Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387911 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Tact: Alaska "Sparrevohn" + 6.0°C , "Eelde" -4.1°C , Herwijnen -3.9° C !   :P

gilleeesss

Benieuwd naar de 00z run van hirlam en 06 ;) Is telkens anders. Maar voor west vlaanderen blijft het telkens rond 7cm schommelen. maar zou me niet verwonderen als die de laatste run gedaald is ;) was zaterdag ook zo :O

Btw, mooie pluim van ECMWF, die ziet het helemaal zitten. GFS oper gaat plots omhoog na de 20ste, gemiddelde blijft goed. Maar gaan niet zo heel veel leden meer voor koude dan, maargoed is LT. Korte termijn ziet er goed uit


Weatherboy

Citaat van: gilleeesss op ma 14 jan 2013 - 00:05
Benieuwd naar de 00z run van hirlam en 06 ;) Is telkens anders. Maar voor west vlaanderen blijft het telkens rond 7cm schommelen. maar zou me niet verwonderen als die de laatste run gedaald is ;) was zaterdag ook zo :O

Btw, mooie pluim van ECMWF, die ziet het helemaal zitten. GFS oper gaat plots omhoog na de 20ste, gemiddelde blijft goed. Maar gaan niet zo heel veel leden meer voor koude dan, maargoed is LT. Korte termijn ziet er goed uit


Is die pluim voor Brussel of De Bilt?

gilleeesss

Citaat van: Weatherboy op ma 14 jan 2013 - 00:19
Is die pluim voor Brussel of De Bilt?

Coordinaten staan erbij maar ach.. Ik dacht dat die voor limburg was.

Johann

Citaat van: MichaelvdPoel op ma 14 jan 2013 - 00:12
Slaap jij soms ook in je weerkamer Johann ;) Bye the way, de neerslagecho's in Karinthië gezien   ;D

Nee, nee, lekker ZZZZ in bedje zo.
Idd nice, volgende week nog beter,  heb je weer wat positiefs voor de "zuiderlingen" in Alpenweerbericht.
Spreek je morgen weer vanuit Breuille-Cervinia.
ZZZZZ

dondertje127

Eindelijk dan toch een beetje winter, en als er dan een aardig pak sneeuw zou vallen is het ineens in 1 klap allemaal anders.
Nu het dan toch wat winters is, kun je achteraf weer zeggen dat we even een maandje niks hebben gehad deze winter als deze tot eind februari aanhoudt, en valt die eerdere regen en zachte lucht in het niets, waarvan eerst gedacht of gevraagd werd of het de hele winter zo zou moeten gaan? Maarja, dat wisten we toen nog niet.

Wat kan dat dan achteraf weer een groot verschil zijn hè?
Het ene moment denk je het komt nooit meer goed met die flutwinter en op dat moment duurt het ellenlange dagen alsof het een hele winter betreft, maar als het dan winter wordt, dan zijn het ineens slechts 30 dagen.

ron12

hele fijne motsneeuw valt er hier nu in nijmegen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherboy

Citaat van: Johann op ma 14 jan 2013 - 00:25
Nee, nee, lekker ZZZZ in bedje zo.
Idd nice, volgende week nog beter,  heb je weer wat positiefs voor de "zuiderlingen" in Alpenweerbericht.
Spreek je morgen weer vanuit Breuille-Cervinia.
ZZZZZ

In Klagenfurt sneeuwt het in ieder geval als een gek;)


grizzrh

Voor Limburg:
KNMI code geel;
Geldig: dinsdag 15 januari 2013 vanaf ca 00 uur gedurende ca 18 uur
Doenrade, Limburg

Thunderfreak

En voor de kust regio's

Er valt gedurende enkele uren sneeuw, in totaal wordt er 3-5 cm verwacht, in het zuidwesten 5-10 cm. Geldig: maandag 14 januari 2013 vanaf ca 21 uur gedurende ca 8 uur



Al geloof ik dit gehele bericht al niet. Niet kwa hoeveelheid hoor,maar het lijkt mij veel eerder te beginnen,en veel langer te duren.
Die hoeveelheden ken je toch niet inschatten met sneeuw,dat hebben we in het verleden al veel te vaak gezien. Verwachting 5 cm,uiteindelijk lag er 40 cm. Kan evengoed ook 1 cm zijn.

Tact: -3.8  Grond T: -5.3 en helder.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Grond temperatuur van -10 gehaald op de wadde als eerste om 03.30 precies.

Woensdrecht volgt met -9,8

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

glenn

even een korte update over de temperatuur in arendonk op dit moment
we zijn 04.00 u snacht en de temperatuur is hier eigenlijk zeer koud te noemen

temp op 2m hoogte : -5.8°c
dauwpunt                :-7.9°c
natte bol                  :-6.3°c
gevoelstemp.          : -6°c

Thunderfreak

Laagste minima's tot nu toe voor het Zuiden-Westen en Noorden. Zowel T 2 meter en Grond.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

just0408

Da's 'n pittig <a href="http://buienradar.nl/sneeuwradar">sneeuwgebied</a> op de noordzee.  ::)
Het raakt bijna de Maasvlakte aan en lijkt reeds enigszins de neiging te ontwikkelen naar ons terug te 'draaien'.
En da's maar net goed, want ik ben vandaag in een echte sneeuwbui!  ;)
Ik ben ook niet van steen.

glenn

00u run weer positief opnieuw bakken sneeuw voor vlaanderen en de rest van belgie ! noord nederland blijft hoogstwaarschijnlijk gewoon droog
Sneeuwgebied komt richting belgie getrokken en blijft dan zo goed als 24 uurs lang boven heel belgie hangen met constante sneeuwval zowel licht als matig !
Dit gaat mooie tafferelen opleveren

Thunderfreak

Citaat van: just0408 op ma 14 jan 2013 - 04:28
Da's 'n pittig <a href="http://buienradar.nl/sneeuwradar">sneeuwgebied</a> op de noordzee.  ::)
Het raakt bijna de Maasvlakte aan en lijkt reeds enigszins de neiging te ontwikkelen naar ons terug te 'draaien'.
En da's maar net goed, want ik ben vandaag in een echte sneeuwbui!  ;)

Raakt de Maasvlakte al,onthou dat het met een kilometer of 3 verlengt is (Maasvlakte 2)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

just0408

Citaat van: Thunderfreak op ma 14 jan 2013 - 04:42
Raakt de Maasvlakte al,onthou dat het met een kilometer of 3 verlengt is (Maasvlakte 2)

Dan sneeuwt het wellicht momenteel op de tweede maasvlakte.  ;)
Anyway, ik ben heel benieuwd hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen vandaag.
Hoe de sneeuw komt. Hoe laat de sneeuw komt. Hoeveel sneeuw er komt. Hoe lang de sneeuw komt.
Maar dat er sneeuw komt lijkt toch wel vrij zeker, dus durf ik te stellen met volle borst: 'It Giet Oan!'
Ik ben ook niet van steen.

glenn

Het ziet er allesinds een heel interesante dag uit dat bewijst ook maar eens dat er al weer leven is op het forum

Thunderfreak

Citaat van: glenn op ma 14 jan 2013 - 04:53
Het ziet er allesinds een heel interesante dag uit dat bewijst ook maar eens dat er al weer leven is op het forum

Mwah ik was afgelopen nacht,net zoals een eenzaam lid in een pluim de enige  ;) :D.  Nee zit in mijn nachtdienst,anders had ik lekker nog in bed gelegen.

Maar boeiend is het zeker jah,ben erg benieuwd als ik vanmiddag rond 17.00 weer wakker ben,hoe het er buiten voor staat.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

arjanbruggink

Dan bestond de pluim uit 2 leden :-D Hier nog een slachtoffer van een nachtdienst. Maar Terschelling a.t.m. wel het echtste koude plekje van NL met -9,3 als kouderecord v/d dag (denk ik).
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Powered by EzPortal