wil je hier aan meedingen reageer dan op dit topic.
Eens zien of we hier wat mee kunnen.

Organisatoren: Sven, Graphicnizor, Yvon ( mijn vriendin )

Yvon is de planner, die zorgt voor de leuke uitjes als er niks te doen is kwa chasen.

Een paar op klad gezette plannen.


  • Auto: kan gehuurd worden eventueel carpoolen naar Munchen.
  • Eten/drinken De meer mensen je meeneemt de voordeliger het is.
    Je hoeft immers geen 3 gangen menu te hebben. En een weggooi bbq kan ook genoeg voor weinig geld.
  • Slaapplek: een plek om te overnachten zou het beste kunnen dmv een huisje te huren voor bijv 12 man. Dit scheelt aanzienlijk in kosten, Camping of Scoutinggebouw. Dit laatste hebben ze genoeg in Duitsland, ook is open vuur (kampvuur ) vaak geen probleem daar.
  • Op de dagen dat er geen activiteit is kunnen we met z'n allen de omgevingen ontdekken, lekker van de natuur genieten etc.

Eventuele Problemen/Solutions


  • Auto vignetten

Geinteresseerden voor de trip:

  • Sven
  • graphicnizor
  • Gekkeleo
  • NitroGenetics
  • Pascal Soomers


Dit is gewoon een idee dat we graag naar buiten wilden brengen. dus geen onzinnige reacties graag.
De goede ideeen worden naar voren gebracht dmv updates bij deze eerste post.

GekkeLeo

Waar kan ik tekenen?

Nee zonder grappen... Leuk idee! Ik zie het wel zitten, ik denk dat Raoul er ook wel oren naar heeft.

Graphicnizor

Leuk :) Is het goed als ik jou iig vast bij de geinteresseerden zet?

Sven

Mooi geschreven, een plek om te overnachten zou het beste kunnen dmv een huisje te huren voor bijv 12 man. Dit scheelt aanzienlijk in kosten, zeker als het gedeeld wordt. Verder zou het mooi zijn om 4 personen erbij te hebben met een auto en rijbewijs. Zuid-duitsland is een prima uitvalsbasis om te gaan chasen, ook met het oog op de zware buien vaak in de omringende landen.

En waarom zou je diep in de kosten duiken voor Amerika, terwijl het europees continent ook zoveel moois heeft te bieden.

Op de dagen dat er geen activiteit is kunnen we met z'n allen de omgevingen ontdekken, lekker van de natuur genieten etc.
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

GekkeLeo

Ja is prima, misschien handig om een lijstje te maken in de openingspost

Graphicnizor

Gekkeleo, dat was de bedoeling inderdaad.
Sven ik zal je punten even meenemen in de beginpost!

zorba

Citaat van: GekkeLeo op wo 24 apr 2013 - 15:47
ik denk dat Raoul er ook wel oren naar heeft.

Plan is leuk, alleen moet ik passen hiervoor..
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

GekkeLeo


Wilfred Janssen

Lijkt mij ook super gaaf om gewoon eens zoiets te doen. Heb mezelf al eens voorgenomen om diep DLD in te gaan als de situatie er toe is. Mij lijkt het natuurlijk ook zo, dat ALS er in Nederland iets gebeurd er dan gewoon weer naar Nederland wordt gereisd?

Een super gaaf idee, maar wordt lastig met vakanties e.d.... Maar ALS ik kan, doen!

EDIT: Voor internet en dergelijke is het gemakkelijk om een Duitse simkaart te kopen om die vervolgens in je mobiele telefoon te doen. Zo hou je alle apps en dergelijke, en het internet is dan stukken voordeliger!
Operationeel meteoroloog bij Weerplaza
Meer weer: https://twitter.com/WilfredJanssen_

Pascal Soomers

Prachtig idee! Lijkt mij super om met zoveel stormchasers op pad te zijn! Ik ben zeer zeker geïnteresseerd hiervoor!
When a supercell arrives, you must be prepared.

NitroGenetics

het lijkt me super om deel uit te maken van dit :) zelf had ik al half de planning om er een leuke jaar van te maken, en beter dan dit kan eigenlijk niet :)

count me in ;)

NitroGenetics

mischien is het ook handig om even een soort van gemiddelde kosten vast te leggen zodat mensen enigsinds kunnen inzien wat de werkelijke kosten zouden zijn per persoon , ik heb trouwens een auto die gebruikt kan worden mocht er auto's te weinig zijn ;)

Sven

Zou iedereen aan willen geven of we jullie kunnen toevoegen aan de lijst :)
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Pascal Soomers

Citaat van: Sven op wo 24 apr 2013 - 16:52
Zou iedereen aan willen geven of we jullie kunnen toevoegen aan de lijst :)

Zie dat jullie het al gedaan hadden, sorry.. Was het vergeten!
Hoop zo erg dat dit idee wordt doorgezet :D.
When a supercell arrives, you must be prepared.

T-inus

Erg tof idee! Ik ga dit even in de gaten houden voordat ik beslis of ik mee ga :)
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

taniak

ik wil wel mee, maar ik zit door de week met de kids :-(
grtz Tania :-)

Vortex

Waarom niet een last minute chase naar Amerika?

Stel er wordt dit weekend een uitbraak verwacht in Kansas en ik zou nu vrijdag naar Denver willen: met 4 personen, auto huren voor 5 dagen en 4 overnachtingen met 2 personen per motel kamer: 660 euro vlucht + auto, 200 euro motels per persoon. Daar komt dan nog wel van alles bij natuurlijk: brandstof in Amerika, eten in Amerika, ESTA waiver (2 jaar geldig), reis van/naar Schiphol, mobiel internet in Amerika.

Dus... zo'n 1200 euro, waarschijnlijk wat meer dan jullie in gedachten hadden, maar wel met vrijwel 100% supercell garantie ;)



We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been. Spiral out, keep going...
http

GekkeLeo

Citaat van: Vortex op wo 01 mei 2013 - 10:26
Waarom niet een last minute chase naar Amerika?

Stel er wordt dit weekend een uitbraak verwacht in Kansas en ik zou nu vrijdag naar Denver willen: met 4 personen, auto huren voor 5 dagen en 4 overnachtingen met 2 personen per motel kamer: 660 euro vlucht + auto, 200 euro motels per persoon. Daar komt dan nog wel van alles bij natuurlijk: brandstof in Amerika, eten in Amerika, ESTA waiver (2 jaar geldig), reis van/naar Schiphol, mobiel internet in Amerika.

Dus... zo'n 1200 euro, waarschijnlijk wat meer dan jullie in gedachten hadden, maar wel met vrijwel 100% supercell garantie ;)
Als ik dat geld had had ik het zeker gedaan!

Powered by EzPortal