Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 222560 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Thunderfreak

Citaat van: albalinda op do 24 jan 2013 - 16:15
Nou gewoon regen dus  8)
Maar ik betwijfel of dit een niet te (warm) rooskleurig beeld van de dooi aanval schetst op 1500 m. ;D

Kan altijd,in het verleden behoorlijk bizare dooiaanvallen geweest.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

klimascepie

Citaat van: Marco uit Hangar 5 op do 24 jan 2013 - 14:57
euh.. pardon?!  Je praat echt poep hoor.. de toestand van de stof H2O  is toch echt hoofdzakelijk afhankelijk van de temperatuur.. Als ik de stekker uit het stopcontact trek van me vriezer dan wordt het na een tijdje toch echt een kletsnatte bende daarbinnen.. waar het natuurlijk ook pikkedonker is en de invloed van de zon 0,0 .

Valt me sowieso op dat je dingen met elkaar in verband brengt die kant nog wal raken.. Het valt mij juist op dat meteoconsult en KNMI het de laatste tijd toch redelijk goed hebben met hun verwachtingen. Het gaat volgende week dooien, hoe hard, dat zijn details, en daar hebben meteoconsult en KNMI ook helemaal geen uitspraken over gedaan. Van blunderen is dan ook totaal geen sprake.

pRAAT IK POEP?
Zullen we dit linkje maar eens er bij pakken dan?
Lees en huiver.
http://www.klimaatfraude.info/poolijs-smelt-niet-sneller-door-temperatuur-van-de-atmosfeer_143374.html

Wat daar word omschreven geld niet alleen voor de pool maar voor elk ijs.
Kijk maar eens als je de stekker uit de diepvries trekt hoe lang het duurt voor dat ijs weg is.

En heb ik het over KNMI en Meteo consult? Nee ik heb het over weer bedrijven in het algemeen.

Als er hier een chips praat bent u het wel.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

jorentje1997

Citaat van: alaind86 op do 24 jan 2013 - 15:55
Kan er zondag wel sneeuw vallen met zo`n hoge tempraturen in de bovenlucht?

Zondag acht ik de kans op sneeuw in een groot deel van de Benelux HEEL klein..

Maar zoals Jan ons probeert duidelijk te maken:

Waarom met zondag bezig zijn als er zaterdag al sneeuwkansen zijn? Zaterdag zijn de kansen op sneeuw veeeeel groter dan zondag.


xzaz

Citaat van: klimascepie op do 24 jan 2013 - 16:35
Lap text...
Die conclusie ook, de zon bepaald hoeveel ijs er smelt, een momentje van no-shit sherlock.
De winter is nog niet eens begonnen!

Johann

Citaat van: klimascepie op do 24 jan 2013 - 16:35
pRAAT IK POEP?
Zullen we dit linkje maar eens er bij pakken dan?
Lees en huiver.
http://www.klimaatfraude.info/poolijs-smelt-niet-sneller-door-temperatuur-van-de-atmosfeer_143374.html
Wat daar word omschreven geld niet alleen voor de pool maar voor elk ijs.
Kijk maar eens als je de stekker uit de diepvries trekt hoe lang het duurt voor dat ijs weg is.
En heb ik het over KNMI en Meteo consult? Nee ik heb het over weer bedrijven in het algemeen.
Als er hier een chips praat bent u het wel.

Niet alles geloven wat wordt geschreven  ;D
""Aldus de eindconclusie : de zon bepaalt hoeveel ijs er smelt op de Noorpool."   :o

Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 16:34

Is goed Jan,waarschijnlijk krijgen we vanavond een mooie Hirlam te zien :)
GFS 12Z  AS. dinsdag 12 uur  stormpje bij Ierland  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 17:09
Bedankt Jan, ik was eigenlijk een rit voor as. zaterdag naar Noordwijk/Voorhout aan het plannen.
Even onder voorbehoud dan maar weer ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 17:09


WOOOOOOW!!!!

Ik hoop echt niet dat dit gaat veranderen, dit is echt te mooi om waar te zijn!! hoeveel cm's levert dit wel niet op?

Ik zie nu wel dat ik een beetje overdrijf, komt omdat ik helemaal geen sneeuw meer verwachte, hopen op een mooie afsluiting!

GFS daarentegen gaat voor ijzel/regen.

xzaz

Als dit uitkomt zijn er heel wat lekkages die tevoorschijn komen wanneer het gaat dooien.
De winter is nog niet eens begonnen!

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op do 24 jan 2013 - 17:15
WOOOOOOW!!!!

Ik hoop echt niet dat dit gaat veranderen, dit is echt te mooi om waar te zijn!! hoeveel cm's levert dit wel niet op?

Ik zie nu wel dat ik een beetje overdrijf, komt omdat ik helemaal geen sneeuw meer verwachte, hopen op een mooie afsluiting!

GFS daarentegen gaat voor ijzel/regen.

1-2 cm maximaal en misschien lokaal iets meer
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Helaas is de dooi niet meer tegen te houden in heel benelux. Maar afsluiten met sneeuw zaterdag.. Mooi toch. 15de dag van de winter  is dat dan ;)

ron12

Citaat van: xzaz op do 24 jan 2013 - 17:22
Als dit uitkomt zijn er heel wat lekkages die tevoorschijn komen wanneer het gaat dooien.
extra werk voor loodgieters de komende tijd kunnen ze in deze barre tijden wel gebruiken ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 17:23
1-2 cm maximaal en misschien lokaal iets meer

Oh zo weining, was iets te enthousiast  ;D

jonkmann

Kom net terug van een midagje schaatsen.
het was de bedoeling om de 5 merentocht te gaan schaatsen.
Gezien ik niet vroeg was waren toen we daar aankwamen had de politie de toegangswegen al gesloten en de inschrijving was al gestopt.

Dus maar mooi doorgereden naar Belt Schutsloot en daar de ijzers er onder geknupt.
Heerlijk genoten en geschaatst op de geveegde banen waar morgen de belterwiedetocht langs gaat.
Ijs op de meren is van goede kwaliteit en op de slootjes van wat mindere.
Het was lekker rustig/gezellig op de belterwiede, beter dan het fileschaatsen van de 5 merentocht
Het zonnetje was er in het begin er nog bij maar was later achter de bewolking

Morgen maar eens de blokzijler merentocht schaatsen.





Johann

Citaat van: Bacci op do 24 jan 2013 - 17:29
Oh zo weining, was iets te enthousiast  ;D

Ik vindt Hirlam nogal positief vwb sneeuw, kan ook maar zo als regen, ijsregen of ijzel gaan vallen. Overigens ook EC-MOS met sneeuw mmmmmmm !

Johann

Niet geschaatst (kan hier ook niet) maar daarvoor vanmiddag wel even de ski's ondergebonden. Heerlijk weer, prima pistes  en ondanks de zon toch wel aardig koud.



Marcellang

Citaat van: Johann op do 24 jan 2013 - 17:47
Niet geschaatst (kan hier ook niet) maar daarvoor vanmiddag wel even de ski's ondergebonden. Heerlijk weer, prima pistes  en ondanks de zon toch wel aardig koud.
Ziet er super uit Johann, mooie plaatjes van je " tuin ". 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

gilleeesss

Citaat van: Johann op do 24 jan 2013 - 17:40
Ik vindt Hirlam nogal positief vwb sneeuw, kan ook maar zo als regen, ijsregen of ijzel gaan vallen. Overigens ook EC-MOS met sneeuw mmmmmmm !

Nja het kan mooi zijn, maarja je weet toch dat het pap zal zijn zondag/maandag enzo.

Powered by EzPortal