Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387997 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cdtj3

Citaat van: MamaAs op za 12 jan 2013 - 12:09
Hier nog steeds dwarrelende vlokjes en een zonnetje die door komt. Heel mooi!

Hier nu ook snids 5 min sneeuw en het zonnetje, ziet er best leuk uit zo.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

grizzrh

Citaat van: jorentje1997 op za 12 jan 2013 - 12:15
Heb toch niet zo'n goeie hoop op sneeuw vandaag, alleen Hirlam laat het over België trekken ;o

http://www.wetter24.de/wetter-radar/belgien.html
ook redelijk goede radar
Doenrade, Limburg

Johann

Citaat van: Jan van Ooijen op za 12 jan 2013 - 12:02
Niemand GFS Oper lange termijn??? Tot en met de 27ste winter in ieders geval, nu hopen dat het geen koude broeder is:

Absoluut zinloos (kaart) op die termijn. ::)
Daarnaast ook nog eens de GFS06 die sowieso met veel minder data input zijn werk moet doen.
Dus in de prullebak ermee !

gilleeesss

Johann??? wat denk jij van de sneeuw vandaag? enig zicht op regio izegem/roeselare/kortrijk??

Weatherboy

Citaat van: Johann op za 12 jan 2013 - 12:25
Absoluut zinloos (kaart) op die termijn. ::)
Daarnaast ook nog eens de GFS06 die sowieso met veel minder data input zijn werk moet doen.
Dus in de prullebak ermee !

Als ie nu al goed is zou het met een betere input helemaal een feest zijn ;)

Voorlopig hier afgelopen nacht geen vorst gehad, en motsneeuw vlokje op zen tijd. Gister +3, momenteel ook alweer +3 en geen tot weinig sneeuwvooruitzichten. Niet winters ofzo... Maar EINDELIJK die zon! :) Wel een baal bewolking ten noorden, maar hier schijnt de zon, gister ook niet het geval.

En tja, die EC baart me echt zorgen :o Gewoon drama! De EC pluim is beter maar duidelijk zachter dan nu

MS-94

Vanochtend opgestaan met beetje sneeuw wat helemaal niet eens voorspeld was voor hier in twente maar toch altijd weer leuk om te zien, helaas is de ondergrond nog wel te warm
Het gaat zoals 't gaat ;)

jorentje1997

Het gele gebiedje trekt vanmiddag-vanavond België in zoals voorspelt. Maar waar gaat dat rode gebiedje naartoe? Of lost deze gewoon op boven Frankrijk?

Joep

Citaat van: Johann op za 12 jan 2013 - 11:34
Ik kan me overigens nog een winter herinneren (weet niet meer precies wanneer) dat de Nederlandse Wadden een aantal dagen te maken kregen met lake snow effecten en er lokaal uit sneeuwbuien een halve meter sneeuw viel.

Zomaar een kaartje van GFS (donderdag as.) met convectie langs de kust

Dat was ik meen vorig jaar of het jaar daarvoor ook rond Amsterdam dat er een enorme hoeveelheid sneeuw viel
die niet was voorspelt. Johann welke dagen zouden er door lake snow effecten buien kunnen vallen
in de kustprovincies?

Dennis

GFS 06 gunstiger gezind -sneeuw mss tot midden nl - wordt nowcasten




Weerfreak 1337

Citaat van: Weatherboy op za 12 jan 2013 - 12:37
Als ie nu al goed is zou het met een betere input helemaal een feest zijn ;)

Voorlopig hier afgelopen nacht geen vorst gehad, en motsneeuw vlokje op zen tijd. Gister +3, momenteel ook alweer +3 en geen tot weinig sneeuwvooruitzichten. Niet winters ofzo... Maar EINDELIJK die zon! :) Wel een baal bewolking ten noorden, maar hier schijnt de zon, gister ook niet het geval.

En tja, die EC baart me echt zorgen :o Gewoon drama! De EC pluim is beter maar duidelijk zachter dan nu

Kvond de pluim eigenlijk al beter als gister in mijn ogen dan. :) Niet zo druk maken over de oper, blijft LT, zwabbert elke dag. Gister kwam EC nog met een nieuwe mogelijke winterinval.
Hier even de link: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3454.msg38243.html#msg38243
Kortom: alles is mogelijk :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Johann

Citaat van: MichaelvdPoel op za 12 jan 2013 - 12:36
Zelf schat ik de kans op van zee binnenstromende sneeuwbuien de komende dagen niet al te hoog in. We hebben over het algemeen te maken met een cyclonaal aflandig stromingspatroon waarbij het op land trekken van de eventuele sneeuwbuicellen tegengewerkt wordt. Wel heerlijk om de diverse berichtgeving nu op de voet te volgen overigens. Kortom WINTER en genieten geblazen :)

Ik focus me ook meer op de Wadden (Friesland !) daar cyclonaal AANlandig !
vb kaart wind EC voor woensdag


Kevinwinter

Citaat van: Dennis op za 12 jan 2013 - 12:47

Dat is een bult sneeuw :P


dat is alleen percentage kans + 0 graden niveau

Dennis

Citaat van: jorentje1997 op za 12 jan 2013 - 12:46
Het gele gebiedje trekt vanmiddag-vanavond België in zoals voorspelt. Maar waar gaat dat rode gebiedje naartoe? Of lost deze gewoon op boven Frankrijk?


verwacht er niet veel van - stukloper


jorentje1997


Kevinwinter

Citaat van: jorentje1997 op za 12 jan 2013 - 12:56
Dat staat wel in procenten x) Dit is in cm


Haha, dan valt het nog wel mee :P

Weerfreak 1337

Hmm, hoop dat er nog iets gaat veranderen voor dinsdag, sneeuw lijkt volgens de GFS06 net langs te trekken. Een mooi wit landschap heb ik wel zin in eigenlijk :P
Het maakt het plaatje niet zo saai meer, en het word nog kouder ook bij opklaringen. :) Afwachten maar :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis

Lang niet gezien: 850 Hpa -15 voor nederland


jones

Nu is GFS weer super en valt EC wat tegen  ??? foutje in de nieuwe EC? haha  :P

Jan van Ooijen

Citaat van: jones op za 12 jan 2013 - 13:17
Nu is GFS weer super en valt EC wat tegen  ??? foutje in de nieuwe EC? haha  :P

EC tegenvallend? Ik vind van niet hoor, tenminste als men naar de gemiddeldes kijken en naar de leden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

André

niet meer naar kijken verder dan 10 dagen .
Demeulemeester André

Powered by EzPortal