Herfstverwachting 2012

Topic gezien door 103291 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 27 aug 2012 - 11:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

aloa

Animatie van Leslie die nu ten oosten van de VS ligt en vrijdag in het noorden van Europa, wat in Nederland voor herfstweer gaat zorgen.




Jan van Ooijen

Eerste herfstweer in aantocht

Zonaanbidders doen er goed aan te genieten van het weer nu het nog kan. Deze week krijgt Nederland een voorproefje van wat de herfst gaat brengen, meldt weeronline.nl.

De zon schijnt zondag nog volop. In het binnenland kan de temperatuur lokaal oplopen tot 29 graden. Zondagavond kunnen vanuit het westen de eerste buien binnenkomen en daalt de temperatuur naar ongeveer 15 graden. Maandag is het wat bewolkter en trekt de wind al wat aan. Hier en daar kan een buitje vallen.

Dinsdag passeert een storing en daalt de temperatuur naar ongeveer 20 graden en worden verspreid over het land buien verwacht. Op woensdag, verkiezingsdag, wisselen wolken, zon en buien elkaar af. Later op de dag wordt het overal bewolkt en in de avond trekt een buiengebied over het land.

De dagen daarna koelt het verder af en wordt het wisselvalliger met veel bewolking, regelmatig buien en later in de week meer wind.

Nieuws.nl
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Eifel

Citaat van: aloa op zo 09 sep 2012 - 10:40
Animatie van Leslie die nu ten oosten van de VS ligt en vrijdag in het noorden van Europa, wat in Nederland voor herfstweer gaat zorgen.
Prachtige animatie!!

Nu ook maar wachten op de eerste storm :)

Pascal Soomers

Wat een temperaturen op het moment! Heerlijk :D.
When a supercell arrives, you must be prepared.

Weatherboy

Bijzonder aangenaam weer. Eindelijk! Na een vrij bewolkte zaterdag is het nu eindelijk gewoon helemaal wolkenloos. Met een temperatuur van 29°C in de tuin en een zwak briesje heerlijk zomers weer. Jammer dat het alweer de laatste dag is.

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op zo 09 sep 2012 - 14:21
Bijzonder aangenaam weer. Eindelijk! Na een vrij bewolkte zaterdag is het nu eindelijk gewoon helemaal wolkenloos. Met een temperatuur van 29°C in de tuin en een zwak briesje heerlijk zomers weer. Jammer dat het alweer de laatste dag is.

Ok, fijn dat het nu daar ook zo mooi is. Hier ook, ik denk heel het land wel. Genieten op en top en dat was ook wel te merken in het bos enzo, veel mensen op de been en lekker aan het genieten van deze topdag. Ik vind het ook jammer dat het snel weer is gedaan met het mooie weer. Morgen op zich ook best goed, maar wat meer wolken. Het is zo lekker nu en dan smaakt het gewoon naar meer. Buiten veel bbq te ruiken, ik denk dat velen nog even de kolen in de hens gooien, lekker toch!  8)

Tyshane

Ook morgen hebben we regelmatig zon, al zijn er wel meer wolkenvelden.

In het noordwestelijk kustgebied bevindt zich beduidend meer bewolking. Op een enkele verspreide bui na blijft het op de meeste plaatsen droog, later in de middag en avond is er in het zuidoosten van het land een kleine kans op onweer. De temperatuur ligt op de meeste plaatsen tussen de 23 en 28 graden met de hoogste temperaturen in het zuidoosten van het land. In het noordwestelijk kustgebied blijft het kwik door de bewolking duidelijk achter met een graad of 21. De zuidwestenwind is matig, in het noordwestelijk kustgebied matig tot vrij krachtig.

Bron: KNMI

Weerfreak 1337

Max temps van vandaag  ;D
De 30 werd net niet aangetikt. Met een magere 0,1 graad verschil :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Arend

Citaat van: Weerfreak op zo 09 sep 2012 - 20:34
Max temps van vandaag  ;D
De 30 werd net niet aangetikt. Met een magere 0,1 graad verschil :P

Was vandaag inderdaad op het randje. De mogelijk 30 graden die Hirlam in eerdere runs liet zien voor morgen in het zuidoosten, is inmiddels ook bijgesteld naar 29 graden in de 12z:
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jelte

De storm voor komende week is in de nieuwe voorspellingen behoorlijk afgezwakt.
Vandaag trouwens heerlijk op het strand gelegen en 's avonds op een terrasje zitten eten. Wat een topdag weer!!!

Eifel


Tyshane

Citaat van: Jelte op zo 09 sep 2012 - 21:47
De storm voor komende week is in de nieuwe voorspellingen behoorlijk afgezwakt.
Vandaag trouwens heerlijk op het strand gelegen en 's avonds op een terrasje zitten eten. Wat een topdag weer!!!

Ja storm is al iets geluwd, maar we hebben nog een kleine week te gaan, kijken waar het heen evolueert. Zeker een topdag, op en top zomer, genieten alom. Zelf een beetje verbrand, dat is wat minder. ;) Wel weer vroeg donker en de nachten ook weer wat frisser. Da's fijn.

Tyshane

Gfs tovert in de temperatuurpluim een kleine opleving op MT (een ruime week), met een relatief kleine spreiding vind ik. Kijken of dat er in blijft:




........

Bron: Weerplaza.nl
Interpretatie & uitleg vind je hier...

........

Eifel

Citaat van: Tyshane op ma 10 sep 2012 - 00:10
Gfs tovert in de temperatuurpluim een kleine opleving op MT (een ruime week), met een relatief kleine spreiding vind ik. Kijken of dat er in blijft
Afwachten maar. Geef mij maar herfst  ;D

Tyshane

Citaat van: Eifel op ma 10 sep 2012 - 00:21
Afwachten maar. Geef mij maar herfst  ;D

Ik wil alles! Ik vind die zomer heerlijk, maar dat herfstweer vind ik ook super. Net als winter en lente trouwens. Maar ik ben pas echt toe aan een nieuw seizoen als ik tevreden ben over het huidige seizoen, en ik heb het idee dat ik nog niet klaar ben met de zomer. ;)

Maar ja; Het mooie van onze landen is dan ook dat door een jaar heen zo'n beetje alles wel langs komt qua weertypes. Die afwisseling maakt het leuk. Ik hou van elke seizoen in optima forma! Alleen soms duurt het voor het gevoel te lang zo'n seizoen, of juist te kort. Misschien kunnen seizoenen maar beter een week duren, en na een maand gewoon weer een nieuw rondje. ;)

Weerfreak 1337

Onweer op de Noordzee  8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

jones

Leuke run GFS18z met een tropische 30gr op ma 17/9 :P

Tyshane

Citaat van: Weerfreak op ma 10 sep 2012 - 00:58
Onweer op de Noordzee  8)

Inderdaad, had ik niet verwacht! Maar ook relatief aardig hoge wolkentoppen dus!



........

Bron: Buienradar.nl
De actuele wolkenhoogte vind je hier...

........

Jelte

Onweer in de buurt van Texel vanochtend. Werd hier op Terschelling wakker van het gerommel. Geinig! Tegen de tijd dat de bui hier in de buurt was, was er trouwens al niets meer van over.

Dennis

Mooi te zien wat er voor morgen op programma staat : KF -BB OCCL -TROG

Powered by EzPortal