Stormkansen week 5

Topic gezien door 14639 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 27 jan 2013 - 12:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

Citaat van: mbouman op wo 30 jan 2013 - 22:04
Ben eigenlijk wel erg benieuwd naar a.s. Vrijdag ??? ziet er ook behoorlijk stormachtig uit ???
zeker voor de kust provincies...

Heb je misschien een kaartje? Als ik de modellen zo langsloop vind ik het voor vrijdag wel meevallen t.o.v. morgen (donderdag).  ???
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

GHkstra

Citaat van: Arend op wo 30 jan 2013 - 22:29
Heb je misschien een kaartje? Als ik de modellen zo langsloop vind ik het voor vrijdag wel meevallen t.o.v. morgen (donderdag).  ???
Vrijdag lijkt me inderdaad juist de dag met de minste wind deze week.

Ramon Oost

Windstoten volgens GFS18 voor morgen (donderdag),




GHkstra

Het water staat al lekker hoog op Terschelling.


glenn

Citaat van: GHkstra op wo 30 jan 2013 - 23:16
Het water staat al lekker hoog op Terschelling.


Is idd opgelopen tot 215 cm bij 219 cm worden de voeten nat !

GHkstra


glenn

Het water stijgt momenteel erg snel ! op 10 minuten tijd van 215 cm naar 220 cm ! en het lijkt erop dat het de komende uren nog erger wordt !

GHkstra

Citaat van: glenn op wo 30 jan 2013 - 23:33
Het water stijgt momenteel erg snel ! op 10 minuten tijd van 215 cm naar 220 cm ! en het lijkt erop dat het de komende uren nog erger wordt !
Als het goed is wordt de hoogste waterstand op Terschelling om 23:40 (over een paar minuten) bereikt.

glenn

Citaat van: GHkstra op wo 30 jan 2013 - 23:35
Als het goed is wordt de hoogste waterstand op Terschelling om 23:40 (over een paar minuten) bereikt.
Oei was ik dan zo aan het slapen toen ik het bekeek haha ok dan heb ik niks gezegd hoor

GHkstra

Hier in Harlingen is de hoogste stand om 0:00.
De verwachting is +2,80m maar dat halen we niet.

Edit: Hoogste punt in Harlingen al bereikt.
+2,55m om 23:30.

mbouman

Citaat van: Arend op wo 30 jan 2013 - 22:29
Heb je misschien een kaartje? Als ik de modellen zo langsloop vind ik het voor vrijdag wel meevallen t.o.v. morgen (donderdag).  ???

Zoals ik GFS bekijk zie ik deze kaart voor me.... flinke luchtdruk daling.

sorry, zie bijlage voor kaartje van GFS a.s. vrijdag!!!


GHkstra

Op deze kaartjes is weinig wind aanwezig (voor NL).




jorentje1997

Noodweercentrale met code rood::

Vanaf maandag avond en nacht moet verspreid rekening gehouden worden met sterkere zware windstoten. Hierbij zijn er orkaanachtige windstoten tussen 100 en 110 km/u, plaatselijk meer. De wind komt uit het zuidwesten.



Powered by EzPortal