Welke huis-tuin-keuken weerstation kopen?

Topic gezien door 7302 bezoekers
Gestart door 19bianca82, do 12 jul 2012 - 19:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

19bianca82

Volgende week woensdag is mijn man jarig en wil graag een weerstation hebben voor zijn verjaardag.
Het hoeft echt geen uitgebreide te zijn met data aan een computer gekoppeld.
Misschien beetje laat met op zoek gaan, maar als je ineens 2 weken geleden een nieuwbouw woning aangeboden krijgt, terwijl je in een sloopflat woont en ook hoogzwanger bent, schiet het verjaardagscadeau er even in.

We hebben de afgelopen 5 jaar het met een goedkoop aldi weerstation dingetje gedaan en tot vorig jaar was dat ook leuk. Alleen daarna is ie kuren gaan vertonen en wil hij een wat stabielere.

Nu is er veel keus als ik zo op internet kijk en vooral qua prijzen loopt dit uiteen van 10 euro tot 1000 euro.
De prijsklasse waarin ik wat zoek is rond de 75 euro. Goedkoper mag altijd natuurlijk, maar ik wil dan ook iets naar prijs-kwaliteit, waar hij plezier uit kan halen.

Misschien belangrijk om te melden. We wonen in een woonwijk met ongeveer 35m2 achtertuin. Tuin is op het zuiden. We hebben een schuurtje , 5 meter van het huis, waar hij dan zo'n klein windmolentje of buitenmeter eventueel aan vast kan maken.
De ontvanger (of hoe dat ook heet), komt dan in huis te staan, bij het raam aan de achtertuin zijde.

Ik weet niet of meer gegevens van belang zijn om advies te kunnen geven, anders hoor ik het wel. Maar zou graag wat tips willen wat een leuk "huis-tuin-keuken" weerstationnetje is om hem cadeau te doen.  :)

Impreza

Wij hebben sinds een jaar of 2 de Alecto ACH 2010. Kregen wij van mijn schoonmoeder nadat onze oude het begeven had.

Ik ben er zeer over te spreken, over deze. Kan maar 1 nadeel bedenken: het vervangen van de batterijen in de buiten unit. Hoewel de gemakkelijkheid daarvan ook erg afhangt van waar je deze plaatst.
De prijzen voor de ACH 2010 verschillen heel erg, ik zie prijzen van de 45 Euro tot de 90 Euro...

Shadow112

Bij de action (kon) je van die zonnepaneeldingen kopen  als druppellader voor een auto accu, oplaadbare batterijen in de buiten unit en aangesloten op dat zonnepaneeltje, spul heeft jaren goed gedaan ;D 

Marcel (Enschede)

http://www.weerstationkopen.nl/w-177-weerstation/product_info.php/products_id/1832

Leuke prijs voor een vrij compleet weerstation. Je kunt alleen geen gegevens uitlezen in de pc maar dat was ook niet nodig gaf je aan in je bericht. Zit een binnen-/buitenthermometer op, een windsnelheid en windrichtingmeter en een regenmeter.

Ik heb hem zelf ook en ben er best blij mee!

Trouwens, de levering van deze zaak is vrij snel. Je kunt anders ook nog even contact met ze opnemen als je het dinsdag al binnen wil hebben ivm de verjaardag op woensdag.

Succes er mee!

Gr. Marcel

19bianca82

Bedankt voor de reacties. Heb zelf ook nog onderzoek gedaan en uiteindelijk is gelukkig vandaag op de verjaardag van mijn man een pakketje bezorgd.
Ik heb de alecto WS-3500 gekocht via conrad.

Hij is zo blij als een kind en dat voor een jarige die 30 is geworden :P

19bianca82

Zijn nieuwe speeltje is direct dezelfde dag nog opgehangen, maar hij ervaart alleen maar ellende. Continue is hij de verbinding kwijt. Als hij door het huis loopt, vlak voor het raam kan er connectie gemaakt worden. Zodra gegevens zijn geupdate zet hij hem neer, bijvoorbeeld voor het raam. Doet het een tijdje en dan ineens verbinding weer kwijt.
En zo heeft de binnenunit al op zoveel plekken gestaan (hoog/laag, dichtbij, verder weg, voor het raam/deur), continue uitval van verbinding.

Hij gaat nu alecto maar bellen waar dit aan ligt. Ik kan me niet voorstellen, we zijn net verhuisd naar een nieuwbouw woning met HR++ geisoleerde ramen, dat dit de problemen veroorzaakt?

UPDATE: Reactie van alecto, de wifi, gsm en alles wat door de lucht zweeft zouden het probleem veroorzaken. Erg knap, nieuwbouw waar nog lang niet veel van dit soort signalen door de lucht gaan, nu al zoveel problemen geeft.
Gevraagd welke alecto als alternatief gebruikt kan worden. Antwoord: Geen enkele, dus zijn verjaardagscadeau kan terug gestuurd worden en moeten we op zoek naar een totaal ander merk.
Iemand ervaring met deze uitspraak van Alecto?

Ik zal de ventus W177 nogmaals bekijken die hierboven als tip werd gegeven. Eventueel andere merken zijn ook welkom, want moet nu weer zoeken naar een nieuw weerstation die NIET van het merk Alecto is.

Diem

Balen zeg al die problemen.

Ik weet niet of een windmeter een vereiste is maar ik heb zelf het Smart Weerstation.
Leuk ding met precisie sensor en het voorspelt zelfs de minimumtemperatuur. Verder nog genoeg andere functies.
Bevalt verder goed.

Powered by EzPortal