Herfstverwachting 2012

Topic gezien door 102830 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, ma 27 aug 2012 - 11:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Marsel op di 04 sep 2012 - 12:30
Genieten dit! Heerlijk, wat een weertje momenteel, je zou er spontaan vrolijk van worden :).
Perfect om even een wandelingetje door de natuur te maken. Zo her en der al duidelijke tekenen van de aankomende herfst trouwens.

Nou helemaal mee eens, zeer genietbaar weer! En dat vrolijk worden lukt dan hier al gauw met die zon. De herfst geeft hier en daar wat kleine signalen, maar wat me wel opvalt is dat de meeste bomen en struiken nog erg groen zijn. Mooi felgroen nog. De weinig bruine bladeren die er zijn, zijn vooral die veel in de zon zijn. Hoe dan ook was het heerlijk in het bos. Ik had ook wel een beetje een lente-gevoel vandaag daardoor.

Eifel

Is lekker zo. Maar ik hoor steeds meer de berichten dat het tot en met dinsdag aanhoud en dat het vanaf woensdag gevoelig frisser zal worden.

Dennis


Arend

Zondag en maandag lijken twee hele mooie dagen te worden volgens EC. Maandag later op de dag kans op regen en onweersbuien.





Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Gerard1995

hahaha, bekende 10 septeber traditie aan het worden!! eerst warm weer, en 's avonds onweer!! als afsluiter van het zomerseizoen vaak :P
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

jones

GFS voor 12/9: max. 10° en veel neerslag  :o

Gerard1995

oeffff, maandag 25 dus, en dan woensdag 10 :O het zou egt extreem zijn, maar het kan.... :s we komen langzaam maar zeker in de fase dat álles kan!!
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Pascal Soomers

Haha, ja. 10 september doet mij denken aan vorig jaar. Misschien wel een jaarlijkse traditie aan het worden :)! Let the show begin :D. De voorpret is in ieder geval alweer aanwezig. En dat is een goed teken!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Weatherboy

Beste mensen. Sorry voor de offtopic maar dit is echt zéér zéér extreem.

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,2753.0.html

jones

Citaat van: Pascal Soomers op wo 05 sep 2012 - 13:07
Haha, ja. 10 september doet mij denken aan vorig jaar. Misschien wel een jaarlijkse traditie aan het worden :)! Let the show begin :D. De voorpret is in ieder geval alweer aanwezig. En dat is een goed teken!
Om het geheugen even op te frissen, bekijk deze fotoreeks maar eens volledig. Amerikaanse toestanden!

http://www.weerfotos.be/Stormchase/10-09-11.html

Tyshane

Volgens de GFS pluim, na maandag, een flink stap achteruit qua temperatuur. De komende dagen dus nog even goed genieten!




........

Bron: Weerplaza.nl
Interpretatie & uitleg vind je hier...

........

Arend

Citaat van: Tyshane op do 06 sep 2012 - 11:42
Volgens de GFS pluim, na maandag, een flink stap achteruit qua temperatuur. De komende dagen dus nog even goed genieten!

Vrij opmerkelijk het verschil tussen GFS en ECMWF voor dinsdag. De laatstgenoemde lijkt er nog een dag met redelijke temperaturen van te willen maken. Mogelijk dat we dus nog een dag uitstel krijgen, maar daarna lijkt een flinke daling van temperatuur bijna onontkoombaar met deze pluimen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Jan van Ooijen

Zondag voor de laatste keer genieten van de zomerse temperaturen??

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jones

Citaat van: Jan van Ooijen op do 06 sep 2012 - 21:04
Zondag voor de laatste keer genieten van de zomerse temperaturen??

Volgens GFS 12z niet, zij zeggen tot dinsdag zomers

Johann

Citaat van: jones op do 06 sep 2012 - 22:08
Volgens GFS 12z niet, zij zeggen tot dinsdag zomers

Idd. Ook EC12 ensembles en MOS nog tm dinsdag mooi nazomeren met Tx tussen 20 en 24 °C. Wel toenemende neerslagkansen vanaf maandag.  Vanaf woensdag dan koeler met maxima tussen de 15 en 18°C

Jan van Ooijen

Inderdaad, EC komt er nu ook mee..







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Tyshane

Ziet er allemaal prima uit als je die kaartjes boven ziet, prima nazomerweer, heerlijk! Het enige nadeel is wel dat het een beetje saai is zo zonder onweer en dergelijke, een beetje onstabiliteit zou wel weer eens leuk zijn. ;)

bliksems

dinsdag kans op onweer,dacht ik toch?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Tyshane

Toch de hele ochtend bewolking gehad, nu lost het steeds meer op en komt de zon er wat vaker door. Prima weertje!


Citaat van: bliksems op vr 07 sep 2012 - 12:44
dinsdag kans op onweer,dacht ik toch?

Zoals het er nu naar uitziet lijkt dat allemaal wat oostelijk (Duitsland) langs te gaan. Hopelijk verandert er nog wat de komende dagen.

Stephanie

CiteerTyshane Zoals het er nu naar uitziet lijkt dat allemaal wat oostelijk (Duitsland) langs te gaan. Hopelijk verandert er nog wat de komende dagen.
Hopelijk verandert het nog idd! Ik heb teveel tijd nu er nog maar weinig activiteit is op deze site (en in de lucht ;) )!

Powered by EzPortal