Nog geen reden tot bezorgdheid over einde van de wereld in 2012

Topic gezien door 1505 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 11 jul 2012 - 10:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Nog geen reden tot bezorgdheid over einde van de wereld in 2012

Het Informatie- en Adviescentrum inzake schadelijke sektarische organisaties (IACSSO) stelt het land gerust over het einde van de wereld en de apocalyps, die door New Age-groepen verkondigd worden. Op dit moment zijn er nog geen concrete tekenen van gevaar of dreiging, aldus het centrum dinsdag in een persbericht.



In 2011 kreeg het Informatie- en Adviescentrum ongeveer 750 vragen, waarvan ongeveer 11 procent over New Age-groepen die ideeën van de apocalyps en het einde van de wereld verkondigen. "Een van de laatste voorspellingen baseert zich op een verkeerde interpretatie van een Maya-kalender uit de pre-Columbiaanse beschaving", luidt het. "En zo krijgen we 21 december 2012 als nieuwe datum van de ultieme crash."

IACSSO-directeur Eric Brasseur merkt op dat de vragen voornamelijk door de pers en autoriteiten gesteld werden. Een klein deeltje komt ook van het publiek. "Ik denk niet dat het een grote vrees van de bevolking is. Maar de mediatisatie van het onderwerp, zoals films en artikels in de pers vorig jaar en dit jaar, brengt vragen met zich mee", aldus Brasseur.

Het IACSSO meldt nog dat, ook al zijn er op dit moment geen concrete tekenen van gevaar of dreiging, het centrum de activiteiten van de groepen met veel aandacht opvolgt. Op die manier bestudeert het centrum de risico's van collectieve zelfmoorden of bedreigingen voor mens en maatschappij.

Bron HLN
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Wertha

Dus we moeten nog langer op dit ding rondlopen?

Dju toch.. :( :P
Aantal onweersdagen 2024: 5 | 2023: 17 | 2022: 21

Nizinny

Blijft lachwekkend, al die complot theorieen  ;D
Dat er nog steeds mensen rondlopen die dit geloven :-X

Impreza

Urgh... *rolt met ogen* En hoe vaak heeft de mensheid al niet gehoord/geroepen: "De wereld vergaat!"? En hoe vaak is het wel niet gebeurd dat er mensen zijn die het direct geloven terwijl het achter af de grap van de eeuw is?
Als ik het boek van Nostradamus er op open sla, zou de Aarde zoals wij hem kennen, ergens in 1800 al vergaan moeten zijn... (om maar 1 van de vele voorbeelden te noemen).

Als het gebeurt, dan gebeurt het. En dan komt het zonder waarschuwing of wat dan ook.
En de rest van mijn 'tirade' slik ik wijselijk in :p

Powered by EzPortal