Nieuwe Logo Oxize Photography

Topic gezien door 3073 bezoekers
Gestart door Oxize, di 26 jun 2012 - 20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oxize

Had zin om een logo te ontwerpen voor Stormchasing foto's en video. Ben bezig geweest en heb uit eindelijk 2 logo's gemaakt.

Welke vinden jullie het mooiste of hebben jullie zelf een kleurindeling die mooier zou zijn. Laat het me weten.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

mroffica

ik zelf vind de grijze het mooist. zien er gelikt uit ;D
For the love of LiGhTnInG

Stephanie

Ik vind zelf de witte mooier, is wat 'cleaner' imo. Mag ik vragen waarom je ervoor gekozen hebt de woorden half zwart/ half grijs te doen? Ik snap nl niet helemaal waarom Je bij het eerste woord alleen de hoofdletter een andere kleur hebt en bij de rest het halve woord :P

Oxize

Omdat Oxize zo'n kort woord is. Ik had al een paar letters meer wit gemaakt, maar dan kwam het niet mooi uit. Vandaar :)

Die zwart/grijs is gewoon een kleurindeling. Logo's in zwart/wit/grijs zijn makkelijk te plaatsen in foto's, dan logo's volledig in kleur.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Chase-Stormer

Ik denk dat de grijze (de rechter) het best te zien is op foto's en video's dus ik zou die kiezen  ;) ;)

Impreza

De reachter (de grijze achtergrond). Die is rustiger om naar te kijken en makkelijker bij foto's etc te plaatsen.

Tyshane

Ik vind ze beide er mooi & strak uitzien, mooie typografie en strakke afbeelding erbij, ziet er proffie uit! Ik zou ze beiden als optie behouden, dus twee versies van hetzelfde logo, en nav van foto of ontwerp bepalen welke je erbij zet. Ivm kleur e.d.

Dan natuurlijk wel exact hetzelfde qua posities en alleen de kleuren dus anders. Nu verschillende ze iets van elkaar namelijk, de teksten staan niet precies onder elkaar als je beiden vergelijkt.

Enige wat ik iets anders zou doen is de interlinie iets aanpassen, groter in dit geval, dus de tekst 'stormchasing' iets naar onderen, om zo wat meer 'lucht' in het ontwerp te krijgen.

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Tyshane

Ja oxize, zo vind ik het er beter uit zien!

Alleen de tornado (ook) iets naar onder misschien... en iets naar rechts? Ook voor een beetje 'lucht'. Zoiets als; zie mijn plaatje...


Tyshane

En vervolgens misschien de onderste tekst inclusief tornado dan samen weer iets naar links?

Zo:

Oxize

Definitieve



Logo's staat ook sinds vandaag op mijn naam (licentie). Kost geen drol.

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Impreza

Citaat van: Oxize op vr 29 jun 2012 - 17:43
Definitieve



Logo's staat ook sinds vandaag op mijn naam (licentie). Kost geen drol.
Tyshane heeft tot zo ver gelijk, dit is inderdaad veel beter. Niet zo op-elkaar-gepakt en beknopt.

Ik weet niet welk progje je gebruikt hebt hiervoor Oxize, maar PS geeft je de mogelijkheid om jouw logo met een transparante achtergrond op te slaan. Dan ben je eigenlijk van het hele wit/grijs kiezen af ;)

Oxize

Die heb ik al. Wou alleen even kleurinstelling op wit en grijs laten zien.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Impreza

Citaat van: Oxize op vr 29 jun 2012 - 18:41
Die heb ik al. Wou alleen even kleurinstelling op wit en grijs laten zien.
Dan snap ik je helemaal!
Wit, grijs en zwart tinten zijn qua logo's voor dit soort zaken altijd het beste (in mijn ogen dan). Ik raad je wel aan om een PSD te behouden. Mocht je ooit eens die ene foto krijgen dat het toch 'net-niet' is, kan je de kleuren nog aanpassen voor die ene keer.

Oxize

Citaat van: Impreza op vr 29 jun 2012 - 19:31
Dan snap ik je helemaal!
Wit, grijs en zwart tinten zijn qua logo's voor dit soort zaken altijd het beste (in mijn ogen dan). Ik raad je wel aan om een PSD te behouden. Mocht je ooit eens die ene foto krijgen dat het toch 'net-niet' is, kan je de kleuren nog aanpassen voor die ene keer.

Dat spreek vanzelf ja. Gebruik hier Adobe Photoshop CS5. Voor de logo gebruik ik al snel 5 a 6 layers. Blijft een geweldig pakket om mee te werken en leer nog elke dag ervan.

Zwart, wit en grijs zijn de ideale tinten voor logo/copyrights/watermerken in kleurenfoto's. Igg ze zijn makkelijk te verwerken in fotos. Past overal bij.
Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Powered by EzPortal