Filmen met een DSLR

Topic gezien door 2192 bezoekers
Gestart door SniperEye, do 07 mrt 2013 - 09:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

Hoewel een DSLR primair voor foto's is ben ik wat toestellen aan het vergelijken. Ik heb 2 toestellen waar ik me nu definitief op aan het oriënteren ben, namelijk Pentax K30 of Pentax K5.

De K30 heeft een hele batterij aan opname mogelijkheden echter géén jack-ingang voor een externe mic. Voor HDR heeft deze 3 staps bracketing.

De K5 heeft wel een jack-ingang voor een externe mic én een 5 staps bracketing voor HDR.

Grootste nadeel aan de K5 is dat deze op .AVI opneemt en slechts 1080p/25fps filmt. De K30 filmt op 1080p/30fps & 50fps & 60fps.

Het prijsverschil is € 80,- ongeveer.

Ik verwacht het het toestel in 90% - 95% van de gevallen te gebruiken voor foto, de rest voor film. Het filmen moet van een hoogwaardigere kwaliteit zijn dan van een mobiele telefoon die doorgaans 720p/30fps filmen (tenminste, mijn Sony telefoons die ik nu en in het verleden heb gehad).

Hopelijk kan iemand mij hierin adviseren.

*Sitenote: ik heb nu een Sony Alpha 200 (ja, antiek ;)). Reden dat ik daar vanaf stap is omdat de bracketingfunctie t.b.v. HDR de grootste faal is bij Sony. De vergelijkbare A65 bracket in 3 stappen van maximaal -0,7!!!

GekkeLeo

Waarom ga je dan niet voor een goede filmcamera? Met goede functies, die sony kan je dan bv gebruiken voor weerfotografie.

Filmen met een fototoestel gaat er bij mij nog steeds niet in...

SniperEye

Menig TV-serie worden gefilmd met een DSLR.

Giso84

Ik denk dat je je zelf moet gaan afvragen wat je precies wilt gaan filmen.

Wil je mensen en omgevinggeluid opnemen dan is de K5 het best ivm de extrene mic zoals je waarschijnlijk zelf gehoord hebt is de standaar mic in de body niet van beste kwaliteit.

Wil je nou bijvoorbeeld onweder filmen en wil je de beste kwaliteit dan is de K30 met zijn 50fps & 60fps de betere keuzen.

Dit is mijn mening al zeg ik daar wel bij:
Ik ben geen expert dus als iemand mij kan/moet corrigeren doe dit aub op een vriendelijke manier  ;)
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Powered by EzPortal