Volgende week mogelijk opnieuw winter!!

Topic gezien door 27351 bezoekers
Gestart door glenn, di 28 feb 2012 - 20:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weerfreak 1337

Nu willen we eindelijk lente, denkt moeder natuur er weer anders over :P
Even afwachten idd wat de neerslag gaat doen. Meestal 2 dagen of soms zelfs 1 dag van tevoren pas duidelijk hoeveel en wanneer er neerslag valt. Gewoon even afwachten.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Dennis


GekkeLeo

Mm alle hoop op mooie dagen weer gevlogen :(

Tyshane

Citaat van: Dennis op wo 29 feb 2012 - 20:18
Ijskoude bovenluchten

De kou zit in ieder geval nog behoorlijk in de buurt!


SniperEye

Laat die winter maar fijn op de noordpool of Rusland. In februari record gestookt sinds de meting in 2010 in dit huis begon.

Tyshane

Citaat van: SniperEye op wo 29 feb 2012 - 22:18
Laat die winter maar fijn op de noordpool of Rusland. In februari record gestookt sinds de meting in 2010 in dit huis begon.

Ja dat heb ik hier ook, ging de hele winter goed, nauwelijks de kachel aan, maar februari was toch een aardig compensatiemaandje.  >:(

Johann

ter vergeliijk de afz 50 members EC12  T2m voor west Nederland



Ciao Johann

Dennis

Citaat van: Johann op wo 29 feb 2012 - 22:28
ter vergeliijk de afz 50 members EC12  T2m voor west Nederland


Ciao Johann

dipje waarschijnlijk meer niet...... echter kou kan zich ook langer handhaven

Johann

Citaat van: Dennis op wo 29 feb 2012 - 22:36
dipje waarschijnlijk meer niet...... echter kou kan zich ook langer handhaven

mmmm..ziet er allemaal niet echt overtuigend meer uit. Ook de bovenluchten duidelijk minder koud dan gisteren nog.

Ciao Johan

Tyshane

Nee niet echt overtuigend meer nee, een klein drie-dagen-dipje.

Dennis


glenn

pubrun of niet maar de 18u run is weer gewoon een winterse run!


Fren

Volgende week beginnen de bezuinigingsonderhandelingen maar het lijkt erop dat er nu alweer op de winterse prik wordt bezuinigt  :-[
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Weerfreak 1337

GFS 12Z
Van maandag 5 maart 01:00 tot dinsdag 6 maart 01:00

2 GIF animaties van de neerslag en de temperatuur op 850hPa in Midden- en West-Europa.





Zoals jullie zien is er volgens GFS vrij weinig meer van overgebleven.
Ook het dauwpunt is niet echt goed te noemen >> Ruim boven nul.
Edit: Kijk ook eens hoe de -5 op 850hPa lijn bijna precies de landsgrenzen volgt :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Marcel

en daar istie weer hoor  8)

tjoeke tjoeke JETJET


Met vriendelijke groet,
Marcel  Mijn hobbypagina: https://www.flickr.com/photos/marcelwestland/

Dennis

@R de Wildt

Opvallend in deze run is dat Ec oper en UKMO bij 144 uur vooruit beduidend krachtigere hogedruk boven Scandinavie berekenen dan in eerdere runs. Teken dat de blokkade die zich maandag gaat instellen wel eens langduriger kan worden dan ens/pluim nu veronderstellen.

EC oper 12z run laat weer mooi het diverse van de komende week zien.
Op zaterdag een volle lente-dag met flink wat zon en max tot 15 C, of iets hoger...
op maandag dan de vervolmaking van de patroon-omstelling die zich gaat voltrekken als kleine lagedruk zich ten zuidwesten verplaatst naar Centraal Europa. Met een eerst nog krachtige NO wind wordt het dan gevoelig kouder.
Na zonsondergang snelle daling temp en de nacht naar dinsdag gaat lichte tot matige vorst geven.
Dinsdag overdag veel zon, droog en met een koude O/NO aanvoer max 3-6 C.

Woensdag/donderdag nadert dan lagedruk vanuit het noordwesten, maar blijft NO hogedruk weersbepalend, dus droog met zon en lichte/matige vorst in de nacht en ochtend en 3-7 C overdag.


Onno_D

Citaat van: glenn op do 01 mrt 2012 - 21:17
Zulke depressie komen we ook ni vaak tegen kan trouwens zorgen voor een strenge winterinval blijft wel lange termijn maar toch


Winteraanval? Gewoon een flinke westenwind en een boel regen. Voor sneeuw zul je aan de noordkant van die depressie moeten zitten. Midden Scandinavi? dus ;). Misschien aan de achterkant een paar winterse buien ofzo. Bovendien vind ik het een beetje overdreven om nu een waarschuwing te gaan neer zetten voor iets wat 11 dagen ver weg is.


Onno_D

Citaat van: Tyshane op do 01 mrt 2012 - 21:47
Inderdaad zal allemaal wel meevallen... Op welke waarschuwing doel jij dan?

''Windkaart op 1km en 300 m hoogte zeer gevaarlijke omstandigheden ook op 2m zeer strenge wind ! zeer gevaarlijk!
'' Misschien heb ik het verkeerd opgevat maar komt een beetje waarschuwings-achtig over. @Glenn als dat niet zo was neem ik mijn woordje terug. Maar is het misschien wel handig je woordkeuze een beetje aan te passen :)

Powered by EzPortal